V. Wesołe Misie

Wesołe Misie

Witamy Was serdecznie,

Poniżej rozpisałyśmy dla Was proponowane aktywności i zadania na nadchodzący tydzień. Szczegółowy opis aktywności i sposobu wykonywania zadań oraz inne propozycje zabaw i ćwiczeń – codziennie na grupie na messengerze – zapraszamy :)

 

Poniedziałek, 30 marca – temat dnia: Gdzie budować gniazdo?

1. Codzienna poranna aktywność ruchowa – własna lub wg propozycji: https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. Nowy kalendarz pogody – obserwowanie i zaznaczanie pogody – kalendarz znajduje się w teczce z materiałami;

3. Poznawanie nazw i zwyczajów wybranych ptaków, które powróciły do nas wczesną – słuchanie opowiadania Hanny Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”.

- rozmowa na temat opowiadania i próba odpowiedzi na pytanie: Gdzie i z czego ptaki budują gniazda?; - karta pracy fioletowa 3, s. 62; - oglądanie na żywo (link na bieżąco) życia bocianów w gnieździe lub oglądanie zdjęcia bociana; - oglądanie zdjęć ptasich piór – zapoznanie z ich budową (margines książka fioletowa str. 69); Zabawa wizualizacyjna – Jestem bocianem.

4. Odkrywanie litery j, J – drukowanej i pisanej – zabawy z poznaną literą.

- książka turkusowa, str. 52-53; - analiza i synteza słuchowa słowa jajka, odkrywanie litery j, J – podobieństwa i różnice z literą i, I, rysowanie palcem po śladzie litery, lepienie litery z plasteliny (innej masy), kreślenie j, J na tacce z materiałem sypkim (np. kaszka manna);

układanie wyrazu jajka, Jagoda z liter, wykonanie zadań ze str. 52i 53, dla chętnych w dowolnym czasie zadania ze str. 54-55

 

Wtorek, 31 marca – temat dnia: Zadania o ptakach i nie tylko.

1. Codzienna poranna aktywność ruchowa – własna lub wg propozycji; https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. Rozwiązywanie zadań z treścią metodą symulacji – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, układanie działań do przedstawionych sytuacji.

- potrzebne materiały: kartoniki z liczbami, znakami matematycznymi, dowolne liczmany (nakrętki, klamerki)

- zadania w kartach pracy – karty fioletowe cz. 3 str. 55, karty turkusowe – str. 26 i 27, 56 i 57.

- proponowane aktywności będą na messengerze.

4. Bocian – wydzieranka z dostępnego materiału lub inna dowolna interpretacja tematu wg pomysłu i możliwości dzieci. Poznanie wiadomości na temat bociana – oglądanie wywiadu z bocianem: https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

5. Zabawy muzyczno-ruchowe z Panem Miłoszem – codzienna aktywność ruchowa rozwijająca sprawność fizyczną - link podany na Messenger.

6. Obserwacja pogody – kalendarz pogody.

 

Środa, 1 kwietnia – temat dnia: Wołanie wiosny.

1. Codzienna poranna aktywność ruchowa – własna lub wg propozycji https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. Zabawy przy piosence Kle, kle boćku, kle kle. https://www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA

- rozwijanie umiejętności wokalnych i płynnego poruszania się w przestrzeni;

- ćwiczenia rozwijające aparat ruchu: marsz po okręgu, zwrot do środka koła i bieg drobnymi krokami;

- rozwijanie głosu na sylabach: tiu, tiu, tiu, bzz, bzz, bzz, cyku-cyk.

- zabawy ruchowo-naśladowcze przy piosence.

3. Wesołe ptaki – oglądanie , nazywanie i kolorowanie wybranych ptaków powracających do nas wiosną.

- oglądanie i opowiadanie historyjki obrazkowej o wildze – k. fioletowa str. 63

- kolorowanie wg wzoru czajki; utrwalenie nazw części ciała ptaka, samodzielne lub z osobą dorosłą odczytywanie wyrazów– str. 64;

Proponowana zabawa ruchowa Kukułka - ptaki do gniazd – z rodzeństwem, osobami dorosłymi;

- rozpoznawanie, nazywanie i kolorowanie ptaków – str. 65; (słowik, jaskółka, wróbel, bocian).

- praca twórcza: układanie ptaków z figur geometrycznych, Klosków, innych dostępnych materiałów.

4. Zabawy z piłką, balonem, woreczkiem – rzucanie i chwytanie, rzuty na odległość, do celu.

5. Obserwacja pogody – kalendarz pogody

 

Czwartek, 2 kwietnia – temat dnia: Powroty ptaków.

1. Codzienna poranna aktywność ruchowa – własna lub wg propozycji https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Rozmowa o wiosennych powrotach ptaków – rozpoznawanie i nazywanie ptaków, budowanie dłuższych wypowiedzi.

- nazywanie ptaków przedstawionych na zdjęciach (str. 65)

- słuchanie wiosennego śpiewu ptaków https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4

- uzupełnianie brakujących fragmentów obrazka (k. fioletowa, str. 66), układanie zdań na temat obrazka;

- nazywanie ptaków i kontynuowanie podanego rytmu – str. 67

- rozwiązywanie zagadki obrazkowej – łaczenie pierwszych głosek z nazw kolejnych obrazków – str. 67 (margines);

- czytanie z osobą dorosłą lub samodzielnie nazw ptaków, odszukiwanie takich samych wyrazów – str. 68;

- ptaki dorosłe i ich potomstwo – kukułka, czajka, bocian, wilga – str. 69;

- rozwiązywanie zagadek słownych o ptakach.

3. Wiosenne porządki w ogródku na parapecie i na balkonie – pielęgnacja i obserwacja założonej uprawy.

- rozpoznawanie i nazywanie narzędzi potrzebnych do pracy w ogrodzie

- układanie z liter wyrazów: łopata, grabie, konewka, woda,

4. Obserwacja pogody – kalendarz pogody.

 

Piątek, 3 kwietnia – temat dnia: Sąsiad szpak.

1. Codzienna poranna aktywność ruchowa – własna lub wg propozycji https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

2. Słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej –Zaremby Sąsiad szpak – poznanie wyglądu szpaka,

rozmowa na temat treści opowiadania – odpowiadanie na pytania;

- tworzenie nowych słów (zdrobnień, zgrubień), np. – szpak – szpaczek; szpak unio; szpak – szpaczysko…; bocian…; żaba…; kwiat…

3. Po czym możemy poznać, że już wiosna?

– zebranie i podsumowanie wiadomości: https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

- liczenie żab – wskazywanie 2 takich samych par i kolorowanie ich w takimi samymi kolorami;

- rysowanie szlaczków po śladzie i samodzielnie.

4. Ćwiczenia gimnastyczne – budowanie i pokonywanie dowolnego toru przeszkód.

5. Obserwacja pogody – kalendarz pogody.

- obejrzyj i porównaj wszystkie (3) kalendarze pogody – powiedz, czego było najwięcej: słońca, deszczu, chmur a może padał śnieg albo grad?. Czy wiał silny wiatr?

 

Życzymy miłego weekendu :)

ZADANIA NA PIĄTEK, 27 marca

1. Codzienna zabawa ruchowa - ćwicz rytmicznie z panią Emilką

 

2. Obserwuj pogodę i uzupełnij kalendarz pogody, zaznacz w domowym kalendarzu ściennym aktualną datę. Wymień wszystkie dni tygodnia rozpoczynając od poniedziałku.

 

3. Pamiętaj o swojej uprawie, pielęgnuj i obserwuj, co nowego się dzieje.

 

4. W poszukiwaniu wiosennych symetrii – przybliżanie efektu odbicia i dostrzeganie regularności w kształtach – zabawy matematyczne z osobą dorosłą z wykorzystaniem lusterka.

 

A. Przykładanie lusterka do narysowanych/naklejonych figur geometrycznych, obserwowanie efektu i nazywanie tego, co dziecko dostrzegło;

- potrzebne będzie lusterko, zestaw kartoników o wymiarach zbliżonych do pocztówki, z naklejoną na środku kolorową figurą geometryczną (prostokątem, kwadratem, trójkątem, połową koła, trapezem).

- baw się lusterkiem w dowolny sposób – obejrzyj swoją twarz, może uda się Tobie zrobić „zajączka” na ścianie (tylko wtedy, gdy będzie za oknem świeciło słońce);

- usiądźcie z osobą dorosłą naprzeciwko siebie, wybierzcie kartonik z kwadratem, dorosły przyłoży lusterko do brzegu kwadratu, popatrz w lusterko i na kartonik, trzeba patrzeć prosto, co widzisz w lusterku, powiedz; możesz zobaczyć jeden prostokąt;

- weź kartonik z połową koła – dorosły postawi lusterko tak, żeby dziecko zobaczyło w nim koło;

- kartonik z trójkątem – stawiamy lusterko tak, żeby dziecko zobaczyło kwadrat;

- kartonik z prostokątem – stawiamy lusterko tak, żeby dziecko zobaczyło kwadrat

- dorosły pokazuje trapez i mówi: to jest trapez, bardzo ciekawa figura, przyłóż lusterko tak, żeby zobaczyć: trójkąt, prostokąt, kwadrat;

- pobaw się teraz sam lusterkiem i kartonikami – możesz przykładać lusterko jak chcesz i do którego kartonika chcesz; będziesz widzieć różne figury geometryczne, jedne umiesz nazwać, inne jeszcze nie; jeśli nie potrafisz nazwać figury – powiedz, do czego jest ona podobna;

Na samodzielną zabawę z lusterkiem i obserwowanie efektu symetrii dajemy dziecku ok. 6-7 minut.

 

B. Wywoływanie efektu symetrii przez odbicie plamy z farby i obserwowanie efektów;

 – potrzebna będzie kartka papieru (A4, A5), rzadka farba w ciemnym kolorze lub atrament (tylko pamiętaj: atrament plami);

- polecenie: złóż kartkę na połowę, brzeg do brzegu;

- dorosły do złożonej kartki wpuszcza kroplę (kilka kropli) farby, dziecko składa i ściska kartkę, trzyma chwilę, potem rozkłada i zagląda; można zrobić kilka

- ułóż kartki na stoliku/podłodze, zastanów się, co jest w nich wspólnego… do czego są podobne Twoje plamy?

- czy po jednej i po drugiej stronie jest to samo? To jest efekt symetrii.

 

C. Dostrzeganie regularności (symetrii) w motylach, liściach, sylwetach drzew, kwiatach

- obejrzyj przesłane obrazki, czy widzisz podobieństwa między plamami z farby a tym, co przedstawiają obrazki? Jeżeli dziecko ma trudności w dostrzeżeniu, należy czystą kartką przysłonić połowę obrazka.

 

5. Wiosenny płotek – praca artystyczno-techniczna z wyk. drewnianych szpatułek i papieru o różnej fakturze – lub innych posiadanych w domu materiałów.

 

6. Aktywność ruchowa – zbuduj i pokonaj tor przeszkód – budowę uzgodnij z rodzicami, pamiętaj, aby tor był bezpieczny, baw się bezpiecznie.

7. Zabawa w sklep – możesz kupować/sprzedawać bawiąc się z rodzicami/rodzeństwem – pamiętasz, jak się bawimy w sklep w przedszkolu? Zamiast pieniążków używaj fasoli, klocków, lub innych liczmanów zastępczych.

 

8. Potrafisz rozpoznać podstawowe monety i banknoty o niskich nominałach – jeśli jeszcze sobie z tym nie radzisz – poproś rodziców o pomoc w wykonaniu zadania w książce turkusowej str. 50 i 51.

Waluta polska (znaki pieniężne – monety i banknoty) to złotówki, w wielu krajach europejskich walutą jest euro, w USA dolar amerykański – obejrzyj obrazki przedstawiające tę walutę.

 

Zadanie specjalne – dziś każdy sam wymyśla dowolną aktywność.

 

ZADANIA NA CZWARTEK, 26 marca

 

1. Codzienna zabawa ruchowa - ćwicz rytmicznie z panią Emilką

 

2. Obserwuj pogodę i uzupełnij kalendarz pogody, zaznacz w domowym kalendarzu ściennym aktualną datę.

 

3. Pamiętaj o swojej uprawie, dbaj o nią, podlewaj, gdy jest taka potrzeba i obserwuj, co się dzieje, gdy pojawią się pierwsze kiełki/listki – pochwal się!

 

4. Wiosna budzi zwierzęta – wiosenne zmiany w życiu zwierząt – wiersz A. Widzowskiej Wiosenna pobudka – posłuchaj wiersza:

Wiosna obudziła misia.

Motyl mu na nosie przysiadł.

– Wstań, niedźwiadku! Podaj łapkę.

Zdejmij futro, szal i czapkę!

– Aaaaaaa! – miś ziewnął, wyszedł z jamy.

– Cześć, motylku nakrapiany.

Obudziłeś już borsuka?

Bo już wiosna do drzwi puka!

Borsuk wąchał kwiat sasanki

i z krokusów robił wianki.

– Zaraz włożę je na głowę

pięknej pani borsukowej!

Obudziły się świstaki,

przyleciały śliczne ptaki:

boćki, gęsi i kukułki.

– Fruń, skowronku, po jaskółki!

Kwitną bazie i pierwiosnki:

– Chcemy słonka! Chcemy wiosny!

Wtem zaspany jeż nadchodzi.

– Gdzie jest… zima? O co chodzi…?

 

- kogo obudziła wiosna?

- proponuję Tobie zabawę w teatrzyk - zaproś do zabawy misia, zrób np. ze skarpetek „na niby”, kukiełki, pacynki, możesz wyciąć sylwety motylka, borsuka, jeża, świstaka, bociana, gęsi, kukułki, skowronka, jaskółki; możesz narysować i wyciąć sasanki, krokusy, bazie-kotki, pierwiosnek; teatrzyk może być na stoliczku, krzesełku, ławie;

– jako widownię posadź lalki, maskotki, może przyjadą Twoje autka, a może brat lub siostra obejrzą, może ktoś dorosły będzie miał czas;

- odgrywaj mini scenki wykorzystując sylwety (pacynki, kukiełki).

 

5. Zabawa przy piosence „Wiosna, urodziły się motyle”

 

6. Coraz lepiej dodaję i odejmuję – dodawanie i odejmowanie z wykorzystaniem klamerek, liczeniem palców i zabawy z kostkami do gry

A. - potrzebne będą klamerki do wieszania prania, talerzyk lub tacka i pasek tekturki (np. sztywna okładka od bloku rysunkowego) oraz kartoniki z liczbami i znakami matematycznymi;

- przypnij 6 klamerek do paska i jeszcze 4, pokaż, ile masz razem? Policz, zapisz działanie za pomocą kartoników z liczbami i znakami matematycznymi: 6+4=10

- masz 10 przypiętych klamerek, zdejmij 2, ile ci pozostało? Policz, zapisz działanie: 10-2=8

-itp.

- dla chętnych będzie inaczej: do paska przypiąłeś 10 klamerek, ma ci zostać 5, ile zdjąłeś?

- dla chętnych: na pasku jest pięć, nie ma być żadnej, ile zdjąłeś?

- dla chętnych: na pasku masz 7 klamerek, a ma być 10, ile musisz dołożyć?

B. – liczenie palców:

- policz palce najpierw u prawej dłoni – jeden, dwa, trzy…, teraz u lewej dłoni: jeden, dwa… (nie RAZ, dwa, tylko JEDEN)

- zamknij oczy i policz wszystkie razem (liczy od 1-10)

- można się pomylić, gdy oczy są zamknięte, dlatego policzymy palce zamykając oczy jeszcze raz, ale tym razem dotykając nimi po kolei swoich policzków; prawda, ze lepiej się liczy?

C. – potrzebne będą 2 kostki do gry z zaklejonymi „6”

- Zabawimy się teraz tak: rzucasz kostki, na palcach pokaż, ile jest razem kropek. Umówmy się tak, że jak kostka upadnie z zaklejoną ścianką do góry, to pokazuje „0” – zabawa może trwać do ok. 5 min.

- czas na zadania w kartach pracy: książka fioletowa str. 55: przeczytaj polecenie, lub poproś to osobę dorosłą; liczmanami mogą być klamerki; potem rysuj po śladzie drogę pszczoły do ula.

- przejdź do str. 60 – Słuchaj i rysuj bez odrywania kredki/ołówka od kartki; - sprawdź, czy wykonałeś zadanie z kropelkami na str. 61 („szlaczek”).

 

7. Pamiętaj o codziennej aktywności ruchowej – ćwicz z Panem Miłoszem, baw się z Panią Emilką, Panią Moniką. Możesz też zrobić za zgoda osoby dorosłej bezpieczny domowy tor przeszkód.

Przesyłam Wam filmik do wirtualnego wiosennego spacerowania po parku – gdy wrócimy do przedszkola, pójdziemy razem na taki spacer, obiecuję. I nikogo nie będą bolały nogi.

 

Zadanie specjalne – będzie kulinarne, poczekajcie na foto.

Jak zawsze czekamy na Wasze informacje zwrotne – czyli zdjęcia. Życzymy dobrego dnia.

 

 

ZADANIA NA ŚRODĘ, 25 marca

 

1. Codzienna zabawa ruchowa - ćwicz rytmicznie z panią Emilką

2. Obserwuj pogodę i uzupełnij kalendarz pogody, zaznacz w domowym kalendarzu ściennym aktualną datę.

 

Dzisiaj będzie dużo zadań plastycznych i technicznych połączonych z muzyką. Bohaterem dzisiejszego dnia jest motyl. Poznamy budowę motyla i nowe słowo: „zainspirować się”

 

3. „Wiosna – urodziły się motyle” - zapraszamy Was do zabawy muzycznej z panią Moniką Kluzą – link podany poniżej

- posłuchaj piosenki i zobacz proponowany układ taneczny;

- jeśli masz ochotę i potrzebne materiały – wykonaj zaproponowane przez panią Monikę akcesoria przydatne podczas zabawy – zdjęcia proponowanych akcesoriów podane pod tekstem; jeśli nie masz niezbędnych materiałów, możesz wykorzystać paski pociętych gazet, gazetek reklamowych, zamiast kółek lub patyczków (np. po lodach) możesz też wykorzystać gumki recepturki lub zwykła taśmę klejącą;

- ,,Wiosna, wiosna urodziły się motyle,

wiosna, wiosna tęczą wita nas,

wiosna, wiosna przyleciało ptaków tyle,

wiosna, wiosna to słoneczny czas''

- znasz już piosenkę, potrafisz zaśpiewać i zatańczyć?

 

4.  „Mój motyl” – praca plastyczna

- obejrzyj motyle – foto poniżej

- zobacz, jak zbudowany jest motyl - Ciało motyla jest zbudowane z trzech części: głowy, tułowia, odwłoka. Na głowie motyl ma parę (para – czyli 2)  oczu, parę (czyli 2) czułków oraz ssący aparat gębowy – tak to się nazywa – Ty zamiast aparatu gębowego masz usta, teraz już wiesz, do czego motylowi służy aparat gębowy?

Tułów składa się z trzech segmentów, czyli 3 części, na których znajdują się trzy pary odnóży. Od tułowia odchodzą dwie pary skrzydeł pokrytych łuskami.

- spróbuj wykonać swojego motyla – możesz go zrobić według własnego pomysłu wykorzystując dowolne posiadane w domu materiały plastyczne, możesz też zainspirować się (czyli poszukać natchnienia, pomysłu, pobudzić do działania, podjąć swoje działania oglądając na przykład jakąś pracę wykonaną przez kogoś innego, słuchając piosenki, oglądając bajkę itp.) przesłanym przez nas zdjęciem

 

5. Wiesz, jak wygląda motyl, zobacz, skąd się biorą żaby, jak się rozwijają – obejrzyj obrazki str. 56 (karty fioletowe) i posłuchaj:

- Wygląd żaby zmienia się całkowicie w okresie jej rozwoju. Każdego roku wiosną żaby składają w stawach, jeziorach  lub bajorkach dużo  jaj (od 1000 do 6000) jaj.

-  Jaja żaby nazywają się skrzek. 

- Po około 4 dniach w jajach-skrzeku rozwijają się kijanki.

- Po 8-10 dniach kijanki zaczynają samodzielne życie. W wodzie czyha nie wiele niebezpieczeństw. Bez wody nie mogą żyć, oddychają skrzelami. Kijanki rosną i rosną. Są zwinne, szybko pływają. Pomaga im w tym ogon. Najpierw kijance wyrastają tylne kończyny.

- Potem przednie. Kijanka po około 75 dniach, podobna już do żaby, wciąż ma ogon. Skrzela zastępowane są przez płuca. My też oddychamy płucami. Dzięki temu, żaba będzie mogła wyjść na ląd.

- Po około 90 dniach, w końcu odpada ogon. Teraz żaba przypomina żabę!

6. Dokończ rysowanie żaby według wzoru (str.56), pokoloruj żaby. Jeżeli jeszcze masz ochotę, rysuj szlaczki po śladzie, potem samodzielnie na str. 81. (strona 81 to cyfry 8 i 1), jeżeli jesteś zmęczony, dokończysz później.

Zadanie specjalne będzie po podwieczorku.

 

 

ZADANIA NA WTOREK, 24 marca

 

1. Zabawa ruchowa - ćwicz rytmicznie z panią Emilką (będziemy tak ćwiczyć przez cały tydzień) – link będzie podany.

 

2. Obserwuj pogodę i uzupełnij kalendarz pogody, przy okazji zaznacz w domowym kalendarzu ściennym aktualną datę, tak, jak to robiliśmy w przedszkolu – jaki mamy dziś dzień, jaki jest aktualny miesiąc?

 

3. Dzisiejszy temat zabaw to: „Tajemnice ziemi – zabawy badawcze podczas sadzenia/wysiewana wybranej rośliny/nasion”.

- dotknij ziemi/piasku, przesiewaj przez palce, powiedz, co czujesz, jeśli masz w domu lupę – obejrzyj skład ziemi/piasku przez lupę, powiedz, co widzisz;

- określ zapach ziemi/piasku, przesypuj ziemię łyżką do doniczki/pojemnika, wlej do ziemi wody – sprawdź, czy woda przesiąkła i pojawiła się na podstawce?

- posadź/posiej cebulę, fasolę, ziemniaka lub inne dowolne roślinki/nasiona w doniczce z ziemią;

- jeśli nie masz ziemi – weź słoik z wodą, załóż na nim gazę, zrób wgłębienie tak, żeby gaza dotykała wody, połóż w tym wgłębieniu nasiona fasoli, grochu, cebulę lub ziemniaka;

– pamiętaj o codziennym obserwowaniu swojej uprawy i właściwym pielęgnowaniu jej – ustaw doniczkę/pojemnik/słoik z uprawą na oknie tak, by rośliny miały dostęp do światła, pamiętaj o podlewaniu/pilnowaniu poziomu wody w słoiczku;

 – zobaczysz po kilku/kilkunastu dniach, co Tobie wyrośnie, odpowiedz na pytanie: co jest potrzebne roślinie, by mogła się rozwijać/rosnąć?

 

3. Odkrywanie litery Ł, ł – pisanej i drukowanej – książka turkusowa s 46-47

-  część jakiego kwiatka pokazuje siostrze Olek? Jaką część krokusa wskazuje czerwona strzałka na obrazku z lewej strony? Obejrzyj duży obrazek, opowiedz, co na nim widzisz – pamiętaj, wypowiadaj się zdaniami, postaraj się, aby Twoja wypowiedź była dłuższa, bogata w różne słowa;

- podziel słowo łodyga na sylaby i głoski, policz je, ułóż wyraz „łodyga” z liter

- kot dziadka ma futerko w łatki, dziadek nazywa go Łatek – ułóż jego imię z liter – pamiętaj: imiona sa tak ważne, że ich pisanie rozpoczynamy zawsze wielką litera, ułóż z liter swoje imię – pamiętaj, tylko pierwsza litera jest wielka, pozostałe to już małe litery;

- nazwij zdjęcia (str 46) – podziel ich nazwy na głoski i pod każdym zdjęciem narysuj tyle kresek, z ilu głosek składa się jego nazwa;

- przeczytaj sylaby na pasku (47)

- przeczytaj opowiadanie pod paskiem – poproś osobę dorosłą o pomoc i wyjaśnienie, z czego składa się roślina: korzeń – który jest pod ziemią; łodyga i kwiat – części widoczne nad ziemią;

- głoska ł jest spółgłoską – sprawdź to wymawiając ją, potrafisz!

- poszukaj litery ł, Ł w wyrazach z prawej strony obrazka – pokoloruj je na niebiesko

- zrób sobie krótką przerwę na dowolną zabawę ruchową, mogą to być „pajacyki”, „żabki”, „zajączki” lub „motylki” – możesz t eż wybrać dowolną zabawę z Panem Miłoszem lub zabawę z panią Emilką;

- pisz po sladzie i samodzielnie literę ł, Ł – str 49.

- masz jeszcze siłę? – obejrzyj zdjęcia wiosennych kwiatów na stronie 48 – przeczytaj samodzielnie lub z osobą dorosłą zdania obok obrazków – dowiesz się, jak nazywają się kwiaty, które nazywamy zwiastunami wiosny – ostatnie zdanie: To sasanki, pierwiosnki i przylaszczki. Sasanki są „włochate” (mają meszek, przylaszczki są gładkie.

- lubisz rozwiązywać rebusy – pochwal się swoimi umiejętnościami rodzicom lub innym osobom dorosłym, z którymi jesteś w tej chwili;

- możesz zajrzeć do książki fioletowej – str 57 - zobacz, jak wygląda sasanka – dorysuj brakujące elementy, pokoloruj rysunki;

- już pewnie nie możesz doczekać się, co wyrośnie w Twoim „ogródku”, który dzisiaj zrobiłeś w domu – obejrzyj obrazki w „szlaczku” na dole str 57 – zobacz, jak rozwija się sasanka, powiedz, czego potrzebuje, żeby rosnąć? Podobnie będzie rozwijać się Twoja roślina, którą dzisiaj posadziłeś/posiałeś w doniczce/słoiku z wodą.

 

4. Propozycja zabawy ruchowej – narysujcie, naklejcie, ustawcie w pokoju dowolny BEZPIECZNY mini-tor przeszkód – bawcie się pod opieką i za zgodą osoby dorosłej.

 

5. Zadanie na popołudnie – po podwieczorku:

- książka fioletowa str. 58 – przeczytaj samodzielnie lub z osobą dorosła nazwy kwiatów; zapytaj rodziców, dlaczego niektóre kwiaty są pod ochroną? Jak myślisz – czy kwiaty wolą rosnąć w ich naturalnym środowisku (w ogrodzie, na łące, w parku, w lesie), czy wolą być zerwane i zwiędnąć szybko w wazoniku? Albo i bez wazonika…

- rysuj po śladzie szlaczków bez odrywania kredki od kartki (58 i 59)

- pokoloruj rysunki kwiatów (59): pierwiosnek, sasanka, zawilec, krokus – pamiętasz kolory tych kwiatów – jeśli nie – sprawdź w książce fioletowej lub turkusowej (NIE WYRĘCZAJMY w tym dzieci, uczmy je samodzielnego poszukiwania odpowiedzi na pytania, umiejętności wykorzystywania zdobytej już wiedzy, możemy podpowiedzieć, wskazać źródło)

 

6. Zabawy z litera ł, Ł – do wyboru:

- pisz literę ł, Ł palcem na tacce/talerzu/przykrywce od kartonika po butach posypanej mąką, kaszką, piaskiem, innym sypkim materiałem;

- ulep z masy solnej, plasteliny literę ł, Ł;

- ułóż literę ł, Ł z tasiemek, kolorowej wełny, sznurówek;

 

Zadanie specjalne – przygotuj razem z rodzicami kolację, może zainspiruje Cię wiosenna propozycja?

 

Wesołe Misie życzymy dobrego dnia, owocnej pracy i pozdrawiamy Was.

 

Link do maszynisty:

https://www.youtube.com/watch?v=2P5wxbo5jdM&fbclid=IwAR3Ym1uYYpaBIx0LuP-6uWyydaCehjGqUk2uVqZWAs_3zbwLhG_Byeoo4E8

  

 

ZADANIA NA PONIEDZIAŁEK, 23 marca

 

Dzień dobry Wesołe Misie,

 

Jesteśmy pełne uznania dla Waszej pracy. Tulipany w wazonach – przepiękne, ciekawe pomysły, oryginalne i staranne wykonania, aż żal, że nie wiszą w naszej przedszkolnej galerii. Dobrze, że stworzyliście galerię na komunikatorze. Prosimy Was – zbierajcie wszystkie swoje prace do specjalnej teczki – te urodzinowe możecie wkładać do jednej koszulki na razie tylko dla Marysi – niebawem dołożycie kolejne – podpisujcie jednak z tyłu z dedykacją dla kogo- złożymy po powrocie w książeczki urodzinowe dla jubilatek/tów. Wszystkie pozostałe prace zostaną wpięte do segregatorów, które czekają na Was w plu. Podziwiamy też Wasze karty pracy – pięknie pracujecie, pamiętajcie, żeby wszystkie zadania wykonywać samodzielnie, nawet jeżeli nie będą one wyglądały „jak z fabryki” (pamiętacie nasze powiedzenie?) – ważne, żeby one były Wasze. Pracujcie tak dalej, ale też starajcie się pomagać Waszym rodzicom w codziennych pracach i czynnościach domowych – pamiętajcie o codziennym samodzielnym sprzątaniu pokoju. Bądźcie zdrowi i radośni.

 

Dzisiaj karty pracy z książki fioletowej cz. 3.

1. Zabawa ruchowa - ćwicz rytmicznie z panią Emilką – link będzie podany

2. Obejrzyj swój kalendarz pogody z ubiegłego tygodnia, obejrzyj kalendarz pogody Olka i Ady - książka fioletowa cz. 3 str. 48 – porównaj pogodę Twoją i dzieci: czym się różni? W tym tygodniu dalej będziesz codziennie obserwować pogodę i rysować ją 3 razy dziennie w nowym kalendarzu pogody, takim, jak ma Olek i Ada – książka fioletowa cz. 3 str.49.

3. Szukamy oznak wiosny – obejrzyj i nazwij to, co widzisz na obrazkach na srt .52 i 53. Ułóż z liter wyrazy: kwiat, krokus, tulipan, motyl, woda, kra (jeśli nie pamiętasz, to poproś rodziców, aby wyjaśnili Tobie, co to jest kra), dla chętnych: stokrotka, pierwiosnek.

Zajrzyj na str. 54 – narysuj drogę Olka i Ady do kwiatów, nazwij te kwiaty, następnie rysuj szlaczek – rysuj po śladach tulipanów bez odrywania ołówka od kartki.

4. Tulipany w wazoniepraca plastyczna - samodzielnie zaprojektuj i wykonaj pracę wybraną techniką plastyczną (malowanie farbami z użyciem widelca, malowanie palcem i farbami na mokrym kleju, wycinanie, naklejanie; możesz połączyć różne techniki – pamiętaj o wykorzystaniu całej powierzchni kartki). Pamiętaj o posprzątaniu miejsca swojej pracy – w przedszkolu robisz to samodzielnie i starannie, pochwal się w domu swoimi umiejętnościami.

5. Pan Miłosz zaprasza Cię do zabawy w maszynistę – wybierz się z nim w podróż w poszukiwaniu wiosny.

6. Po podwieczorku przypomnij sobie, jak wygląda litera C, c – wszyscy, którzy nie uzupełnili jeszcze kart z literą C,c mogą to zrobić dzisiaj – karty pracy turkusowe cz. 2 str. 40, 41, 43 –obejrzyj literę C,c mała i wielką, drukowaną i pisaną; podziel słowo „cebula” na sylaby i głoski, przeczytaj wyraz „cebula”, ułóż wyraz „cebula” z liter; przeczytaj sylaby na pasku na str. 41, przeczytaj z osobą dorosłą czytankę, spróbuj samodzielnie; pokoloruj na niebiesko literę „c, C” w wyrazach napisanych pionowo po prawej stronie, tak jak robiłeś to zawsze, gdy poznawaliśmy literę. Jeżeli wystarczy Tobie siły i chęci – pisz literę c, C na str. 43, jeżeli jesteś już zmęczony, odpocznij, zrobisz to później.

7. Jeżeli jesteś z siebie dumny – pochwal się swoją pracą.

 

Zadanie specjalne – jeśli możesz - przygotuj na jutro ziemię i doniczkę, jeśli nie, to słoik z wodą i gazę. Przydadzą się też jakieś nasionka (np. fasola, cały, nie łuskany groch, mogą być nasionka kwiatów, ziół, pomidorków, koperku lub inne dowolne), jeśli ich nie masz w domu może być cebula, pietruszka a w ostateczności ziemniak. Jutro działamy dalej.

 

Link do ćwiczeń z Panią Emilką: 

 

https://www.facebook.com/mariazofia.tomaszewska/videos/2386547188143999/UzpfSTEyNjE0NzI2MjM5MDg5OTg6Mjk2Nzk2NTA5NjU5MzA2Nw/

 

Dzień Dobry :)
 
Pochwalcie się swoim widokiem z okna, pamiętacie o kalendarzu pogody?
Pochwalcie się, kto bawił się dzisiaj z panią Moniką Kluzą na kanale Muzylkowe Inspiracje? A może ktoś skorzystał z proponowanych gier edukacyjnych online?

Dzisiaj proponujemy Wam zabawy matematyczne – przeliczaj, porównuj, czego jest więcej, czego mniej, łącz/ustawiaj w pary, dodawaj i odejmuj – wszystkie te działania wykonuj na konkretach – wykorzystaj to, co znajdziesz w domu: fasolę, groch, klamerki, guziki, łyżki i łyżeczki. Policz je tak, jak liczyliśmy codziennie dzieci w przedszkolu przed rozpoczęciem zajęć – powiedz rodzicom, innym opiekunom, misiowi albo lalce ile masz skarbów, które policzyłaś/policzyłeś.
Pamiętasz, jak w przedszkolu rysowaliśmy pętle/ogródki, do których wkładaliśmy różne rzeczy? Teraz zamiast rysowania pętli, możesz zrobić „ogródek” do którego będziesz wkładać przedmioty z kolorowych wstążeczek, kawałków kolorowej wełny albo po prostu możesz wykorzystać kolorowe kartki lub przykrywki od kartoników po butach, w ostateczności, jeżeli mama Tobie pozwoli mogą to być płaskie talerze. Porównaj, oszacuj, policz gdzie jest więcej, gdzie mniej Twoich skarbów. Zapisz to na kartce położonej między zbiorami/ogródkami używając zapisu matematycznego, np. 6>4, 5<10, 7=7. Znudziła się już taka zabawa? Będzie inaczej.
Do jednego ogródka włóż np. 4 skarby, do drugiego 2 – policz ile jest razem. Jak to można zapisać używając cyfr i znaków matematycznych: 4+2=6.  Możesz też bawić zabierać w jednym ogródku i chować/zabierać z niego skarby – wtedy zapis będzie inny – np. 5-2=3 (było 5, schowałeś/zabrałeś 2 zostało 3. Zapisz działanie na kartce, pokaż swój zapis misiowi, lalce. Po zakończeniu zabawy poproś dorosłych, aby sprawdzili, czy prawidłowo wykonałeś zadanie i czy właściwie zapisałeś cyfry i znaki.
Na dzisiaj wystarczy, przez kolejne dni licz w domu wszystko, co uda się Tobie policzyć.
I zadanie specjalne, na „6” – pamiętasz jak sprzątamy salę w przedszkolu? – dzisiaj posprzątaj wszystkie zabawki, książeczki i przybory w swoim pokoju – odłóż je na miejsce, w którym „mieszkają”.
 
W załącznikach można znaleźć plik do pobrania z zabawami matematycznymi i literami oraz bajkę-pomagajkę o koronawirusie.   
 
Przypominamy, że codziennie udostępniamy jeszcze więcej ciekawych kart pracy, filmów i pomysłów na zabawy na naszej grupie Wesołe Misie w aplikacji Facebook'a - Messenger 💬
 
Jutro czekamy na efekty Waszego działania – będziemy je oceniać serduszkami pod Waszymi zdjęciami. Pozdrawiamy Was i do jutra :)  
 
Drodzy Rodzice,
W załącznikach umieszczone są karty obrazkowe (flashcards), które zachęcam do wydrukowania i wykorzystania do nauki z dziećmi w wybranych przez Państwa zabawach językowych. Poniżej kilka propozycji zabaw z kartami:
 
  • biedronka
  • deszcz
  • drzewo
  • konik polny
  • kwiat
  • motyl
  • przebisnieg
  • pszczola
  • slonce
  • stokrotka
  • tecza
  • tulipany
  • wazka
  • wiatr
 
- "What's missing" - Rodzic rozkłada karty na dywanie, prosi dzieci, aby zamknęły oczy (Close your eyes) i zabiera 1 lub więcej obrazków. Po otwarciu oczu (Open your eyes), dzieci mają za zadanie zgadnąć jakiego obrazka brakuje (What's missing?).
- "Find the picture" - Dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa karty obrazkowe w różnych miejscach w pokoju. Następnie, dziecko szuka kart, a kiedy poprawnie nazwie obrazek na znalezionej karcie, może ją zatrzymać, jeżeli nie - rodzic zabiera kartę i na końcu można podliczyć kto zebrał ich najwięcej. 
- "Lip Reading" - Rodzic szeptem wymawia słówko, a dziecko z ruchu warg próbuje odczytać słowo i wybrać odpowiedni flashcard.
"A small window" - Na flashcard nakładamy kart z dziurką o średnicy około 5 cm. Zadaniem dzieci jest poprzez mały fragment odgadniecie co kryje się pod kartą.
 
Dodatkowo, w załącznikach znajdziecie Państwo karty pracy do druku, a poniżej instrukcje:
 
1) "spring drawings" - dzieci rysują w tabeli odpowiednie obrazki:
- one rainbow - 1 tęcza
- one sun - 1 słońce
- one tree - 1 drzewo
- three flowers - 3 kwiaty
- five bees - 5 pszczół
- two butterflies - 2 motyle
 
2) "rainbow worksheet" - rodzic czyta numer i kolor znajdujące się w legendzie, a dziecko szuka odpowiedniej kredki i numeru, a następnie koloruje odpowiadające im pola na karcie. 
Dodatkowe słówka na karcie: sun - słonce, rainbow - tęcza, cloud - chmura, frog - żaba, shamrock - koniczyna
 
3) "weather book" - dzieci wykonują ”książeczkę pogody”. Na każdej stronie rysują obrazek odpowiedni do pogody. Piszą po śladach, wycinają i sklejają w całość tworząc książeczkę.
str.1. Today is sunny and hot. (Dzisiaj jest słonecznie i gorąco) 
str.2. Today is windy and rainy. (Dzisiaj jest wietrznie i deszczowo) 
str.3. Today is snowy and cold. (Dzisiaj jest śnieg i zimno) 
str.4. Today is cloudy. (Dzisiaj jest pochmurno)
 
Staramy się przeczytać dzieciom każde zdanie kilka razy, a następnie czytać słowo po słowie i poprosić ich o powtórzenie; na końcu dzieci mogą spróbować przeczytać całe zdania. 
* Proszę nie zachęcać dzieci do czytania 'litery po literze', gdyż w przeciwieństwie do z j. polskiego, w j.angielskim pisownia wyrazu niewiele mówi nam o sposobie ich wymowy. Dlatego najlepiej pokazać dziecku dany wyraz przy jednoczesnym wymawianiu go. Dziecko skojarzy wymowę z napisem i będzie odczytywało go w sposób całościowy, traktując go jako obraz (tzw. czytanie globalne).
 
Staramy się przećwiczyć z dziećmi kilka razy słówka znajdujące się na kartach pracy. Podczas rysowania, zachęcamy dzieci do nazywania kolorów kredek w j.angielskim.
 
Poniżej kilka piosenek i filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU - piosenka "Spring is here" 
https://www.youtube.com/watch?v=pd5kLz3jc4o - filmik o pogodzie "Magic weather"
https://www.youtube.com/watch?v=owppK-GHPTU - słownictwo: 4 pory roku  
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y - piosenka do zabawy ruchowej 
 
obrazki do piosenki
 
Życzę udanej nauki przez zabawę :) 
Magda Przybyszewska
Zaznacz datę w kalendarzu. Pamiętaj o obserwacji pogody i oznaczeniu jej w kalendarzu pogody.
Pamiętaj o częstym myciu rąk i zachowaniu higieny, pomoże Tobie w tym przesłany plakat i piosenka Pana Miłosza – słuchaj jej, śpiewaj razem z Rodziną, baw się przy niej i dokładnie myj ręce.
 
Dzisiaj proponujemy Wam zabawy w rysowanie i pisanie palcem na tacy z rozsypaną kaszką manną, ryżem, mąką lub piaskiem – poproś mamę, tatę, babcię, dziadka, ciocię, wujka lub inną osobę dorosłą o wysypanie jednego z w/w produktów na tacę, przykrywkę od kartonika po butach lub w ostateczności na duży, płaski talerz. Narysuj teraz palcem obrazek dla Twoich bliskich. Możesz czynność powtarzać wielokrotnie. Obrazki narysowane – teraz proponuję Tobie, abyś napisała/napisał litery, które poznaliśmy – pisz w parach – mała i wielka litera. Pamiętaj – palcem, ołówkiem, kredką piszemy litery pisane, nie drukowane. Prosimy Was ćwiczcie czytanie żebyście nie zapomnieli tego, czego się już nauczyliśmy. Jeśli to możliwe, poproście Rodziców, aby Wam wyświetlili na dużym ekranie to, co jest w załączniku, jeśli niemożliwe – czytajcie wyrazy, zdania w książeczkach, bajkach, które macie w domu.Jeśli wystarczy Wam czasu i ochoty – narysujcie, co dzisiaj zobaczyliście przez okno swojego pokoju. Możecie się pochwalić swoimi działaniami na forum (grupa na Messenger) – czekamy na foto, jeśli Rodzice się zgodzą.
 
 
 
 
 
 

Drodzy Rodzice,

W związku z zaistniała sytuacją i zamknięciem przedszkola, aż do odwołania będziemy kontynuować edukację naszych dzieci zdalnie. Na stronie internetowej będziemy umieszczać dla nich zadania do wykonania. Dodatkowo, będą one również zamieszczane systematycznie na grupie „Wesołe Misie” w aplikacji Messenger – dzięki temu, będziecie mieć Państwo natychmiastowy dostęp do materiałów.

Prosimy Rodziców o wsparcie i pomoc dzieciom w realizacji zadań oraz w rozwijaniu ich umiejętności i zainteresowań. Poniżej przydatne linki do gier, zabaw i ćwiczeń:

https://www.domowyprzedszkolak.pl/ 

https://panimonia.pl/2020/03/16/w-co-sie-bawic-w-domu-najlepsze-pomysly/

https://przedszkolankowo.pl/2018/04/22/na-wiosennej-lace-karty-pracy/

https://learningapps.org/1097940

 https://learningapps.org/8631478 

https://www.kidipage.com/pl/karty-pracy/zer%C3%B3wka/2.html

 

W tym tygodniu zajmiemy się pogodą i życiem zwierząt naszych pól i lasów.

Zadanie na dziś: Mamo, tato, jeśli możesz wydrukuj Kalendarz pogody, jeśli nie masz takiej możliwości – pomóż narysować na kartce A4 wg wzoru. 3x dziennie do końca tygodnia każdy Wesoły Miś obserwuje i rysuje ikonę pogody w odpowiednim okienku. Dzieci już znają ikony oznaczające różne rodzaje pogody. (załącznik: karty pracy)

Karta pracy

Kalendarz pogody

 

Język angielski:

Dzieci wykonują ”książeczkę pogody”. Na każdej stronie rysują obrazek odpowiedni do pogody. Piszą po śladach, wycinają i sklejają w całość tworząc książeczkę. (załącznik: weather book)

Str.1. Today is sunny and hot. (Dzisiaj jest słonecznie i gorąco.)

Str.2. Today is windy and rainy. (Dzisiaj jest wietrznie i deszczowo.)

Str.3. Today is snowy and cold. (Dzisiaj jest śnieg i zimno.)

Str.4. Today is cloudy. (Dzisiaj jest pochmurno.)

Piosenka: „How’s the weather” https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

Pozdrawiamy wszystkie Wesołe Misie i ich Rodziców 😊

Nasza grupa miała okazję uczestniczyć w zajęciach ekologicznych, które przybliżyły dzieciom sposoby w jakie powinny dbać o środowisko. Przedszkole odwiedził przedstawiciel Kampanii Edukacyjnej Miasta Gniezna pt. „Segregacja? Dziecinnie proste!”.

Warsztaty składały się z części teoretycznej i praktycznej. Na początku, nasze przedszkolaki dowiedziały się kilku ciekawostek dotyczących recyklingu. Pani prowadząca uświadomiła je również jakie konsekwencje mogą wyniknąć z wrzucania do śmieci nadmiernej ilości niepotrzebnych rzeczy. Zachęciła do używania jak najmniejszej liczby plastikowych butelek, np. ketchup w butelce można zastąpić ketchupem w słoiku, a taki słoik następnie umyć i wykorzystać w praktyczny sposób.

W części praktycznej, "Wesołe Misie" próbowały zgnieść zakręcone plastikowe butelki. Nikomu się to rzecz jasna nie udało i w ten sposób zapamiętały, że z butelki przed wyrzuceniem trzeba odkręcić nakrętkę, a dopiero później zgnieść i wyrzucić. Miały również okazję posegregować rzeczy do odpowiednich kubłów (papier, szkło, plastik i bio). Kosze te dostaliśmy w prezencie, aby społeczność przedszkolna mogła już dziś zacząć jeszcze bardziej dbać o środowisko.

Na koniec, Pani prowadząca pochwaliła nasze dzieci za wykazanie się zadziwiającą wiedzą na temat dbania o nasze środowisko i aktywność jaką wykazały podczas warsztatów. Mamy ogromną nadzieję, że przedszkolaki z takim samym zaangażowaniem będą dbać o środowisko poza budynkiem przedszkolnym. 

  • img_20181127_124525
  • img_20181127_124552
  • img_20181127_124809
  • img_20181127_131156
  • img_20181127_131215
  • img_20181127_131229
  • img_20181127_131233
  • img_20181127_131246
  • img_20181127_131304
  • img_20181127_131341
  • img_20181127_132526
  • img_20181127_132614
  • img_20181127_132715
  • img_20181127_132805
  • img_20181127_132839
  • img_20181127_133001
  • img_20181127_133106
  • img_20181127_133327
  • img_20181127_133548
  • img_20181127_133606

 

Zapytasz może: co to jest rodzina?
To spacer z rodzicami 
I wyjście do kina.

To wszyscy, co się tak bardzo kochają,
Co sobie nawzajem szczęście wielkie dają.
I co na siebie zawsze liczyć mogą: 
ich właśnie nazywam rodziną mą drogą.

I wszystkim życzę takiej rodziny,
Co spędza ze sobą długie godziny.
Co dba o innych, kocha i szanuje,
Bo tak się szczęście w życiu buduje

Z okazji Dnia Rodziny Wesołe Misie przygotowały dla swoich bliskich występ artystyczny, którego tematem przewodnim była opowieść o tym, „jak to się tata z mamą poznali…”. Nie zabrakło też piosenek i tańców. Na zakończenie programu artystycznego dzieci wręczyły rodzicom własnoręcznie wykonane upominki. Później był czas na piknik i wspólne zabawy z dziećmi. Największą atrakcją pikniku było malowanie twarzy – dziękujemy mamie Igorka i mamie Mai J

  • 001
  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006
  • 007
  • 008
  • 009
  • 010
  • 011
  • 012
  • 013
  • 014
  • 015
  • 016
  • 017
  • 018
  • 019
  • 020
  • 021
  • 022
  • 023
  • 024
  • 025
  • 026
  • 027
  • 028
  • 029
  • 030
  • 031
  • 032
  • 033
  • 034
  • 035
  • 036
  • 037
  • 038
  • 039
  • 040
  • 041
  • 042
  • 043
  • 044
  • 045
  • 046
  • 047
  • 048
  • 049
  • 050
  • 051
  • 052
  • 053
  • 054
  • 055
  • 056
  • 057
  • 058
  • 059
  • 060
  • 061
  • 062
  • 063
  • 064
  • 065
  • 066
  • 067
  • 068
  • 069
  • 070
  • 071
  • 072
  • 073
  • 074
  • 075
  • 076
  • 077
  • 078
  • 079

Coraz częściej najbardziej doceniane są prezenty hand made – czyli ręcznie robione. Dobrze jest uświadomić dzieciom, że nie ważna jest kwota, jaką wydamy na zakup prezentu, ale o wiele milszy jest prezent, który możemy zrobić sami, wkładając w to swój czas, wysiłek i dobre myśli. Własnoręcznie wykonane brokatowe ramki, w które zostały oprawione narysowane przez dzieci portrety mamy i taty – to piękny, z serca płynący  podarunek dla rodziców.

  • 001
  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006
  • 007
  • 008
  • 009
  • 010
  • 011
  • 012
  • 013
  • 014
  • 015
  • 016
  • 017
  • 018
  • 019
  • 020
  • 021
  • 022
  • 023
  • 024
  • 025
  • 026
  • 027
  • 028
  • 029
  • 030
  • 031
  • 032
  • 033

Z okazji przypadającego w maju Dnia Matki i zbliżającego się w czerwcu Dnia Ojca dzieci z naszej grupy przygotowały słuchowisko radiowe o rodzinie, które zaprezentowały na antenie Radia PLUS. Było to już nasze drugie wystąpienie w studio na żywo. Małym prezenterom gratulujemy i zapraszamy do wysłuchania audycji i obejrzenia fotorelacji ze studia radiowego przy ul. Kolegiaty.

  • 001
  • 002
  • 003
  • 004
  • 005
  • 006
  • 007
  • 008
  • 009
  • 010
  • 011
  • 012
  • 013
  • 014
  • 015
  • 016
  • 017
  • 018
  • 019
  • 020
  • 021
  • 022

Nasze grupy