Ogłoszenie
Szanowni Rodzice!
Informujemy, że zebrania z rodzicami odbędą w podanych poniżej terminach:
6 września 2021r. godz. 16.00 – poniedziałek – oddz. I, II, VI i IX
7 września 2021r. godz. 16.00 – wtorek – oddz. III, IV, VII, VIII i X
7 września 2021r. godz. 16.30 – wtorek – oddz. V.
Z uwagi na pandemię nie będzie zebrania ogólnego. Zebrania odbędą się w salach zajęć poszczególnych oddziałów. Na zebranie przychodzi jeden rodzic jako przedstawiciel jednego dziecka.
Ponieważ są to zebrania dla rodziców, to prosimy nie przyprowadzać na zebranie żadnych dzieci.
Na zebraniach obowiązują maseczki ochronne.
Międzynarodowy Projekt Edukacyjny Emocja czas START!
MAMO, TATO! IDĘ DO PRZEDSZKOLA !
Adaptacja w przedszkolu to burzliwy czas i ciężko stwierdzić, kogo ta burza dosięga najbardziej – dziecko, rodzica czy nauczyciela? Ponieważ wrzesień już wkrótce, dziś warto zastanowić się jak zaplanować pierwsze dni w przedszkolu, by były one opłakane minimalną ilością łez przedszkolaków i rodziców, którzy często po raz pierwszy na poważnie rozstają się z dzieckiem. Przygotowania należy zacząć przede wszystkim od siebie. Emocje, które przeżywamy, przenosimy na innych, w tym na nasze dziecko. Nieświadomie robimy to werbalnie i niewerbalnie. Sam już proces wyboru przedszkola i rekrutacji może wywołać niepokój. Jest on związany ze zmianą, która czeka każdego członka rodziny.
Najważniejsze jest zrozumienie i poczucie bezpieczeństwa dziecka. Wyobraź sobie, co czuje dziecko, które nagle z dnia na dzień zostaje przekazane do rąk obcych osób. Mama lub tata, mają właśnie jakieś wyjątkowo ważne powody, żeby je zostawić. Na samo przedszkole warto spojrzeć pozytywnie, a nie jak na miejsce, gdzie dziecku dzieje się krzywda. Najważniejsze, żeby ten pierwszy tydzień przedszkola był dobrym wprowadzeniem.
Adaptacja jest procesem i często wymaga małych kroków.
Krok 1: Jak przygotować dziecko do przedszkola?
- przygotuj dziecko: mów o przedszkolu, odwiedzaj je, pokaż plac zabaw, weź udział w zajęciach adaptacyjnych, poznaj kolegów, którzy też idą do tej samej grupy - jeśli to możliwe;
- mów językiem pozytywów: życz dziecku dobrej zabawy w przedszkolu, miłego dnia, zachęć do zbudowania wielkiej wieży z klocków. Unikaj komunikatów, które budują strach – staraj się przenieść na dziecko entuzjazm, pozytywne emocje, radość;
- daj czas: na rozmowę przed przedszkolem, na uspokojenie się w domu, na wybranie zabawki do przedszkola, spokojne ubranie się – nie obawiaj się, wszystko będzie dobrze;
- stopniuj czas pobytu dziecka w przedszkolu – na początku niech dziecko spędza w przedszkolu tylko kilka godzin, z czasem – możesz to zmienić, jeśli dziecko będzie się czuło komfortowo;
- dotrzymuj umów, nie oszukuj: nie uciekaj, gdy coś odwróci uwagę dziecka, nie oszukuj “Pójdę do samochodu i zaraz wracam” – dziecko Ci ufa, dzięki temu, czuje się bezpiecznie – niech tak zostanie;
- buduj rutynę poranną: dzięki temu unikniecie wielu stresów, dziecko będzie wiedziało, co zaraz nastąpi i będzie na to lepiej emocjonalnie przygotowane, możecie np. żegnać się zawsze w ten sam sposób “Buziak, przytulenie i czas na zabawę!”;
- daj dziecku “kawałek domu” – dzięki ulubionej zabawce dziecko poczuje się lepiej;
- zaufaj nauczycielowi lub podziel się z nim miłym komentarzem.
Krok 2: Adaptacja w przedszkolu to także kłopoty z pożegnaniem. Och, ile z tym bywa zamieszania!
- Pożegnanie bez pośpiechu i bez przedłużania. Daj dziecku czas na spokojne przygotowanie się do wyjścia i rozmowę przed pożegnaniem. Nie poganiaj.
- Przed salą pożegnaj się z dzieckiem i przekaż dziecko nauczycielowi. Nie stój w drzwiach, nie przeciągaj tego momentu, nie zaglądaj ukradkiem do sali.
- Wypracuj rytm, np. trasa do przedszkola, rozmowa, pożegnanie, wejście do sali; odebranie dziecka, np. po umówionym posiłku; ulubiona zabawka dziecka.
- Dotrzymuj umów, obieraj dziecko o ustalonej porze. Powiedz: „Wrócę po zupie”, „Dziś odbierze cię mama/tata”. Dziecko Ci ufa.
- Uśmiechaj się, miej radosny i pewny głos, życz dziecku miłej zabawy, dobrego dnia, miłego czasu z kolegami.
- Nie buduj strach: „Nie bój się”, „Dasz radę”, „Poradzisz sobie”, „Nie płacz”, „Co, boisz się?”, „Przykro mi, ale musisz iść do przedszkola...” - to buduje przekonanie, że dziecko będzie mierzyć się z czymś przykrym, niemiłym.
- Wejście dziecka do sali o własnych nogach: niech dziecko chwyci nauczyciela za rękę, wejdzie do sali. Nie wnoś dziecka do sali na rękach: zrywanie dziecka z rąk rodzica, to nic miłego ani dla dziecka, ani dla rodzica, ani dla nauczyciela.
- Zaufaj. Twoje dziecko jest w dobrych rękach!
Krok 3: Czego potrzebuje dziecko w przedszkolu?
- potrzebuje wygodnych ubranek oraz zestaw dodatkowych ubranek, bielizny,
- ubranka, buciki, ręcznik powinny być podpisane,
- zestaw chusteczek higienicznych.
Lista rzeczy potrzebnych do przedszkola zapewne zostanie przekazana na jednym z pierwszych spotkań z rodzicami.
Głowa do góry! Będzie dobrze!
Komunikat
Szanowni Państwo!
Miło mi poinformować, że w rywalizacji o tytuł Rowerowej Stolicy Polski w kategorii „Przedszkola” w Gnieźnie, Przedszkole nr 8 zajęło I miejsce.
Pragnę podziękować wszystkim uczestnikom tej rywalizacji, którzy aktywnie przyłączyli się do grupy Przedszkola nr 8 i kręcąc kilometry dla Gniezna, kręcili jednocześnie dla naszego przedszkola. Szczególnie serdecznie dziękuję grupie FastBike Gniezno Team, która bardzo mocno przyczyniła się do naszego sukcesu.
Z wyrazami szacunku
Małgorzata Walendowska-Zamiar
Dyrektor przedszkola
Ogłoszenie
- Z jednym dzieckiem może przyjść wyłącznie jeden rodzic lub opiekun.
- Rodzice/opiekunowie mogą wejść do budynków przedszkola z maseczką zasłaniającą usta i nos oraz po zdezynfekowaniu rąk.
- W spotkaniu nie mogą uczestniczyć dzieci lub rodzice/opiekunowie wykazujący objawy infekcji dróg oddechowych (np. kaszel, katar, gorączka).
ZABAWY Z MOJEGO DZIECIŃSTWA, CZYLI COŚ Z NICZEGO
18 czerwca w grupie „Wesołe Skrzaty” uczciliśmy „Święto Rodziny”. Spotkanie rozpoczęło się częścią artystyczną, podczas której dzieci mówiły wiersze, tańczyły i śpiewały piosenki w języku polskim i angielskim.
W czasie występów na twarzach rodziców naprzemiennie malowały się duma i zadowolenie oraz duże wzruszenie. Jak rodzina, to i oczywiście piknik, który odbył się pod hasłem: „ Zabawy z mojego dzieciństwa, czyli coś z niczego”. Dzięki dużemu zaangażowaniu rodziców udało się przybliżyć dzieciom zabawy z czasów, kiedy nie było tabletów i komputerów. Na placu zabaw znowu było tak, jakby czas się cofnął o kilkanaście lat. Dominowała gra w klasy, czy skakanie w gumę. Swoją odnowę miała stara poczciwa skakanka, która dominowała kiedyś na placach zabaw i podwórkach. Świetną zabawą okazało się przejście trasą zaznaczonymi śladami a zwykły karton zamienił się w tajemniczy tunel lub domek dający schronienie przed upałem. Odbijanie piłeczki kijem wprowadziło dzieci w podstawy gry w palanta i okazała się hitem. Dużą cierpliwością i precyzją musieli się wykazać uczestnicy gry w kapsle, bo to dyscyplina kształtująca właśnie takie cechy.