VIII. Przyjaciele Pszczółki Mai

Przyjaciele Pszczółki Mai

Drodzy Rodzice przesyłamy  kolejne tematy zajęć.
 
22.06   
PO CZYM POZNAĆ, ŻE NADESZŁO LATO?
1. „Tato, czy już lato?” - praca z wierszem B. Szelągowskiej, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i selekcji.http://www.pse.edu.pl/grupy/puchatki/wiersze-i-piosenki-2016-2017/tato-czy-ju-lato-b-szelgowska
2. „Lato płynie do nas” - nauka piosenki i zabawa ruchowa w parach. https://www.youtube.com/watch?v=7MpIAWOGhoA
3. Wyjście do ogrodu (w miarę możliwości) swobodne malowanie farbami na dużym arkuszu papieru „Moje wakacyjne marzenia”
23.06
DZIEŃ OJCA
1.Wykorzystanie wiersza „Lato z tatą”  Małgorzaty Wiśniewskiej –Koszeli http://dzieci.epapa.pl/wiersze/wiersze-dla-taty/ i   ilustracji okazją  do rozmów z dziećmi o  życiu i upodobaniach ich ojców, zwrócenie uwagi na ich święto, okazywanie miłości i szacunku.
2.Zabawy z piosenką: Tata wspaniały rycerz https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc interpretowanie muzyki ruchem.
3. Upominek dla taty- kosz pełen kwiatów- wykonanie z wykorzystaniem kolorowego papieru
24.06
RODZINNA WYCIECZKA
1.Rodzinna wycieczka https://www.youtube.com/watch?v=tlCH6BFEISg. oraz ilustracje okazją do tworzenia kolekcji „ Co zabrać na wakacje”– rozmowa z dziećmi  z wykorzystaniem i ilustracji i zagadek, odczytywanie wyrazów, dokonanie analizy i syntezy słuchowej wyrazów
2. Zabawy ruchowe: ZG.- przeskoki obunóż przez przeszkody, ZD :szybkie reagowanie podczas zabaw na sygnał dźwiękowy.
25.06
NAD MORZEM
1. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa nad morzem https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA;  skarby znad morza – rozpoznawanie domowych pamiątek znad morza
2. Zabawy plastyczno- techniczne – wykonanie z brystolu morskiej rybki. https://wczesnoszkolni.pl/technika-wykonania/inspiracje-prace-kolek-origami
3. Zabawy ruchowe: ZG: rzut woreczkiem/piłką/poduszką/maskotką do celu; ZD: przeskoki obunóż przez przeszkodę, np. skakankę, apaszkę, szalik położone na podłodze.
26.06 
WAKACJE W GÓRACH
1. „Góry” - zajęcia dydaktyczne, szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw, wrócenie uwagi na zachowanie bezpieczeństwa z wykorzystaniem filmu edukacyjnego” Bezpieczeństwo w górach” https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio
2. Zabawy matematyczne doskonalące umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach „Liczymy owieczki” z wykorzystaniem wacików kosmetycznych – owieczek.
3. „Lina” - zabawa doskonaląca koordynację ruchową, zabawa z rodziną.
29.06
JEDZIEMY NA WAKACJE
1. „Wakacje” - poszukiwanie kopert ukrytych w domu, odczytywanie wyrazów, czytanie globalne, poszukiwanie rymów. Pomoc z miesięcznika Bliżej Przedszkola 5/2018
2. Rozwijanie umiejętności wokalnych – przypomnienie piosenek poznanych w ciągu roku, próby śpiewu indywidualnego – występ przed rodziną.
3. Zabawy ruchowe: ZG: rzut woreczkiem/piłką/poduszką/maskotką do celu; ZD: przeskoki obunóż przez przeszkodę, np. skakankę, apaszkę, szalik położone na podłodze.
30.06
ŻEGNAMY KOLEGÓW i  MAJĘ
1.Wiersz A. Widzowskiej pt.” Pożegnanie przedszkola” okazja do wspólnych rozmów na temat  minionych zabaw  i dni w gronie rówieśników- odwoływanie się do ich wspomnień.
2 Pszczółka Maja  nasza przyjaciółka- wykonanie z rolek i kolorowego papieru. https://www.youtube.com/watch?v=gpNJJ1sa0Qo
3.Potrafimy bawić się wesoło- wspólne zabawy na placu zabaw.

 

LATO

 

MAMY LATO

1. „Z czym kojarzy się lato?” - praca z wierszami o lecie, wyodrębnianie informacji o tej porze roku tworzenie rysunkowej mapy myśli na dużym arkuszu papieru.

http://dzieci.epapa.pl/wiersze/12/

2. „Lato na dywanie” - nauka piosenki  z wybijaniem rytmu na instrumentach perkusyjnych https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

3. „Letnie słowa” – kiedy dziecko usłyszy słowo związane z latem łapie piłkę, gdy słowo jest związane z zimą nie łapie jej.

 

BURZA

1. Stworzenie pracy plastycznej na podstawie wysłuchanych dźwięków burzy: https://www.youtube.com/watch?v=5JBsAPRJeBY – malowanie farbami na pogniecionym papierze.

2. „Strach przed burzą” – oglądanie filmu wraz z dyskusją na temat lęku przed burzą. https://www.youtube.com/watch?v=a8w_7eCq7pU

3. Ćw. Gimnastyczne: ZG: podnoszenie obiektów stopami i wkładanie ich do wiaderka; ZD: przesuwanie piłki/butelki od siebie i do siebie w różnych pozycjach leżenie/siad skrzyżny/siad klęczny

TĘCZA

1. „Opowieść o kolorach” – wysłuchanie opowiadania oraz rozmowa o kolorach tęczy wraz z ich nazywaniem. https://miastodzieci.pl/bajki/opowiesc-o-kolorach/

2. „Jak powstaje tęcza?” – film wraz z rozmową https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

3.  Utrwalenie piosenki „Lato na dywanie” wraz z interpretacją ruchową. https://www.youtube.com/watch?v=JY2LxTIkWyQ

 

LATO NA ŁĄCE

1. „Kropki biedronki” – rozmowa na temat owadów żyjących na łące. Pokazanie obrazków biedronek, dzieci liczą kropki i sprawdzają czy liczba zgadza się z ich ilością. Dorysowywanie brakujących kropek. https://lecibocian.pl/nauka-liczenia-do-10-do-druku-kropki-biedronki/;https://lecibocian.pl/karty-matematyczne-do-druku-policz-kropki-biedronki/

2. „Biedronki” – praca plastyczna z kolorowego papieru. http://www.kiedymamaniespi.pl/2017/03/30-pomyslow-na-wiosenne-zabawy-plastyczne-dla-dzieci.html

3. Ćw. Gimnastyczne: ZG: podnoszenie obiektów stopami i wkładanie ich do wiaderka; ZD: przesuwanie piłki/butelki od siebie i do siebie w różnych pozycjach leżenie/siad skrzyżny/siad klęczny

LETNIE SMAKOŁYKI

1. Rozmowa na temat lodów – skojarzenia dzieci, nazywanie rodzajów lodów. Dyskusja na temat tego jak powstają lody.

2. „Bananowe lody” – przyrządzenie własnych lodów z banana oraz jogurtu greckiego – przepis przesłany rodzicom.

 

3. „Sprzedawcy lodów” – zabawa z elementem liczenia. Dzieci układają odpowiednią ilość kulek na wafelku. Bliżej Przedszkola 5/2020

Miło jest widzieć Wasze roześmiane buzie. Jeszcze bardziej cieszy, że potraficie wykonać zadania oraz  narysować samych siebie. To wcale nie takie proste. Prace są staranne i bardzo kolorowe. Mamy nadzieję, że niebawem spotkacie się w gronie przyjaciół. Gratulujemy! Gorąco pozdrawiamy wszystkich.:)
 

  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
Drodzy Rodzice!
Przesyłamy tematy zajęć na najbliższy  tydzień  8.05 - 12.05.2020 r.
 
Pn.
ZWIERZĘTA NA ŚWIECIE                                                                                                                                                              1.„Gdzie żyją zwierzęta?” -  podział zwierząt na te żyjące na pustyni, na sawannie, w oceanie i lasach tropikalnych, rozmowa na temat podobieństw i różnic w oparciu o ilustracje, oraz film „Strażnicy miasta” https://www.youtube.com/watch?v=FQqBXuAK3OY, odszukiwanie na mapie, czytanie globalne.                                                                                                      2. Zabawa ruchowa - „Tam w Afryce”, naśladowanie zwierząt za pomocą ruchu.                                                                      
3. „Zwierzęta afrykańskie” -  praca plastyczna- malowanie farbami wybranego przedstawiciela Afryki.
 
Wt.
Z WIZYTĄ W ZOO
1. Wiersz Janusza Minkiewicza „W zoo” inspiracją do rozmów na temat zwierząt żyjących w zoo, sposobu zachowania się w zoo, poznanie przedstawicieli odpowiednich środowisk, wykorzystanie filmu Zoo Wrocławiu.   https://www.youtube.com/watch?v=CyGu48oYe5o. , czytanie globalne nazw zwierząt -zabawa Zgadnij ile ? –przeliczanie zwierząt, utrwalanie cyfr- karta pracy                                                                                                                                            2.„Żyrafy” -  zabawa plastyczna,  cętkowane żyrafy z kartek i klamerek https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/350-zyrafa.                                                                                                                                                                                            3. Ćw. Gimnastyczne – ZG – bieg slalomem między przeszkodami , ZD – zabawy rozciągające z szalikami.
 
Śr.
POLSKIE ZWIERZĘTA
1.Parki narodowe” -  rozmowa na temat polskich parków narodowych i zwierząt znajdujących się pod ochroną wykorzystaniem filmu „Dobre maniery” https://www.youtube.com/watch?v=SBjZVOMQprA , odszukanie Białowieży na mapie, poznanie ciekawostek o żubrach.
2. Piktogramowy kodeks” -  jak zachowywać się w parkach narodowych?                                                                                  3. Zwierzęta  z figur geometrycznych – rozwijanie u dzieci pomysłowości i wyobraźni przestrzennej, utrwalanie nazw figur.
 
Pt.
ZWIERZĘTA AKTYWNE NOCĄ
1.„Zwierzęta aktywne nocą- nietoperze” - przypomnienie i rozpoznawanie zwierząt aktywnych w dzień i w nocy, szukanie właściwych im cech, porównywanie ze zdjęciami, zapoznanie ze zjawiskiem echolokacji, wykorzystanie wiersza J. Londyna      pt. Nietoperze https://www.cowbajkachpiszczy.pl/nietoperze.html                                                                                              2.„Nietoperz na patyku” -  praca plastyczna, stworzenie z wykorzystaniem kolorowego papieru.                                              3.„Poszukiwanie” -  zabawa ruchowa, podążanie za głosem lub skakanie po tropach zwierząt.

Nasze grupy