II. Wesołe Skrzaty
 
1) Wiem, kiedy trzeba myć ręce.                        04.05.2020r. (poniedziałek)
2) Ruch, to zdrowie.                                            05.05.2020r. (wtorek)    
3) O rety! Zasady korzystania z toalety.              06.05.2020r. (środa)
4) Higiena nosa. Zasady Świnki Zakatarzynki.   07.05.2020r. (czwartek)
5) Higiena wygrywa. Myję całe ciało.                  08.05.2020r. (piątek)

 

 

Higiena osobista to jeden z istotniejszych elementów codziennego życia, który wpływa nie tylko na wygląd, ale również na zdrowie. Dobrych nawyków, także higienicznych, uczymy się już od najmłodszych lat. To, co wtedy przyswoimy, procentuje w dorosłym życiu.
 

 

 

W najbliższym czasie dzieci będą brały udział w zajęciach dotyczących tego tematu. Ostatnio o higienie bardzo dużo się mówi. Postanowiłyśmy, więc poszerzyć wiadomości o treści programu Czyściochowe Przedszkole. Realizacja programu ma na celu ułatwiać i pomagać rodzicom w edukacji swoich dzieci do codziennego dbania o higienę.

 

 

 W ramach programu Czyściochowe Przedszkole wykorzystałyśmy zagadnienia dotyczące:

 

 

- higieny nosa,
- korzystania z toalety,      
- czystości rąk,
- kąpieli.

 



 

W ramach Czyściochowego Przedszkola odbywa się konkurs
,w którym przedszkola z całej Polski realizują zajęcia na temat higieny i rywalizują o karty podarunkowe umożliwiające zakup produktów higienicznych na potrzeby placówki. Głosowanie będzie możliwe od marca do czerwca. W każdym miesiącu 100 przedszkoli z największą liczbą zdobytych głosów wygrywa kartę podarunkową do drogerii Rossmann o wartości 500 zł.

 

 

Konkurs w Czyściochowym Przedszkolu jest elementem inicjatywy edukacyjnej drogerii Rossmann realizowanej w ramach programu Rossnę! Junior. Czyściochowe Przedszkole wspiera nauczycieli i rodziców, aby nauczyć najmłodszych, jak samodzielnie dbać o każdy aspekt zdrowego i czystego ciała.

Będziemy zachęcały Państwa do wykonania z dziećmi pracy plastycznej i odesłanie jej nam. My z kolei wybierzemy spośród nich 10 najciekawszych i odeślemy organizatorowi konkursu.

 

Sami też będziemy mogli decydować o tym, która praca wygra głosując na nią na stronie organizatora konkursu.

 

Bardzo prosimy nadsyłać nam zdjęcia prac plastycznych zamieszczonych w tygodniowym scenariuszu zajęć na adres, pod którym się dotychczas kontaktujemy. My natomiast przekażemy najciekawsze z nich organizatorowi.

 

 

Więcej o informacji o programie na: www.czysciochowo.pl
 

 

Pozdrawiamy Was serdecznie

 

Wychowawczynie J
 

Musimy napisać, jak wiele radości sprawia nam oglądanie nadesłanych zdjęć prac i samych dzieci. Filmików, które Państwo przesyłacie nie możemy niestety zamieszczać na stronie przedszkola, ale z wielką przyjemnością je oglądamy. Tęsknimy za Wami wszystkimi. Zachęcamy do nadsyłania kolejnych fotografii a tymi, co mamy dzielimy się z Wami tutaj.

Pozdrawiany Was serdecznie i życzymy zdrowia.



Wychowawczynie J
 
  • 20200312_171521
  • 20200322_123437
  • 20200325_114722
  • 20200325_171224
  • 20200326_111228
  • 20200326_151938
  • 20200326_152643
  • 20200326_163457
  • 20200326_180546
  • 20200326_183813
  • 20200327_115320
  • 20200328_170320
  • 20200329_173452
  • 20200330_161757
  • 20200331_111641
  • 20200401_101536
  • 20200401_104413
  • 20200401_111149
  • 20200401_111210
  • 20200401_111510
  • 20200404_103907
  • 20200404_125313
  • 20200404_141048
  • 20200404_141959
  • 20200404_150031
  • 20200404_153206
  • 20200404_160219
  • 20200404_161124
  • 20200404_223219
  • 20200407_112544
  • 20200407_114440
  • 20200407_131148
  • 20200407_131331
  • 20200407_143220
  • 20200407_210434
  • 20200408_103417
  • 20200408_112527
  • 20200408_113632
  • 20200408_113647
  • 20200408_130457
  • 20200408_174629
  • 20200408_180824
  • 20200409_120306
  • 20200409_120824
  • 20200409_120841
  • 20200409_120903
  • 20200409_120912
  • 20200409_121310
  • 20200409_211200
  • 20200410_123228
  • 20200410_124553
  • 20200410_125533
  • 20200410_153443
  • 20200410_154428
  • 20200410_161251
  • 20200410_201001
  • 20200411_100744
  • 20200411_100802
  • 20200411_103635
  • 20200411_112321
  • 20200411_120857
  • 20200411_191149
  • 20200412_091359
  • 20200414_103335
  • 20200415_160453
  • 20200415_161047
  • 20200417_130115
  • 20200420_112115
  • 20200420_112921
  • 20200420_112941
  • 20200420_114059
  • 20200420_114123
  • 20200420_132908
  • 20200420_142305
  • 20200421_095235
  • 20200421_103051
  • 20200421_103211
  • 20200421_105521
  • 20200421_114801
  • 20200421_120103
  • 20200422_094343
  • 20200422_095953
  • 20200422_102742
  • 20200423_071257
  • 20200423_140513
  • 20200424_113102
  • 20200424_113251
  • 20200424_113354
  • 20200424_121300
  • 20200424_123554
  • 20200426_223845
  • 20200427_110059
  • 20200427_110344
  • 20200427_110828
  • IMG_20200326_173302
  • IMG_20200326_173310
  • IMG_20200331_133109
  • IMG_20200415_101738
  • IMG_20200415_113910
  • IMG_20200425_174214_1
  • IMG_20200426_130819
  • IMG_20200426_185551
  • IMG_20200426_202939
  • IMG_20200426_202954
  • Polish_20200401_113750499
  • Polish_20200409_170843410
  • Screenshot_20200402-112745_Video Player
  • Screenshot_20200402-112746_Video Player
  • Screenshot_20200402-112748_Video Player


27.04. Mój dom.
28.04. Moja ulica i miejscowość.
29.04. Flaga Polski.
30.04. Polska-moja Ojczyzna.

Drodzy Rodzice!

Pojęcia kraj czy ojczyzna to dla przedszkolaków słowa abstrakcyjne. Ich wyjaśnienie trzeba rozpocząć od tego, co dziecku bliskie i znajome – rodzina, dom, ulica czy miejscowość. Jest to bazą do tematu o ojczyźnie, symbolach narodowych, tradycjach, folklorze. Uczestnictwo dzieci w lokalnych uroczystościach organizowanych z okazji ważnych rocznic, świąt czy wystaw kształtuje w przedszkolakach poczucie tożsamości narodowej. Symbole narodowe, tradycje i święta łączą obecne pokolenia z przeszłymi, kształtują poczucie przynależności do określonej większej grupy.

Jak wspierać dziecko?
Warto uczestniczyć razem z dzieckiem w lokalnych uroczystościach organizowanych z okazji obchodów różnych świąt narodowych, wystaw czy ważnych rocznic. Czytanie legend, zwiedzanie miejsc istotnych dla danej miejscowości oraz opowiadanie historii z nimi związanych rozwiną poczucie przynależności do większej wspólnoty. W ten sposób kształtuje się w dziecku tożsamość narodową.

Warto porozmawiać o... miłości do ojczyzny.
Warto rozmawiać z dzieckiem o tym, czym jest ojczyzna, i jak w praktyczny sposób możemy wyrażać swoją miłość do naszego kraju. Należy kształtować świadomość, że ojczyzna to wszystko, co nas otacza – nasz dom, nasze podwórko, sąsiedzi, przedszkole, pani nauczycielka, koleżanki i koledzy, sklep i pani sprzedawczyni. Dbając o to, co wokół nas, oraz starając się, by nam wszystkim się dobrze żyło, pokażemy swoją miłość do ojczyzny.

Warto poczytać...
W. Chotomska, Legendy polskie, Literatura
J. Olech, E. Bąk, Kto ty jesteś?, Wytwórnia
Opracowanie zbiorowe, Baśnie i legendy polskie, Nasza Księgarnia

Materiały do pracy z dziećmi prześlemy Państwu wiadomością e-mail ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ).
Pozdrawiamy 😊
 
 
20.04. Poznajemy pracę ogrodnika.
21.04. Wiosenne prace w ogrodzie.
22.04. Grządki w ogródku.
23.04. W zaczarowanym ogrodzie.
24.04. Jak koza ogrodnikiem została.
 
Drodzy Rodzice!
Obcowanie z naturą uwrażliwia na jej piękno oraz wycisza, uspokaja. W minionym tygodniu przedszkolaki zapoznały się z zawodem ogrodnika oraz pracami, jakie wykonuje on w ogrodzie. Dzieci utrwalały wiadomości na temat tego, co jest potrzebne roślinom do wzrostu, do życia. Poznały wygląd i nazwy niektórych nasionek i kwiatów oraz dowiedziały się, w jaki sposób należy pielęgnować rośliny. 

Jak wspierać dziecko?
Nie każde dziecko pod domem ma ogródek, w którym może obserwować rośliny oraz wykonywać w nim drobne prace. Warto postarać się i założyć z pociechą mały ogródek na parapecie czy balkonie. Dobrze, aby np. 2 doniczki należały tylko do dziecka!
Taka skromna uprawa może zaciekawić, skłonić do obserwacji oraz z pewnością nauczy przedszkolaka odpowiedzialności.
 
Warto porozmawiać o... następstwie czasu.
Przedszkolaki często miewają problem z określeniami czasu. Słowa typu: najpierw, potem, następnie, na koniec, mylą się dziecku. Warto rozmawiać z nim np. o pracach w ogrodzie, o planie dnia lub o przeczytanej bajce, aby stwarzać okazję do stosowania tych określeń. Wielokrotne używanie tych słów spowoduje zapamiętanie ich i właściwe stosowanie.
 
Warto poczytać...
M. Jahson, Kajtuś w ogrodzie, Rea
S. Nordqvist, Rwetes w ogrodzie, Media Rodzina
Opracowanie zbiorowe, Julka. Przyjęcie w ogrodzie, Grafag
A. De Petigny Aline, N. Delvaux, Kamilka w ogrodzie, Grafag 
 
Materiały do pracy z dziećmi prześlemy Państwu wiadomością e-mail ( Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. ). 
Pozdrawiamy 😊
 

Nasze grupy