WSZYSTKIE DZIECI NASZE SĄ

1.  Piosenka M. Jeżowskiej inspiracją do rozmów. https://www.youtube.com/watch?v=gCoFVxMit4o   na temat podobieństw i różnic pomiędzy dziećmi na świecie; szukanie podobieństw w wyglądzie zewnętrznym dzieci będących obok siebie.

2. „Zgadnij, kto to” - zabawa w zadawanie pytań, doskonalenie umiejętności zadawania pytań i kategoryzacji.

3. „Różnice” - zabawa z piłką, szukanie wyrazów przeciwstawnych.

JESTEŚMY DZIEĆMI

1 Wiersz pt „Różne dzieci są na świecie” okazją do  wykonania karty pracy na temat samego siebie, dzielenie się informacjami o sobie.

2. „Puzzle” - szukanie cech wspólnych z innymi, doskonalenie umiejętności wypowiadania się.

3. Ćw. Gimnastyczne – ZG – bieg slalomem między przeszkodami, ZD – zabawy przeciw płaskostopiu

https://www.youtube.com/watch?v=F6zMZgnxfvI

DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA

1. „Dzieci świata” - praca z wierszem Wincentego Fabera http://www.p19.edu.gorzow.pl/print.php5?view=k&lng=1&k=70&t=952&short=1 pod tym samym tytułem; odszukanie na zdjęciach dzieci z różnych z stron świata.

2. „Dzieci na świecie” - przyklejanie zdjęć dzieci w odpowiednich miejscach na mapie; omówienie strojów dzieci z różnych zakątków Ziemi.

3. Śpiew i nauka piosenki” Jesteśmy dziećmi”

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

PRAWA DZIECKA

1. Film „ Prawa dziecka”  okazją do rozmów o tym, że każde dziecko ma swoje prawa  i obowiązki https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4 „UNICEF” - zapoznanie dzieci z logo i działalnością  organizacji.

2. Wykonanie plakatu – „To  Ja”

3. Ćw. Gimnastyczne – ZG – zabawy skoczne, ZD – zabawy  kształtujące postawę ciała

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM


PRZYJACIELEM BYĆ

1. Słuchanie opowiadania J. A. Huckby „O tym, jak pluszowy zajączek szukał przyjaciela”. https://www.youtube.com/watch?v=9b47gndoeJE Wypowiedzi dzieci na temat „Kogo nazywamy przyjacielem”

2. Praca zespołowa „Mój przyjaciel” – obrysowywanie postaci chłopca i dziewczynki; malowanie twarzy i ubrania, wycinanie postaci.

Język angielski

SŁOWNICZEK: boy – chłopiec, girl – dziewczynka, blond hair – blond włosy, brown hair – brązowe włosy, red hair – rude włosy, blach hair – czarne włosy

1.         Piosenka „If you’re a kid…” wraz z tańcem https://www.youtube.com/watch?v=Qr9ge4XGUYs&list=PLbw0eclu2gv3aMRg3-v1BPBhqShEZduy-

2.         Zabawy z obrazkami przedstawiającymi dzieci „Point to…”, „run to…”, „jump to…”

 

 

3.         Wykonanie kolorowanki według poleceń w języku angielskim.