II. Wesołe Skrzaty

1) Dlaczego dinozaury wyginęły? 30.03. 2020r. (poniedziałek)

2) Skąd wziął się węgiel? 31.03.2020r.  (wtorek)

3) Dlaczego ludzie mieszkali w jaskiniach?  01.04.2020r.  (środa)

4) Jak zrobić wulkan? 02.04.2020r.  (czwartek)

5) O czym mówią nam skamieniałości?  03.04.2020r.  (piątek)

 

W najbliższym czasie dzieci będą brały udział w zajęciach organizowanych zdalnie. Przygotowałyśmy dla nich zestawy zadań na każdy dzień. Bardzo prosimy o współpracę i znalezienie każdego dnia trochę czasu, aby wspólnie popracować ze swoją pociechą.

W terminie od 30.03.2020 do 03.04.2020 zadania będą związane z historią Ziemi. Poznamy życie ludzi pierwotnych, ulubione przez dzieci dinozaury, ciekawe i tajemnicze wulkany oraz dowiemy się skąd się wziął węgiel. Za pomocą krótkiej bajki animacyjnej pt. „Czarne złoto - Bolek i Lolek wśród górników” dzieci dowiedzą się skąd wziął się węgiel. Będą mogły zobaczyć jak wygląda górnik oraz czym się zajmuje. Nauczą się nowej piosenki pt. „Hej, w kopalni”, którą będą mogły zilustrować za pomocą ruchu.  

Dzieci będą mogły również wcielić się w rolę naskalnych artystów i stworzyć własne, domowe farby z barwników naturalnych oraz namalować palcem swoje obrazy.

Dzięki ilustracji dowiedzą się jak mieszkali nasi przodkowie, a także zobaczą domy ludzi na całym świecie. Będą mogły porównać domy budowane dawniej i dziś oraz tworzyć własne wnioski na ten temat. Jeśli pozwolicie Państwo na artystyczny nieład dzieci mogą stworzyć swój szałas z użyciem różnych dostępnych materiałów – koców, krzeseł, poduszek. Myślimy, że mając w pamięci swoje dzieciństwo, zgodzicie się na to małe szaleństwo.  W ten sposób dziecko będzie mogło stworzyć własną, trochę tajemniczą przestrzeń do zabawy. Dzięki temu rozwinie  swoją wyobraźnię przestrzenną i twórczą, a jeżeli ma rodzeństwo – będzie uczyło się również współpracy, rozwiązywania konfliktów i znajdowania kompromisów.

Podczas działań praktycznych rodzica z dzieckiem, kilkulatek dowie się jak wybucha wulkan, który mógł być jedną z prawdopodobnych przyczyn wyginięcia żyjących kiedyś wielkich gadów.

Nie zapomnijmy jednak o tym, że podstawową formą nauki jest swobodna zabawa!

Szanowni Państwo, propozycje zajęć z dziećmi do pracy w domu zostaną Państwu wysłane odpowiednio wcześniej na cały tydzień.

 

Po odezwaniu się do nas na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
pozyskamy Państwa adresy    i prześlemy materiały.



Pozdrawiamy Was wszystkich serdecznie.

 

 

 

Drodzy Rodzice,

w związku z przedłużającą się sytuacją pozostawania w domach, chcielibyśmy zmienić formę nauczania zdalnego. Na stronie przedszkola będziemy publikować ogólną tematykę zajęć na cały tydzień. Ćwiczenia,zabawy i zadania, które Dzieci będą miały do wykonania, będziemy przesyłać pocztą e-mail. Dlatego też, bardzo prosimy o przesłanie wiadomości na naszego grupowego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (w ten sposób stworzymy bazę adresów e-mail, na które będziemy wysyłać zadania) . 
Dziękujemy i pozdrawiamy :)

 

Szanowni Państwo,

W związku z dalej trwającym wyjątkowym stanem w kraju, proponuję Rodzicom i dzieciom zestaw materiałów do wykorzystania podczas trwania kwarantanny. W zestawie znajdują się propozycje działań na następny tydzień w formie: prac plastycznych, eksperymentów, kolorowanek, kart pracy, piosenek, bajek animowanych oraz ciekawych audycji radiowych przygotowanych z myślą o najmłodszych.

Pozdrawiam serdecznie wszystkie Wesołe Skrzaty oraz Rodziców.

 

Filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=xo7QDnHyGFI&feature=share&fbclid=IwAR1cJYU4r6RB78qnlHsW5OKxGmbeuTbmgBnwrmLZM3rot-swgLQjspgFR3U – Monika Kluza, odc. 2, wiosenny walczyk i praca plastyczna „Kurczaczek” z użyciem balonika;

https://www.youtube.com/watch?feature=share&v=3rV0dK7r4UU&app=desktop –  Monika Kluza wykonuje kolorowe motylki podczas jednego z jej warsztatów;

https://www.youtube.com/watch?v=Sdt-tr3BJUg&feature=share Monika Kluza, kolorowa piosenka pod tytułem „Wstążko leć”, można potańczyć ze wstążką, puszczać bańki mydlane. Piosenka może być inspiracją do pracy plastycznej. Wystarczy zabarwić kawałek włóczki farbą, umieścić włóczkę pomiędzy 1 kartką A4 złożoną na pół, docisnąć ręką kartki i włóczkę. Następnie należy wyciągnąć powoli kawałek wełny spod kartek, tworząc oryginalny wzór. Po otwarciu stronnic kartki można dorysować  dowolne elementy. Kto wie, może powstanie bajeczny smok, albo skrzat? Do dzieła!

https://www.youtube.com/watch?v=iN6YfhyeZhs&feature=share – Monika Kluza „Znów przyszła wiosna” inspiracja do działań paluszkami, można na tackę, lub blachę do pieczenia wysypać kaszkę manną, ryż lub inny sypki materiał. Podczas utworu dzieci mogą rysować oznaki wiosny, lub kreślić paluszkami w dostępnym materiale. Jest to świetne ćwiczenie dla rąk i sensoryczne odczuwanie bodźców. Tackę można wykorzystać do odwzorowywania znaków lub schematów, możecie Państwo zgadywać co dziecko narysowało , zamienić się rolami. Możliwości jest mnóstwo.

 

Karty pracy/kolorowanki:

https://www.e-kolorowanki.eu/auta/ - kolorowanki auta;

https://www.e-kolorowanki.eu/barbie/ - kolorowanki Barbie;

https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-do-druku-dinozaury/ - kolorowanki dinozaury;

https://www.e-kolorowanki.eu/disney-kolorowanki/ - kolorowanki Disney;

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/02/zwiastuny-wiosny-tekst-wiersza.pdf - wiersz „Zwiastuny wiosny”, wysłuchaj i porozmawiaj z rodzicem na temat oznak wiosny;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna1-2.jpg - otocz pętlą te obrazki, które przedstawiają zwiastuny wiosny;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna2-1.jpg - rysuj po śladzie;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna3-1.jpg - rysuj po śladzie i pokoloruj;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna4.jpg - policz,
a następnie narysuj tyle kresek w odpowiednim miejscu ile liczy zbiór;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna5.jpg - policz,
a następnie narysuj tyle kresek w odpowiednim miejscu ile liczy zbiór;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna6.jpg - połącz
w pary te same obrazki;

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/wiosna7.jpg - połącz
w pary te same obrazki i pokoloruj je, podziel na sylaby nazwy obrazków;

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/11/chmura-i-krople-deszczu-brak-kolorucopy.pdf - pokoloruj wg własnego pomysłu, w prawym dolnym rogu dorysuj uśmiechniętą dżdżownicę;

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/11/chmura-i-krople-deszczu-po-lini-brak-koloru-.pdf - rysuj po przerywanej linii, tworząc deszcz, pokoloruj chmurkę na niebiesko. Za chmurą narysuj słońce i 6 promieni, opowiedz jaka jest dziś pogoda;

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/wiosna/ - wiosenne kolorowanki;

Układy taneczne:

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=eXTBJkvsWsk&app=desktop – Monika kluza, układ taneczny do piosenki „Urodziły się motyle”;

https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw&feature=shareMonika Kluza „Hej pada, pada deszczyk” (zamiast pałeczek perkusyjnych można użyć instrument, który zawsze mamy przy sobie, czyli dłonie);

https://www.youtube.com/watch?v=piZ27BZdL_s – piosenka popularna pod tytułem „Krasnoludki”;

https://www.youtube.com/watch?v=X2sxx95jRuA – piosenka popularna pod tytułem „Czarne Jagódki”, można wykorzystać jako formę rozruszani i wspólnie potańczyć z dziećmi lub wykorzystać jako taniec rodzeństwa;

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA – „Skaczemy, biegniemy” jako forma porannego, dziecięcego aerobiku;

https://www.youtube.com/watch?v=XqZsoesa55w – „Baby Shark” – dawka angielskiego dla najmłodszych;

Bajki/audycje radiowe:

https://www.youtube.com/watch?v=2pRWCYy6oVs - animowana bajka Żółw i Zając;

https://www.youtube.com/watch?v=9leiqlzjgjM - animowana bajka Królewna Śnieżka;

https://www.youtube.com/watch?v=sFH1biOtxCQ  - animowana bajka o Calineczce;

https://www.youtube.com/watch?v=eTEAanyalzg  - animowana bajka Złotowłosa i trzy misie ;

https://www.youtube.com/watch?v=o_85g7UCkgo – świnka Peppa, kompilacja odcinków;

https://www.polskieradio.pl/18  - Polskie Radio dzieciom, ciekawe propozycje spędzania czasu z dzieckiem w formie audycji, słuchowisk, bajek, warsztatów.

https://www.polskieradio.pl/18/5197/Artykul/2474120,102-propozycje-na-czas-wolny-w-4-scianach„102 propozycje na czas wolny w 4 ścianach” – artykuł, w którym znajdują się odnośniki do audycji i warsztatów przygotowanych przez ekipę Polskiego Radia dla dzieci.

https://www.polskieradio.pl/18/4502 - Warsztat małego artysty - Polskie Radio;
W audycji zaspokajamy potrzeby twórcze najmłodszych radiosłuchaczy, szukamy sposobów na nudę i kreatywnie spędzony poranek.

https://www.polskieradio.pl/18/7073 - Bajki - Polskie Radio;
A kiedy dzieci już prawie śpią, zapraszamy je do kącika pełnego niezwykłych bajek. Nasz radiowy bohater Miś Michaś i jego przyjaciel Leszek, przeniosą maluchy w spokojny świat zaczarowanych historii, malowniczych krain i niezwykłych przygód. Po nich sny będą już tylko kolorowe.

https://www.polskieradio.pl/18/4473 - Słuchowiska- Polskie Radio;
Słuchowisko to cotygodniowa audycja w Polskim Radiu Dzieciom. Jako pierwsze prezentujemy słuchowisko „Tramwaj zwany Eugeniuszem".

„Tramwaj zwany Eugeniuszem" opowiada o przygodach siedmioletniej Róży i jej taty, podróżujących codziennie rano do szkoły zaczarowanym tramwajem o imieniu Eugeniusz, wraz z jego nieodłącznym towarzyszem - Kasownikiem. Po drodze Róża poznaje różne, dziwne postaci i wraz z nimi poszukuje odpowiedzi na ciekawe, życiowe pytania.

https://www.polskieradio.pl/18/8290 - Książka do poduszki;
Książka do poduszki to wieczorna audycja przygotowująca dzieci do snu. Wśród dźwięków muzyki usłyszycie fragmenty wybranych książek dla dzieci. 
Każdego dnia usłyszeć można premierowy odcinek. Zapraszamy do rodzinnego słuchania!

https://www.polskieradio.pl/18/4568 - Mali naukowcy;
W audycji Magister Sprężynka zaprasza słuchaczy do lepszego poznawania otaczającego świata. Odkrycia, eksperymenty, badania, obserwacje i inne aktywności prowadzone na antenie stają się inspiracją dla odkrywców przed radioodbiornikami. Słuchacze w domowym zaciszu, a nieraz na podwórku, w gronie przyjaciół mogą powtórzyć eksperyment zaproponowany w studiu i dokonać własnych obserwacji by jeszcze lepiej zrozumieć fizykę, chemię, matematykę i astronomię.

Akademia Edukacji i Rozwoju Majki Jeżowskiej prowadzi zajęcia muzyczno, taneczno, ruchowe : Baby Dance - czyli tańce i hulańce dla najmłodszych dzieci do 6 r.ż., codziennie od poniedziałku do piątku o godz. 10:30 (wprowadzamy regułę zajęć w domu). Wystarczy zapisać się na stronie aby dostać link do bezpłatnych zajęć. https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/

Z pewnością
jest to kolejna porcja ciekawej zabawy.
Za kilka dni powitamy wiosnę
Idzie wiosna dlatego pobawmy się z dziećmi kolorami. Przeczytajcie dzieciom opowiadanie o kolorach, które się pomieszały. Czytając Rodzicu mieszaj  z Dzieckiem kolory farb tak jak w opowiadaniu, potrzebujesz tylko farb koloru: czerwonego, zielonego i niebieskiego. A oto opowiadanie:  

Na początku tęcza miała tylko 3 kolory: czerwony, zielony i niebieski. Wszyscy się nią zachwycali – dzieci, dorośli, zwierzęta i rośliny. Po pewnym czasie jednak, te same kolory znudziły się tęczy. Co tu zrobić, by być piękniejszą? – myślała tęcza. I całkiem przypadkiem malując niebo zmieszała czerwień z zielenią i tym sposobem była piękniejsza o jeden kolor – żółty. Minął jakiś czas i tęcza chciała być jeszcze większa i jeszcze piękniejsza, by sprawiać jeszcze większą radość dzieciom, dorosłym, roślinom i zwierzętom, które na nią patrzyły, ale nie wiedziała jak to zrobić. Z tych nerwów pomieszała niechcący czerwień z niebieskim i otrzymała następny wspaniały kolor – różowy. Była bardzo zadowolona. Po pewnym czasie zapragnęła, by niebo wyglądało jeszcze wspanialej. Zaczęła dolewać jedną farbę do drugiej i tym sposobem otrzymywała przeróżne kolory. I tak tęcza robi do dziś – coraz miesza swoje kolory, by stawać się większą, piękniejszą, podobać się dzieciom, dorosłym, roślinom, zwierzętom, słońcu i chmurkom.

Nazwijcie kolory tęczy, wymyślcie nazwy dla nowych, nieznanych kolorów :)

  • Wierszyk z pokazywaniem, masażykiem oraz praca plastyczna, którą możesz rodzicu wykonać wspólnie z dzieckiem. Miło będzie jak prześlecie zdjęcie Waszych prac na e- maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. i podzielicie się z Nami efektami wspólnej pracy. https://www.youtube.com/watch?v=STxBYYR8XIk

Zapraszamy do wspólnej zabawy!

Nasze grupy