VIII. Przyjaciele Pszczółki Mai

 

LATO

 

MAMY LATO

1. „Z czym kojarzy się lato?” - praca z wierszami o lecie, wyodrębnianie informacji o tej porze roku tworzenie rysunkowej mapy myśli na dużym arkuszu papieru.

http://dzieci.epapa.pl/wiersze/12/

2. „Lato na dywanie” - nauka piosenki  z wybijaniem rytmu na instrumentach perkusyjnych https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

3. „Letnie słowa” – kiedy dziecko usłyszy słowo związane z latem łapie piłkę, gdy słowo jest związane z zimą nie łapie jej.

 

BURZA

1. Stworzenie pracy plastycznej na podstawie wysłuchanych dźwięków burzy: https://www.youtube.com/watch?v=5JBsAPRJeBY – malowanie farbami na pogniecionym papierze.

2. „Strach przed burzą” – oglądanie filmu wraz z dyskusją na temat lęku przed burzą. https://www.youtube.com/watch?v=a8w_7eCq7pU

3. Ćw. Gimnastyczne: ZG: podnoszenie obiektów stopami i wkładanie ich do wiaderka; ZD: przesuwanie piłki/butelki od siebie i do siebie w różnych pozycjach leżenie/siad skrzyżny/siad klęczny

TĘCZA

1. „Opowieść o kolorach” – wysłuchanie opowiadania oraz rozmowa o kolorach tęczy wraz z ich nazywaniem. https://miastodzieci.pl/bajki/opowiesc-o-kolorach/

2. „Jak powstaje tęcza?” – film wraz z rozmową https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

3.  Utrwalenie piosenki „Lato na dywanie” wraz z interpretacją ruchową. https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

LATO NA ŁĄCE

1. „Kropki biedronki” – rozmowa na temat owadów żyjących na łące. Pokazanie obrazków biedronek, dzieci liczą kropki i sprawdzają czy liczba zgadza się z ich ilością. Dorysowywanie brakujących kropek. https://lecibocian.pl/nauka-liczenia-do-10-do-druku-kropki-biedronki/;https://lecibocian.pl/karty-matematyczne-do-druku-policz-kropki-biedronki/

2. „Biedronki” – praca plastyczna z kolorowego papieru. http://www.kiedymamaniespi.pl/2017/03/30-pomyslow-na-wiosenne-zabawy-plastyczne-dla-dzieci.html

3. Ćw. Gimnastyczne: ZG: podnoszenie obiektów stopami i wkładanie ich do wiaderka; ZD: przesuwanie piłki/butelki od siebie i do siebie w różnych pozycjach leżenie/siad skrzyżny/siad klęczny

LETNIE SMAKOŁYKI

1. Rozmowa na temat lodów – skojarzenia dzieci, nazywanie rodzajów lodów. Dyskusja na temat tego jak powstają lody.

2. „Bananowe lody” – przyrządzenie własnych lodów z banana oraz jogurtu greckiego – przepis przesłany rodzicom.

 

3. „Sprzedawcy lodów” – zabawa z elementem liczenia. Dzieci układają odpowiednią ilość kulek na wafelku. Bliżej Przedszkola 5/2020

Nasze grupy