WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ
1. Piosenka M. Jeżowskiej inspiracją do rozmów. https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie; szukanie podobieństw w wyglądzie zewnętrznym dzieci będących obok siebie.
2. „Zgadnij, kto to” - zabawa w zadawanie pytań, doskonalenie umiejętności zadawania pytań i kategoryzacji.
3. „Różnice” - zabawa z piłką, szukanie wyrazów przeciwstawnych.
JESTEŚMY DZIEĆMI
1 Wiersz pt „Różne dzieci są na świecie” okazją do wykonania karty pracy na temat samego siebie, dzielenie się informacjami o sobie.
2. „Puzzle” - szukanie cech wspólnych z innymi, doskonalenie umiejętności wypowiadania się.
3. Ćw. Gimnastyczne – ZG – bieg slalomem między przeszkodami, ZD – zabawy przeciw płaskostopiu
https://www.youtube.com/watch?v=F6zMZgnxfvI
DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA
1. „Dzieci świata” - praca z wierszem Wincentego Fabera http://www.p19.edu.gorzow.pl/print.php5?view=k&lng=1&k=70&t=952&short=1 pod tym samym tytułem; odszukanie na zdjęciach dzieci z różnych z stron świata.
2. „Dzieci na świecie” - przyklejanie zdjęć dzieci w odpowiednich miejscach na mapie; omówienie strojów dzieci z różnych zakątków Ziemi.
3. Śpiew i nauka piosenki” Jesteśmy dziećmi”
https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ
PRAWA DZIECKA
1. Film „ Prawa dziecka” okazją do rozmów o tym, że każde dziecko ma swoje prawa i obowiązki https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4 „UNICEF” - zapoznanie dzieci z logo i działalnością organizacji.
2. Wykonanie plakatu – „To Ja”
3. Ćw. Gimnastyczne – ZG – zabawy skoczne, ZD – zabawy kształtujące postawę ciała
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
PRZYJACIELEM BYĆ
1. Słuchanie opowiadania J. A. Huckby „O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela”. https://www.youtube.com/watch?v=9b47gndoeJE Wypowiedzi dzieci na temat „Kogo nazywamy przyjacielem”
2. Praca zespołowa „Mój przyjaciel” – obrysowywanie postaci chłopca i dziewczynki; malowanie twarzy i ubrania, wycinanie postaci.
Język angielski
SŁOWNICZEK: boy – chłopiec, girl – dziewczynka, blond hair – blond włosy, brown hair – brązowe włosy, red hair – rude włosy, blach hair – czarne włosy
1. Piosenka „If you’re a kid…” wraz z tańcem https://www.youtube.com/watch?v=Qr9ge4XGUYs&list=PLbw0eclu2gv3aMRg3-v1BPBhqShEZduy-
2. Zabawy z obrazkami przedstawiającymi dzieci „Point to…”, „run to…”, „jump to…”
3. Wykonanie kolorowanki według poleceń w języku angielskim.