IV. Przyjaciele ze Stumilowego Lasu

Przyjaciele ze Stumilowego Lasu

 

 

25.05.2020 Moi rodzice.

26.05.2020 Z rodziną miło spędzam czas.

27.05.2020 Pomagamy mamie.

28.05.2020 Mój tata.

29.05.2020 Prezenty dla mamy i taty.

 

Drodzy Rodzice!

Czy jest ktoś bliższy dziecku niż rodzice? To oni mają ogromny wpływ na swoją pociechę, opiekują się nią, karmią, uczą samodzielności, zaradności, rozwiązywania problemów, są pocieszycielami, rozjemcami, towarzyszami zabaw. Bez wątpienia są to najbliższe i najważniejsze osoby w życiu dziecka i właśnie im był poświęcony miniony tydzień. Przedszkolaki uczyły się, w jaki sposób można na co dzień pomagać rodzicom, dowiedziały się, że należy ich szanować. Z okazji Święta Mamy i Taty dzieci przygotowały dla nich prezenty.

 

Jak wspierać dziecko?

Bliskie więzi rodzinne bardzo korzystnie wpływają na rozwój dziecka, dlatego warto spędzać ze sobą jak najwięcej czasu. Bardzo istotną rolę odgrywają tu wspólnie spożywane posiłki, praca wykonywana razem, świętowanie domowych uroczystości w gronie najbliższych. Spędzanie czasu wolnego mocno zbliża do siebie członków rodziny. Wycieczki, spacery, gry i zabawy mogą być dobrą okazją do obserwowania dzieci, ich zachowań, które w życiu codziennym mogłyby być niezauważone.

 

Warto porozmawiać o... wszystkim i o niczym

Rozmawiać, rozmawiać i jeszcze raz rozmawiać! Spędzanie czasu z dziećmi, bycie otwartym na to, co przeżywają na co dzień, rozmawianie i wysłuchiwanie ich sprzyja budowaniu relacji w rodzinie. Dlatego warto być ze sobą i rozmawiać na każdy temat, ważny i mniej ważny.

 

 

       18.05.2020r. Na wiejskim podwórku

                                                         19.05.2020r. Odgłosy z wiejskiego podwórka

       20.05.2020r. Krowa daje nam mleko

                                                         21.05.2020r. Wesoły konik

                                                     22.05.2020r. Zwierzęce przysmaki

 

 

 

Drodzy Rodzice!


W tym tygodniu będziemy zgłębiać informacje na temat krów, koni, owiec i innych zwierząt z wiejskiego podwórka. Przedszkolaki poznają nazwy zwierząt, ich odgłosy oraz upodobania żywieniowe. Zajęcia będą bogate w zagadki słuchowe i wzrokowe, dzieci będą mogły nauczyć się rozpoznawania  i nazywania „dzieci” zwierząt z wykorzystaniem filmów edukacyjnych. Przedszkolaki dowiedzą się również, jakie przetwory wykonuje się z mleka i jak ważne jest spożywanie nabiału dla zdrowych kości. Przez wysłuchanie przygotowanych krótkich tekstów literackich będziemy mogli kształtować umiejętność budowania wypowiedzi poprawnej gramatycznie oraz wdrażać do uważnego słuchania utworu. Podczas realizacji tematu kompleksowego „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” będziemy rozwijać dziecięcą spostrzegawczość, pamięć, percepcję słuchową i wzrokową.


Jak wspierać dziecko?


Dzieci bardzo lubią kontakt ze zwierzętami, lubią je naśladować i wcielać się w ich role. Może zabawa w wiejską zagrodę przypadnie im do gustu? Wystarczy zbudować płot, np. z plasteliny i zapałek, oraz wykonać zwierzątka – mogą być ulepione z plasteliny lub narysowane i wycięte z kartonu. Taka zabawa pomoże w utrwalaniu nazw zwierząt oraz dźwięków, jakie wydają te zwierzęta.


Warto porozmawiać o... traktowaniu zwierząt.


Jest to bardzo ważny element realizacji tematu. Empatię do istot żywych – zwierząt – powinniśmy budować od najmłodszych lat. Należy też zaznaczyć, że nie wolno dotykać obcych zwierząt, nie należy ich drażnić dla własnego bezpieczeństwa. Warto nauczyć dziecko kochać i szanować przyrodę oraz żyć z nią w zgodzie. Ważne jest też, by porozmawiać o tym, jak należy traktować, jak nosić, głaskać i zachowywać się przy zwierzętach, które sami posiadamy  lub które mają osoby z bliskiego otoczenia.

 

Szanowni Państwo, propozycje zajęć z dziećmi do pracy w domu zostaną Państwu wysłane odpowiednio wcześniej na cały tydzień na naszą grupę Messenger lub mail prywatny.

 

 

11.05.2020r. Wiosna w sadzie

12.05.2020r. Wiosna na łące

13.05.2020r. Biedroneczki są w kropeczki 

14.05.2020r. Kolorowe motyle
15.05.2020r. Żabie sprawy

 

 

Drodzy Rodzice!

 

Wiosna w pełni rozkwita swoim pięknem! Kwitnące pięknie drzewa owocowe takie jak: czereśnie, wiśnie, jabłonie cieszą oczy swym urokiem. W tym tygodniu dzieci utrwalą sobie zmiany jakie zachodzą w przyrodzie wiosną. Podczas oglądania filmów edukacyjnych, obrazków i własnych doświadczeń dzieci będą poznawać mieszkańców, czy bywalców łąki, takich jak: pszczoły, biedronki, żaby, świerszcze, muchy i komary. Będziemy rozwijać spostrzegawczość słuchową– to znaczy, że dzieci będą potrafiły rozpoznawać odgłosy: pszczoły, żaby, bociana, świerszcza, muchy, komara.

 W dodatku poznają znaczenie wyrazu ul, poznają rolę pszczół w przyrodzie i dowiedzą się jak powstaje miód. Dowiemy się też jak to się dzieje, że gąsienica przeobraża się w motyla. Przedszkolaki będą kształtować swoją percepcje słuchowo – wzrokową z użyciem zagadek obrazkowych
i dźwiękowych na temat mieszkańców łąki. Będą doskonaliły swoją umiejętność przeliczania oraz utrwalały swoją umiejętność tworzenia rytmów matematycznych.

Przedszkolaki będą potrafiły posługiwać się nazwami drzew owocowych: wiśnia, czereśnia, śliwa oraz odpowiedzą na pytanie: Jaki owoc daje nam drzewo o nazwie wiśnia, czereśnia, śliwa? Podczas zajęć artystycznych dziecko będzie miało okazje rozwinąć swoją wyobraźnię, pamięć, kreatywność oraz poćwiczyć prawidłowe napięcie mięśni rąk podczas korzystania z nożyczek, kleju, czy kredek.

 

Jak wspierać dziecko?

W rozwoju dziecka bardzo istotną umiejętnością jest uważna, celowa obserwacja. W obecnej sytuacji to zadanie jest utrudnione, przez ograniczenie wyjść z domu do koniecznych. Ale kiedy trudny czas minie, to warto wybrać się z dzieckiem na łąkę i sprawdzić, jak wiele wie, potrafi odszukać i nazwać. Możecie wtedy spróbować odnaleźć świerszcza, żabę, biedronkę czy motyla i przyjrzeć się im dokładniej. Jeśli zabierzecie ze sobą lupę, to może jakiś okaz da się obejrzeć w powiększeniu. Bez wątpienia taka wyprawa będzie bardzo ciekawa. A póki co warto zapoznać dzieci z filmami przyrodniczymi, książkami, czy atlasami owadów.


Warto porozmawiać o... szanowaniu przyrody

 

Szacunek jest pojęciem abstrakcyjnym dla czterolatka, warto jednak tłumaczyć na czym polega
i uczyć go szacunku do otaczającego nas świata. Porozmawiajmy o tym, w jaki sposób traktować złapane owady czy żaby, jak dbać o przyrodę, by była dalej taka piękna. Warto kształtować
w dzieciach świadomość konsekwencji czynów. Warto też zaznaczyć, że przyrodę należy szanować
i o nią dbać. Nie łamać gałązek krzewów, nie zrywać trawy i kwiatów tylko po to, by zaraz je wyrzucić. Nie zabijać małych żyjątek w trawie, bo są one częścią większej całości, która współdziała ze sobą
i jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Z przyrodą warto nauczyć się współgrać i dbać
o nią. A ona odpłaci nam swoim pięknem.

 


Szanowni Państwo, propozycje zajęć z dziećmi do pracy w domu zostaną Państwu wysłane odpowiednio wcześniej na cały tydzień na naszą grupę Messenger lub mail prywatny.

 



04.05.2020r. Wiem, kiedy trzeba myć ręce.

                            05.05.2020r. Ruch, to zdrowie.

           06.05.2020r.  O rety! Zasady korzystania z toalety.

                     07.05.2020r.  Higiena nosa. Zasady Świnki Zakatarzynki.

      08.05.2020r. Higiena wygrywa. Myję całe ciało.

 

Drodzy Rodzice!

Higiena osobista to jeden z istotniejszych elementów codziennego życia, który wpływa nie tylko na wygląd, ale również na zdrowie. Dobrych nawyków, także higienicznych, uczymy się już od najmłodszych lat. To, co wtedy przyswoimy, procentuje w dorosłym życiu.

W najbliższym czasie dzieci będą brały udział w zajęciach dotyczących tego tematu. Ostatnio o higienie bardzo dużo się mówi. Postanowiłyśmy, więc poszerzyć wiadomości o treści programu Czyściochowe Przedszkole. Realizacja programu ma na celu ułatwiać i pomagać rodzicom w edukacji swoich dzieci do codziennego dbania o higienę.

W ramach programu Czyściochowe Przedszkole wykorzystałyśmy zagadnienia dotyczące:

·         higieny nosa,

·         korzystania z toalety,

·         czystości rąk,

·         kąpieli.

 

W ramach Czyściochowego Przedszkola odbywa się konkurs, w którym przedszkola z całej Polski realizują zajęcia na temat higieny i rywalizują o karty podarunkowe umożliwiające zakup produktów higienicznych na potrzeby placówki. Głosowanie będzie możliwe od marca do czerwca. W każdym miesiącu 100 przedszkoli z największą liczbą zdobytych głosów wygrywa kartę podarunkową do drogerii Rossmann o wartości 500 zł.

Konkurs w Czyściochowym Przedszkolu jest elementem inicjatywy edukacyjnej drogerii Rossmann realizowanej w ramach programu Rossnę! Junior. Czyściochowe Przedszkole wspiera nauczycieli i rodziców, aby nauczyć najmłodszych, jak samodzielnie dbać o każdy aspekt zdrowego i czystego ciała.

Będziemy zachęcały Państwa do wykonania z dziećmi pracy plastycznej i odesłanie jej nam. My z kolei wybierzemy spośród nich 10 najciekawszych i odeślemy organizatorowi konkursu.

Sami też będziemy mogli decydować o tym, która praca wygra głosując na nią na stronie organizatora konkursu.

Jeśli ktoś ma ochotę wziąć udział w konkursie można nadsyłać nam zdjęcia prac plastycznych zamieszczonych w tygodniowym scenariuszu zajęć na grupę Messenger lub pocztę, gdzie się dotychczas kontaktujemy. My natomiast przekażemy najciekawsze z nich organizatorowi.

Więcej o informacji o programie na: www.czysciochowo.pl.

 

 

Szanowni Państwo, propozycje zajęć z dziećmi do pracy w domu zostaną Państwu wysłane odpowiednio wcześniej na cały tydzień na naszą grupę Messenger.

Nasze grupy