VIII. Przyjaciele Pszczółki Mai

Przyjaciele Pszczółki Mai

 

 

1. MOJA MAMA

·         Zabawa dydaktyczna „Słoneczko z mamą” - poszerzanie słownika, podawanie cech mamy, technika niedokończonych zdań - „Moja mama ...”

·         „Zawód mojej mamy” - kalambury – wyrażaniem ciałem czynności wykonywanych przez mamy.

·         Praca plastyczna - „Moja mama” - malowanie farbami, tworzenie konturów rysunku na rozmytej farbie.

 

2. MÓJ TATA

·         „Wesoły tata” - praca z wierszem Piotra Pollaka.

·         „Słoneczko z tatą” - poszerzanie słownika o przymiotniki związane z opisywaniem osób.

·         „Tata w pracy” – rysowanie kredkami przez dzieci własnego taty przy pracy, poprzedzone rozmową.

·          Ćwiczenia gimnastyczne: podawanie piłki oburącz nad głową; chwyt woreczka oburącz

 

 

3. MOI RODZICE

·         „Ja i moi rodzice” – oglądanie rodzinnych zdjęć, uświadomienie poczucia przynależności i więzi z rodziną.

·         „Mama i tata” – zabawa z elementami czytania globalnego, rozwijanie percepcji wzrokowej.

·         „Rodzinne sposoby na nudę” – rozmowa inspirowana treścią piosenki, dowolna interpretacja ruchowa piosenki.

·         „Rodzic – superbohater” - praca plastyczna techniką kolażu z wykorzystaniem zdjęć rodziców.

 

4. NIETYPOWE RODZINY

·         „Nowe rodzeństwo” A. Borowiecka – wysłuchanie opowiadania i rozmowa inspirowana jego treścią.

·         „Od najmniejszego do największego” - zajęcia dydaktyczne doskonalące umiejętność przeliczania, porównywania liczb i klasyfikowania obrazków, poszerzanie słownika o nazwy członków rodziny.

·         Ćwiczenia gimnastyczne: podawanie piłki oburącz nad głową; chwyt woreczka oburącz

 

5. SERCE NA DŁONI

·         „Co oznacza słowo miłość?” - wnioskowanie o temacie na podstawie zdjęć, tworzenie mapy myśli związanej ze słowem „miłość”

·         Prezent dla rodziców - „Słoik z serduszkami” - tworzenie słoika z serduszkami na których dzieci rysują lub zapisują „Za co kocham rodziców”.

·         Utrwalenie piosenki „Rodzinne sposoby na nudę”

 

6. Język angielski:

·         SŁOWNICZEK: mummy – mama, daddy – tata, sister – siostra, brother – brat, baby – dziecko, grandma – babcia, grandpa – dziadek

 

·         Przypomnienie słownictwa związanego z rodziną w zabawach.

Kochane Przedszkolaki

Miło jest widzieć Wasze roześmiane buzie. Jeszcze bardziej cieszy, że pracujecie w domu i wykonujecie zadania. Dobrze, że mobilizujecie się do pracy, rozwijacie zdolności i zainteresowania. Gorąco pozdrawiamy wszystkich.:)

  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
Drodzy Rodzice!
Przesyłamy tematy zajęć na najbliższy  tydzień 18.05 - 22.05.2020 r.
Pn.
1. Krzyżówka „emocje” okazją do nazywania emocji po ich opisach i obrazkach, czytanie globalne, głoskowanie oraz sylabizowanie. Podział emocji na pozytywne i negatywne.
2. „Emocje wypisane na twarzy” – zabawa dramowa, rozpoznawanie emocji po mimice.
3. „Zabawa w silnego i słabego” z wykorzystaniem metody W. Sherborne oraz „Sonaty Księżycowej” L. van Beethovena
Wt.
1. Jakie emocje przeżywają przedszkolaki? – rozpoznawanie własnych emocji w oparciu o podane sytuacje.
2. „Zły humorek” – wykonanie pracy plastycznej techniką malowania palcami na dużym arkuszu papieru na podstawie wiersza D. Gellner o tej samej nazwie.
3. Zestaw ćw. gimnastycznych: ZG: „Moje odczucia” – doskonalenie czworakowania; ZD: „Woreczki uczuć” – ćwiczenie równowagi oraz koordynacji ruchowej.
Śr.
1. „Bajka o smutku” A Hulewskiej  okazją do rozmowy na temat powodów oraz oznak smutku, swobodne wypowiedzi dzieci na temat skąd się biorą łzy?
2. „Gdy mi smutno, gdy mi źle” – zapoznanie z techniką burzy mózgów, podawanie pomysłów na rozweselenie.
3. Osłuchanie oraz nauka piosenki „Kundel bury” wraz z interpretacją ruchową z wykorzystaniem pluszowych zabawek.
Czw.
1. Jak radzić sobie z emocjami? „Matematyczne dylematy” – rozdzielanie ciasteczek po równo, doskonalenie umiejętności przeliczania, dodawania i odejmowania.
2. „Sklep z emocjami” z wykorzystaniem „dydaktycznych” monet i banknotów.
3. Zestaw ćw. gimnastycznych: ZG: „Woreczki uczuć” – ćwiczenie równowagi oraz koordynacji ruchowej; ZD: „Moje odczucia” – doskonalenie czworakowania.
Pt.
1. Zabawa dramowa „Jak mogę pomóc?” okazją do wyjaśnienia pojęcia „empatia” z wykorzystaniem kart obrazkowych, poszerzanie słownictwa, utrwalanie zwrotów grzecznościowych.
2. Opowiadanie „Złość” R. Piątkowskiej okazją do swobodnych wypowiedzi na temat pomagania innym w złości.
3. „Przegoń stracha” – praca plastyczna techniką rysowania kredą/pastelami- podawanie sposobów pomocy w przeżywaniu strachu, lub wykonanie maskotki, która doda odwagi.
 
Kochane Przedszkolaki, Drodzy Rodzice!

 

Cieszy nas, że tak pięknie wykonaliście prace plastyczne. Każdy włożony wysiłek na pewno zaprocentuje w przyszłości. Doceniamy wszystkie wasze starania. Tematy dotyczące naszej Ojczyzny na pewno nie są nikomu obce, ale czasem trudne do  narysowania. Pozdrawiamy i wszystkim  ślemy gorące uściski.
 
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52

Nasze grupy