II. Wesołe Skrzaty

 

 

25.05. Moi rodzice.

26.05. Z rodziną miło spędzam czas.

27.05. Pomagamy mamie.

28.05. Mój tata.

29.05. Prezenty dla mamy i taty. 

Drodzy Rodzice!

Czy jest ktoś bliższy dziecku niż rodzice? To oni mają ogromny wpływ na swoją pociechę, opiekują się nią, karmią, uczą samodzielności, zaradności, rozwiązywania problemów, są pocieszycielami, rozjemcami, towarzyszami zabaw. Bez wątpienia są to najbliższe i najważniejsze osoby w życiu dziecka i właśnie im był poświęcony miniony tydzień. Przedszkolaki uczyły się, w jaki sposób można na co dzień pomagać rodzicom, dowiedziały się, że należy ich szanować. Z okazji Święta Mamy i Taty dzieci przygotowały dla nich prezenty.

 

Jak wspierać dziecko?

Bliskie więzi rodzinne bardzo korzystnie wpływają na rozwój dziecka, dlatego warto spędzać ze sobą jak najwięcej czasu. Bardzo istotną rolę odgrywają tu wspólnie spożywane posiłki, praca wykonywana razem, świętowanie domowych uroczystości w gronie najbliższych. Spędzanie czasu wolnego mocno zbliża do siebie członków rodziny. Wycieczki, spacery, gry i zabawy mogą być dobrą okazją do obserwowania dzieci, ich zachowań, które w życiu codziennym mogłyby być niezauważone.

 

Warto porozmawiać o... wszystkim i o niczym

Rozmawiać, rozmawiać i jeszcze raz rozmawiać! Spędzanie czasu z dziećmi, bycie otwartym na to, co przeżywają na co dzień, rozmawianie i wysłuchiwanie ich sprzyja budowaniu relacji w rodzinie. Dlatego warto być ze sobą i rozmawiać na każdy temat, ważny i mniej ważny.

 

Warto poczytać...

Opracowanie zbiorowe, Kotka pomaga mamie, Zielona Sowa

Opracowanie zbiorowe, Mój tata jest super!, Wilga

J. Papuzińska, Mój tato szczęściarz, Literatura

Z. Stanecka, Basia i mama w pracy, Egmont Polska

D. Wawiłow, Kiedy byłam mała, Nasza Księgarnia

Dzielimy się z Wami kolejną porcją przesłanych nam zdjęć.
Na pewno chętnie zobaczycie na zdjęciach swoje koleżanki i kolegów oraz to, co czym zajmują się w czasie rozłąki.
Miło nam, że chętnie pracujecie i tworzycie piękne dzieła.
Pozdrawiamy całe Wasze rodziny.
Życzymy zdrowia i optymizmu:)
 
  • 20200329_172620
  • 20200412_091416
  • 20200413_221131
  • 20200424_115034
  • 20200425_110328
  • 20200425_122240
  • 20200425_122703
  • 20200426_145413
  • 20200426_145552
  • 20200426_174121
  • 20200427_081627
  • 20200427_083104
  • 20200427_174524
  • 20200427_174559
  • 20200428_105949
  • 20200430_095400
  • 20200430_104040
  • 20200430_105535
  • 20200430_141748
  • 20200430_142724
  • 20200430_160945
  • 20200430_161349
  • 20200430_163936
  • 20200430_164442
  • 20200430_164907
  • 20200430_165233
  • 20200430_170735
  • 20200430_181535
  • 20200430_184847
  • 20200430_184906
  • 20200501_103047
  • 20200501_122732
  • 20200501_134222
  • 20200502_141006
  • 20200502_143011
  • 20200502_143017
  • 20200502_161627
  • 20200503_105149(0)
  • 20200503_105617
  • 20200503_140736
  • 20200504_083318
  • 20200504_140357
  • 20200505_101925
  • 20200505_110401
  • 20200505_110823
  • 20200505_114205
  • 20200505_120222
  • 20200505_120424
  • 20200505_120434
  • 20200507_211519
  • 20200510_141634
  • 20200510_141806
  • 20200510_141925
  • 20200510_142020
  • 20200511_121343
  • 20200511_130854
  • 20200511_131143
  • 20200512_125643
  • 20200512_140340
  • 20200513_130747
  • 20200515_120836
  • 20200515_123248
  • 20200515_123312
  • 20200517_104255
  • 20200517_114031
  • 20200517_202746
  • FB_IMG_1587399065462
  • IMG-20200405-WA0008
  • IMG_20200429_132435
  • IMG_20200429_141259
  • IMG_20200503_114820
  • IMG_20200503_115322
  • IMG_20200510_123032
  • IMG_20200510_123038
  • IMG_20200517_120746_resized_20200517_123721062
  • IMG_5201 (1)
  • Zdjecie21
  • Zdjecie5
  • img_20200429_160848 (1)
  • img_20200511_133925
  • img_20200512_121621
  • img_20200512_121644
  • img_20200512_121825
  • img_20200513_121947
  • img_20200513_122904
 
Na wiejskim podwórku 18.05.2020r. (poniedziałek)
Odgłosy z wiejskiego podwórka  19.05.2020r. (wtorek)
Krowa daje nam mleko 20.05.2020r. (środa)
Wesoły konik 21.05.2020r. (czwartek)
Zwierzęce przysmaki 22.05.2020r. (piątek)

 

 

Drodzy Rodzice!

 

 

 
Tematem kompleksowym w tym tygodniu będą „Zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzieci zdobędą nowe wiadomości na temat zwierząt hodowanych na polskiej wsi. Przedszkolaki poznają nazwy zwierząt, ich odgłosy oraz upodobania żywieniowe. Zajęcia będą bogate w zagadki słuchowe i wzrokowe. Przedszkolaki nauczą się rozpoznawania 
i nazywania zwierząt oraz ich dzieci z wykorzystaniem filmów edukacyjnych. Nasze pociechy dowiedzą się również, jakie przetwory wykonuje się z mleka i jak ważne jest spożywanie nabiału dla zdrowia. Przez wysłuchanie przygotowanych krótkich opowiadań i wierszy będziemy mogli kształtować u dzieci umiejętność budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie oraz wdrażać do uważnego słuchania utworu. Podczas realizacji tematu wiodącego „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” będziemy rozwijać dziecięcą spostrzegawczość, pamięć, percepcję słuchową i wzrokową.

 

 

Jak wspierać dziecko?

 

 

Dzieci bardzo lubią kontakt ze zwierzętami, lubią je naśladować i wcielać się w ich role. Może zabawa w wiejską zagrodę przypadnie im do gustu? Wystarczy zbudować płot, np. z plasteliny i zapałek, oraz wykonać zwierzątka – mogą być ulepione z plasteliny lub narysowane i wycięte z kartonu. Taka zabawa pomoże w utrwalaniu nazw zwierząt oraz dźwięków, jakie wydają te zwierzęta.

 

 

Warto porozmawiać o... traktowaniu zwierząt.

 

 

Jest to bardzo ważny element realizacji tematu. Empatię do istot żywych – zwierząt – powinniśmy budować od najmłodszych lat. Należy też zaznaczyć, że nie wolno dotykać obcych zwierząt, nie należy ich drażnić dla własnego bezpieczeństwa. Warto nauczyć dziecko kochać i szanować przyrodę oraz żyć z nią w zgodzie. Ważne jest też, by porozmawiać o tym, jak należy traktować, jak nosić, głaskać i zachowywać się przy zwierzętach, które sami posiadamy  lub które mają osoby z bliskiego otoczenia.

 

 

Warto poczytać...

 

 

E. Barska, M. Głogowski, A. Sójka, Reksio. Wielka księga przygód. Pouczające opowieści o przyjaźni i zabawie, Papilon;

 

 

U. Kozłowska, Zwierzęta na wsi, Wilga;

 

 

Opracowanie zbiorowe, Reksio. Dobranocka wszechczasów. Najlepsze przygody, Papilon;

 

 

Opracowanie zbiorowe, Zwierzęta i ich rodziny, Wilga;

 

 

Opracowanie zbiorowe, Zwierzęta na wsi. Wesołe rodzinki, Wilga.

 

 

 

 

 

 

Materiały do pracy z dziećmi prześlemy Państwu wiadomością e-mail.
Pozdrawiamy :)
Wiosna w sadzie 11.05.2020r.(poniedziałek)
Wiosna na łące 12.05.2020r. (wtorek)
Biedroneczki są w kropeczki 13.05.2020r. (środa)

Kolorowe motyle 14.05.2020r. (czwartek)

Żabie sprawy 15.05.2020r. (piątek)

Drodzy Rodzice!

Ten tydzień niesie za sobą nową wiedzę i umiejętności. W tym tygodniu dzieci utrwalą sobie zmiany jakie zachodzą w przyrodzie wiosną. A zmiany są widoczne gołym okiem. Każdy dostrzega piękne, kwitnące drzewa, na przykładzie których przedszkolaki będą potrafiły posługiwać się nazwami drzew owocowych: wiśnia, czereśnia, śliwa oraz odpowiedzą na pytanie: Jaki owoc daje nam drzewo o nazwie wiśnia, czereśnia, śliwa? Podczas zajęć artystycznych dziecko będzie miało okazje rozwinąć swoją wyobraźnię, pamięć, kreatywność oraz poćwiczyć prawidłowe napięcie mięśni rąk podczas korzystania z nożyczek, kleju, czy kredek.

Podczas oglądania filmów edukacyjnych, obrazków i własnych doświadczeń dzieci będą poznawać mieszkańców, łąki, takich jak: pszczoły, biedronki, żaby, świerszcze, muchy i komary. Będziemy rozwijać spostrzegawczość słuchową– to znaczy, że dzieci będą potrafiły rozpoznawać odgłosy: pszczoły, żaby, bociana, świerszcza, muchy, komara. W dodatku zaznajomią się ze znaczeniem wyrazu ul, poznają rolę pszczół w przyrodzie i dowiedzą się jak powstaje miód. Dowiemy się też jak to się dzieje, że żarłoczna gąsienica przeobraża się w pięknego motyla. Przedszkolaki będą kształtować swoją percepcje słuchowo – wzrokową z użyciem zagadek obrazkowych i dźwiękowych na temat mieszkańców łąki. Będą doskonaliły swoją umiejętność przeliczania oraz będą utrwalały swoją umiejętność tworzenia rytmów matematycznych.

 

Jak wspierać dziecko?

W rozwoju dziecka bardzo istotną umiejętnością jest uważna, celowa obserwacja. W obecnej sytuacji to zadanie jest utrudnione, przez ograniczenie wyjść z domu do koniecznych. Ale kiedy trudny czas minie, to warto wybrać się z dzieckiem na łąkę i sprawdzić, jak wiele wie, potrafi odszukać i nazwać. Możecie wtedy spróbować odnaleźć świerszcza, żabę, biedronkę czy motyla i przyjrzeć się im dokładniej. Jeśli zabierzecie ze sobą lupę, to może jakiś okaz da się obejrzeć w powiększeniu. Bez wątpienia taka wyprawa będzie bardzo ciekawa. A póki co warto zapoznać dzieci z filmami przyrodniczymi, książkami, czy atlasami owadów.

 

 

Warto porozmawiać o... szanowaniu przyrody

Szacunek jest pojęciem abstrakcyjnym dla czterolatka, warto jednak tłumaczyć na czym polega i uczyć go szacunku do otaczającego nas świata. Porozmawiajmy o tym, w jaki sposób traktować złapane owady czy żaby, jak dbać o przyrodę, by była dalej taka piękna. Warto kształtować w dzieciach świadomość konsekwencji czynów. Warto też zaznaczyć, że przyrodę należy szanować i o nią dbać. Nie łamać gałązek krzewów, nie zrywać trawy i kwiatów tylko po to, by zaraz je wyrzucić. Nie zabijać małych żyjątek w trawie, bo są one częścią większej całości, która współdziała ze sobą i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Z przyrodą warto nauczyć się współgrać i dbać o nią. A ona odpłaci nam swoim pięknem.

 


Warto poczytać...

A. Bahdaj, Malowany ul, Nasza Księgarnia

Ch. Björk, L. Anderson, Rok z Linneą, Zakamarki

J. Danielak, W świecie kółek. Na łące, Olimp Media

L. Fabisińska, Origami dla dzieci. Na łące, Agencja Wydawnicza Jerzy Mostowski

J. Krzemińska, B. Lewandowska, Wielka przygoda małej Zosi, Nasza Księgarnia

 

Materiały do pracy z dziećmi prześlemy Państwu wiadomością e-mail.

 

 

Nasze grupy