III. Przyjaciele Misia Uszatka

Przyjaciele Misia Uszatka

Witamy was serdecznie. Pragniemy złożyć Wam drogie Dzieci najserdeczniejsze życzenia! Samych wspaniałych chwil i przyjaciół dookoła Was! Poniżej załączam plan pracy na najbliższy tydzień.
 
Poniedziałek 01.06.2020r
W co lubią bawić się dzieci?
1.Pogadanka na temat: „W co lubią bawić się dzieci?” Dzieci wypowiadają się na temat swoich ulubionych zabaw. Zwracanie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem poprawności gramatycznej jak i artykulacyjnej. Wykonanie karty pracy ze stron 34-35.- rozwijanie logicznego myślenia poprzez nalepianie tych samych elementów na obu obrazkach w różnych miejscach, opisywanie i porównywanie obrazków.
2.Zestaw ćwiczeń ruchowych z wykorzystaniem filmiku instruktażowego dostosowane do warunków domowych. https://www.facebook.com/TaniecDlaDzieci/
 
Wtorek 02.06.2020r
G jak goryl
1.Wprowadzenie zapisu graficznego litery G za pomocą wiersza pt: „Gruby goryl”. Omówienie tekstu wiersza. „Słówka na g”- wymienianie słów na g pojawiających się w tekście, podawanie innych w nagłosie i wygłosie. Wykonanie ćwiczenia w KP4 str.36- kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery, rysowanie litery palcem. „Guziki”- układanie litery z guzików.
2.Praca plastyczna na temat: „To ja”- malowanie swojego portretu palcami.
 
Środa 03.06.2020r
Moje prawa i obowiązki
1.Pogadanka na temat: „Moje prawa i obowiązki”- przedstawienie praw i obowiązków, które dotyczą dzieci na podstawie plakatu. Wyjaśnienie, że wszystkie dzieci na świecie mają te same prawa. „Moje obowiązki”-dziecko wypowiada się na temat swoich obowiązków w domu
2.Zajęcia umuzykalniające: „W indiańskiej wiosce” omówienie kim są Indianie, jak wyglądają, ich kulturę oraz gdzie mieszkają. Nauka indiańskiej piosenki oraz układu tanecznego do niej.
 
Czwartek 04.06.2020r
Dzieci świata
1.Oglądanie ilustracji przedstawiających dzieci z różnych stron świata. Zwracanie uwagi na różnice, ale również podobieństwa między dziećmi. Kształtowanie w dzieciach szacunku oraz tolerancji dla ludzi o innej narodowości. Wykonanie karty pracy str. 38-39 –rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej poprzez wyszukiwanie różnic i podobieństw między dziećmi.
2.Praca plastyczna „Indiańskie piuropusze” Wykonanie pióropuszu z kartki, sznurka, piórek (jeśli nie macie piórek można wykonać z papieru kolorowego).
 
Piątek 05.06.2020r
Rytmy- dzieci świata
1. Układanie rytmów z wykorzystaniem obrazków przedstawiających dzieci świata wykorzystując grę interaktywną.https://view.genial.ly/5ecec2cd95a58b0d8d8c7e03
2.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem filmiku instruktażowego dostosowane do warunków domowych.https://www.facebook.com/TaniecDlaDzieci/

 

 

 

 

 

 

 
Witamy wszystkie dzieci z naszej grupy! W tym tygodniu obchodzimy Święto Mamy, dlatego tematem przewodnim tego tygodnia będzie rodzina. Szczegółowy plan znajdziecie Państwo na naszej grupie na facebooku. Zapraszamy!
 
Poniedziałek 25.05
Moi rodzice
1. Swobodne wypowiedzi dzieci nt swoich rodziców. Podawanie imion, opisywanie wyglądu, czym się zajmują i jakie mają zainteresowania. „Za co kocham mamę, tatę” – uzasadnianie wypowiedzi. Wykonanie zadań w KP s.22-23 – rysowanie po śladzie, przeliczanie kwiatów. 2. Malowanie farbami portretu rodziców.
 
Wtorek 26.05
Kocham mamę i tatę
1. Układanie rytmów podczas zabawy rozwijającej pamięć wzrokową i uwagę „Naszyjnik dla mamy”. Wycięcie serduszka z KP z portretem rodziców, złożenie życzeń, wręczenie upominku.
2.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem filmiku instruktażowego.
 
Środa 27.05
R jak rekin
1.Wprowadzenie zapisu graficznego litery R na podstawie wiersza „Rozbrykane R”. Wyklejanie szablonu litery, rysowanie litery palcem na kartce i w powietrzu. Wykonanie ćwiczeń w KP s.24-25.
 2. Nauka piosenki  „Piosenka o mojej rodzinie” – zabawy ruchowe do piosenki. Nauka układu ruchowego do refrenu piosenki.
 
Czwartek 28.05
Praca moich rodziców
1. Układanie rytmów z obrazkami różnych zawodów. Przypomnienie nazw zawodów
2.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem filmiku instruktażowego.
 
Piątek 29.05
Podarunki dla rodziców
1. Układanie historyjki obrazkowej – ustalanie kolejności zdarzeń, opowiadanie historyjki (KP4 s.26-27). Pogadanka nt „Sprawiam radość najbliższym”.
 2. „Kwiatki dla rodziców” – odbijanie kwiatków ze stempli wykonanych z ziemniaka, domalowywanie łodyg i liści, tworzenie kompozycji kwiatowej. Wręczenie pracy rodzicom.
 
Witajcie kochane dzieciaki! W tym tygodniu będziemy rozmawiać o zwierzątkach w zoo. Poniżej znajdziecie plan pracy na najbliższy tydzień, po więcej szczegółów zapraszamy na facebookową grupę :)
 
Poniedziałek 18.05.2020 
Koty małe i duże
1.Poznawanie niektórych  gatunków z rodziny kotowatych na podstawie zdjęć i informacji wyszukanych w domu z dostępnych źródeł. Opisywanie wyglądu, wskazywanie miejsc występowania na mapie świata. Wykonanie zadań w KP s.28-29 – przeliczanie zwierząt.
2.„Mój kot” – zaprojektowanie i wykonanie wybranego kota z papierowego talerzyka, kolorowych kartek, włóczki i flamastrów.
 
Wtorek 19.05.2020 
Zwierzęta świata
1. Projektowanie i wykonanie planszy do gry matematycznej o zwierzętach mieszkających w zoo. Ustalanie reguł gry, rozgrywki z rodzeństwem lub rodzicami.
2.Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem filmiku instruktażowego.
 
Środa 20.05.2020
Pani Żyrafa
1.Zdobywanie wiadomości nt żyrafy – korzystanie z albumów i książek przyrodniczych. Opisywanie wyglądu żyrafy, trybu życia. Wykonanie ćwiczenia w KP s.30-31 – rysowanie zwierząt po śladzie, kolorowanie wybranego zwierzątka, naklejanie brakujących zwierząt.
2.Nauka piosenki „W dalekich krainach”. Ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie odgłosów zwierząt egzotycznych.
 
Czwartek 21.05.2020
Zero to nic
1.Poznanie obrazu graficznego cyfry 0 podczas zabawy „Wstążkowe 0”, „Gdzie jest zero”. Rysowanie cyfry palcem, kolorowanie szablonu – KP s.32-33.
2. Wykonanie plakatu o zwierzętach mieszkających w zoo przy użyciu dowolnych materiałów (kredki, farby, kolorowy papier, krepa).
 
Piątek 22.05.2020
Teatrzyk zwierzątek
1.Zabawa parateatralna „Rozmowy zwierząt” –wcielanie się w rolę zwierząt. Wymyślanie historyjek, prezentacja dialogów między bohaterami.
2. Ćwiczenia gimnastyczne z wykorzystaniem filmiku instruktażowego.

Witam wszystkich, szczególnie nasze kochane przedszkolaki!W tym tygodniu zajmować będziemy rozmawiać o naszym kraju. Zapraszamy serdecznie do pracy, szczegóły potrzebne do realizacji zadań, znajdziecie państwo na naszej grupie na facebooku.

 

Poniedziałek 4.05.2020r.

Stolica Polski

1. Wyjaśnianie pojęcia stolica –  nazywanie, wskazywanie i zaznaczanie symboli narodowych i budowli w Polsce KP s. 14 - 15. Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Wystawa o legendach Warszawy”, omówienie treści opowiadania.          

2. „Flaga Polski” – wykonanie flagi  dowolną techniką.

 

Wtorek 5.05.2020r.

Dziewięć kubeczków

1.Poznanie obrazu graficznego cyfry 9 podczas zabawy „Guziczki w kubeczku” i „Nakarmimy ptaszka”. Rysowanie cyfry palcem, kolorowanie szablonu KP s.17.

 2.Ćwiczenia gimnastyczne według załączonego filmiku, dostosowane do warunków domowych.

 

Środa 6.05.2020r.

Godło Polski

1. Poznawanie i nazywanie regionów Polski podczas zabawy „Zwiedzamy Polskę”. Kolorowanie rysunku orła zgodnie z kodem KP cz.4 s. 16.

 2. Zapoznanie z polskimi tańcami -  krakowiakiem – kształtowanie poczucia rytmu.

 

Czwartek 7.05.2020r.

Mój kraj

1. Praca plastyczna „Biało-czerwone drzewo” – malowanie i odbijanie dłoni. Wysłuchanie i omówienie wiersza I. Rup „Polska nasza ojczyzna” – utrwalenie symboli narodowych. Nauka wiersza na pamięć.

2. Ćwiczenia gimnastyczne według załączonego filmiku, dostosowane do warunków domowych.

 

Piątek 8.05.2020r.

Polskie tańce

1. Poznawanie wybranych legend polskich – „O Lechu, Czechu i Rusie”. Wysłuchanie legendy, rozmowa nt treści.

2. Utrwalenie piosenki ludowej „Krakowiaczek jeden”. Zabawy ruchowe przy piosence.

Nasze grupy