11.05.2020r. Wiosna w sadzie

12.05.2020r. Wiosna na łące

13.05.2020r. Biedroneczki są w kropeczki 

14.05.2020r. Kolorowe motyle
15.05.2020r. Żabie sprawy

 

 

Drodzy Rodzice!

 

Wiosna w pełni rozkwita swoim pięknem! Kwitnące pięknie drzewa owocowe takie jak: czereśnie, wiśnie, jabłonie cieszą oczy swym urokiem. W tym tygodniu dzieci utrwalą sobie zmiany jakie zachodzą w przyrodzie wiosną. Podczas oglądania filmów edukacyjnych, obrazków i własnych doświadczeń dzieci będą poznawać mieszkańców, czy bywalców łąki, takich jak: pszczoły, biedronki, żaby, świerszcze, muchy i komary. Będziemy rozwijać spostrzegawczość słuchową– to znaczy, że dzieci będą potrafiły rozpoznawać odgłosy: pszczoły, żaby, bociana, świerszcza, muchy, komara.

 W dodatku poznają znaczenie wyrazu ul, poznają rolę pszczół w przyrodzie i dowiedzą się jak powstaje miód. Dowiemy się też jak to się dzieje, że gąsienica przeobraża się w motyla. Przedszkolaki będą kształtować swoją percepcje słuchowo – wzrokową z użyciem zagadek obrazkowych
i dźwiękowych na temat mieszkańców łąki. Będą doskonaliły swoją umiejętność przeliczania oraz utrwalały swoją umiejętność tworzenia rytmów matematycznych.

Przedszkolaki będą potrafiły posługiwać się nazwami drzew owocowych: wiśnia, czereśnia, śliwa oraz odpowiedzą na pytanie: Jaki owoc daje nam drzewo o nazwie wiśnia, czereśnia, śliwa? Podczas zajęć artystycznych dziecko będzie miało okazje rozwinąć swoją wyobraźnię, pamięć, kreatywność oraz poćwiczyć prawidłowe napięcie mięśni rąk podczas korzystania z nożyczek, kleju, czy kredek.

 

Jak wspierać dziecko?

W rozwoju dziecka bardzo istotną umiejętnością jest uważna, celowa obserwacja. W obecnej sytuacji to zadanie jest utrudnione, przez ograniczenie wyjść z domu do koniecznych. Ale kiedy trudny czas minie, to warto wybrać się z dzieckiem na łąkę i sprawdzić, jak wiele wie, potrafi odszukać i nazwać. Możecie wtedy spróbować odnaleźć świerszcza, żabę, biedronkę czy motyla i przyjrzeć się im dokładniej. Jeśli zabierzecie ze sobą lupę, to może jakiś okaz da się obejrzeć w powiększeniu. Bez wątpienia taka wyprawa będzie bardzo ciekawa. A póki co warto zapoznać dzieci z filmami przyrodniczymi, książkami, czy atlasami owadów.


Warto porozmawiać o... szanowaniu przyrody

 

Szacunek jest pojęciem abstrakcyjnym dla czterolatka, warto jednak tłumaczyć na czym polega
i uczyć go szacunku do otaczającego nas świata. Porozmawiajmy o tym, w jaki sposób traktować złapane owady czy żaby, jak dbać o przyrodę, by była dalej taka piękna. Warto kształtować
w dzieciach świadomość konsekwencji czynów. Warto też zaznaczyć, że przyrodę należy szanować
i o nią dbać. Nie łamać gałązek krzewów, nie zrywać trawy i kwiatów tylko po to, by zaraz je wyrzucić. Nie zabijać małych żyjątek w trawie, bo są one częścią większej całości, która współdziała ze sobą
i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Z przyrodą warto nauczyć się współgrać i dbać
o nią. A ona odpłaci nam swoim pięknem.

 


Szanowni Państwo, propozycje zajęć z dziećmi do pracy w domu zostaną Państwu wysłane odpowiednio wcześniej na cały tydzień na naszą grupę Messenger lub mail prywatny.