LOGOPEDIA
DRODZY RODZICE!
W ramach zdalnego nauczania przesyłam kilka propozycji ćwiczeń z zakresu logopedii, które warto stosować z dziećmi w celu jak najlepszego komunikowania się, wyraźnej wymowy lub w ramach profilaktyki logopedycznej: UWAGA: Normą rozwojową jest, jeśli dziecko w wieku: -3 lat – porozumiewa się prostymi zdaniami, wymawia wszystkie samogłoski i spółgłoski [p, pi, b, bi, m, mi, n, ni, f, fi, w, wi, t, d, l, li, ś, ź, ć, dź, j, k, ki, g, gi, ch]. -4 lat – wymawia [s, z, c, dz]. 5 – 6 lat – wymawia [sz, ż, cz, dż, r]. -7 lat – ma utrwaloną poprawną wymowę wszystkich głosek oraz opanowaną technikę mówienia. Co powinno wzbudzać Rodzica niepokój? Potencjalne problemy z narządami mowy mogą być zaobserwowane jeszcze zanim dziecko na dobre zacznie komunikować się werbalnie. Im wcześniej rozpocznie się ćwiczenia, tym większa szansa na całkowite przepracowanie trudności. W wieku 6 lat dziecko powinno już mówić całkowicie poprawnie. Ten czas do 5-6 roku życia to najlepszy i najefektywniejszy okres dla korygowania powstałych wad czy wyrównywania braków. Dopóki mowa się kształtuje, można ją modyfikować, regulować, usprawniać, wpływać na jej rozwój. Po tym okresie, w wieku szkolnym i późniejszym, dziecko ma już utrwalone to, co osiągnęło dotychczas - niestety utrwalone są już także wady. Poddawanie terapii zaburzeń komunikacji w późniejszym wieku nie jest więc już kształtowaniem mowy, a jedynie jej poprawianiem. Przebiega więc wolniej i wymaga intensywniejszych działań zarówno ze strony terapeutów, rodziców, jak i samego dziecka.
Konkurs na kartkę świąteczną
Drodzy Rodzice!!!
Konkurs na kartkę świąteczną dobiegł końca. Wszystkie kartki, które wykonały dzieci wraz z rodzicami zostały przekazane do Domu Opieki Dębowy Gaj w Jankówku. Z całego serca pragniemy podziękować za wkład i zaangażowanie. W tym pięknym dla nas czasie Świąt Wielkanocnych a za razem trudnym wywołają uśmiech na twarzy niejednego seniora. Kartki zostały przekazane do rąk własnych opiekunce. Dziękujemy!!!
Komunikat
Druk potwierdzenia (do pobrania)
Szanowni Państwo!
Dnia 13 kwietnia o godz. 14.00 w budynku I Przedszkola nr 8 – przed biurem dyrektora, będą wywieszone listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do Przedszkola nr 8 w Gnieźnie w ramach rekrutacji na rok szkolny 2021/2022.
Rodzice kandydatów zakwalifikowanych są zobowiązani do złożenia pisemnego potwierdzenia woli uczęszczania do przedszkola.
Przyjmowanie potwierdzeń woli zapisu można złożyć bezpośrednio poprzez elektroniczny system naboru lub w biurze dyrektora w dniach: od 13 kwietnia do 22 kwietnia 2021r. w następujących terminach:
wtorek 13 kwietnia 2021r. od 14.00 do 15.00
od 14 kwietnia do 21 kwietnia 2021r. od 8.30 do 14.00
czwartek 22 kwietnia 2021r. od 8.30 do 15.00
Brak potwierdzenia we wskazanym terminie jest równoznaczne z rezygnacją miejsca w Przedszkolu nr 8
Komunikat
Szanowni Rodzice!
Zgodnie z rozporządzeniem MEiN z dnia 8 kwietnia 2021r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2021r. poz. 651) ogranicza się funkcjonowanie publicznych i niepublicznych przedszkoli od dnia 12 kwietnia 2021r. do dnia 18 kwietnia 2021r. Ograniczone zasady funkcjonowania przedszkola w tym czasie pozostają bez zmian. Przedszkole funkcjonuje zgodnie z rozporządzeniem z dnia 26 marca 2021r. (Dz.U. z 2021r. poz.561).
Powitanie Wiosny
„Wiosna włożyła zielone kalosze,
Wzięła się pod boki, szepnęła: No, proszę….
Muszę zakasać rękawy sukienki,
Bo w tym ogródku bałagan jest wielki.
Wiatr się przysłuchiwał tej krzątaninie,
Postanowił pomóc w sprzątaniu po zimie.
Wszystko więc szeleści i brzęczy nieśmiało,
A Wiośnie wciąż wiosny w ogrodzie za mało.
Przebiśniegi za płatki ciągnie w górę,
Maluje krokusy, co rosną pod murem,
Gołe krzaki otrząsa z resztek śniegu,
Drzewom gałęzie wyciąga pod niebo.
Czegoś tu brakuje! - myśli ogrodniczka,
Aż wiosenny deszczyk zalśnił na policzkach.
Wtem śmiech wesoły do jej uszu leci.
Wiem! – Wiosna na to - Brakowało dzieci!”
A my witamy wiosnę radośnie i szukamy jej oznaków w pobliskim parku. J
Logopedia