III. Przyjaciele Misia Uszatka

Przyjaciele Misia Uszatka

Witajcie kochane dzieci! W tym tygodniu naszym tematem przewodnim będzie dzień i noc. poznamy zapis graficzny litery N, z pomocą rodziców wykonacie ciekawe prace plastyczne oraz nauczycie się śpiewać kołysankę na dobranoc. Szczegółowy plan na ten tydzień wstawiam poniżej. Życzymy świetnej zabawy,a swoimi pracami pochwalcie się na naszej facebookowej grupie!

 

Poniedziałek 30. 03. 2020 r

N jak noc

1.Wprowadzenie zapisu graficznego litery N poprzez zabawę z obrazkami- wskazywanie tych, których nazwy rozpoczynają się głoską n. Dzielenie wyrazów na sylaby.

2.Praca plastyczna na temat "Dzień i noc"- z wykorzystaniem papierowego talerzyka(jeśli nie macie, możecie wyciąć koło z papieru technicznego) Ozdabianie części talerzyka elementami związanymi z dniem, a drugiej związanej z nocą.

 

Wtorek 31. 03. 2020 r

Rytmy

1.Układanie rytmów używając symbolu słońca i księżyca. Dokańczanie rytmu w karcie pracy. Wystukiwanie i wyklaskiwanie rytmów.

2.Zajęcia ruchowe- https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Środa 01. 04. 2020 r

Cicho, głośno

1.W poszukiwaniu nocy- wysłuchanie opowiadania pt: „Piesek i noc” Zabawa z dokańczaniem zdania: „Kiedy jest ciemno…’ Zabawa ruchowa „Słońce wstaje, słońce śpi”(dzieci stoją na palcach na hasło słońce wstaje, robią siad podparty na hasło: słońce śpi)

2.Ćwiczenie głosowe-podawanie słów, które kojarzą się z ciszą i hałasem. Zabawa: „Śpiewam głośno, śpiewam cicho’ Nauka kołysanki pt: „Kotki dwa”

 

Czwartek 02. 04. 2020 r

Zegar pór roku

1. Wykonanie zegara pór roku poprzez narysowanie i wycięcie koła z papieru technicznego, a następnie ozdobienie go charakterystycznymi elementami dla danej pory roku. Przymocowanie wskazówki pinezką i korkiem.

2.Zajęcia ruchowe. Doskonalenie umiejętności w zakresie skoku i przeskoku- https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8

 

Piątek 03. 04. 2020 r

Rozpoznajemy i opisujemy dzień i noc

1.Opisywanie obrazków przedstawiających dzień i noc. Zwracanie uwagi na poprawność gramatyczną zdań. Rozwiązywanie zagadek związanych z dniem i nocą. Wykonanie karty pracy –rozwijanie logicznego myślenia poprzez rysowanie obrazka przedstawiającego to samo, ale w różnych porach doby.

2.Zabawa paluszkowa przy muzyce klasycznej. Uwrażliwianie na inny gatunek muzyki jakim jest muzyka klasyczna. Ilustracja muzyki ruchem.

 

Drodzy rodzice! ze względu na zaistniałą sytuację, założyłyśmy grupę na facebooku. Bardzo prosimy do niej dołączyć poprzez wpisanie w wyszukiwarce: Przyjaciele Misia Uszatka- Przedszkole nr 8

Będziemy tam wstawiać zadania oraz potrzebne do ich wykonania załączniki.

Zachęcamy również do zabaw z językiem angielskim. W załączniku znajdziecie Państwo karty obrazkowe związane z wiosną.

Jak pracować z kartami obrazkowymi?

- pokazujecie państwo kartę obrazkową, następnie dziecko powtarza dane słowo.

- „Point and say”- mówicie państwo dane słówko, dziecko wskazuje daną kartę i nazywa co się na niej znajduje.

-„What is missing?”- gdy dziecko ma zamknięte oczy, chowacie jedną kartę, następnie dziecko musi wskazać, której karty brakuje.

Wiosna to również dobry czas na powtórzenie kolorów w języku angielskim. Pomocna może być kolorowanka, gdzie według kodu należy pokolorować obrazek. Rodzic czyta numer i kolor znajdujące się w legendzie, a dziecko szuka odpowiedniej kredki i numeru, następnie nazywa kolor oraz rzecz, którą koloruje. Kolorowanka w załączniku.

Poniżej kilka linków do piosenek:

 

Karty obrazkowe

Drodzy rodzice, w związku z zaistniałą sytuacją związaną z kwarantanną zachęcamy was bardzo serdecznie do pracy z dzieckiem w domu. Będziemy starali się publikować materiały, które możecie wykorzystać w zaciszu domowym.

*Pierwszym zadaniem, które proponujemy jest przeczytania dzieciom krótkiego wierszyka pt.: „W złotym zamku” Agnieszki Kolankowskiej. Następnie możecie Państwo z dziećmi wymienić wyrazy, które pojawiły się w wierszu zaczynające się literą „z”.  Zachęcamy również do wyklejenia szablonu litery „Z” kolorowym papierem, bibułą czy też plasteliną. Szablon w załączniku. Jeśli nie mają Państwo drukarki, proponujemy narysować podobny szablon na kartce papieru.

 

 

W złotym zamku

W mym pokoju, obok szafy,

stoi zamek, a w nim komnaty.

Zamek złotem jest zdobiony,

ma zegary z każdej strony.

Zdobył sławę wśród rycerzy,

bo królewna mieszka w wieży,

która zupy w niej gotuje,

pyszne, zdrowe- nie żartuję!

W zamku też zagroda jest,

taki zamek, król miał gest!

A w zagrodzie- zwierząt kilka:

zebra, zając, mam też wilka,

co z zębami groźnie zgrzyta.

Czy to prawda?- ktoś zapyta.

Czy to wymyśliłem sam?

Pewnie!  Ja to wyobraźnię mam!

 

 

*Już zachwalę powitamy wiosnę dlatego też proponujemy, aby dzieci wykonały wiosenne drzewo. Do wykonania, którego możecie użyć plastikowej butelki maczanej w farbie. Dziecko na początku rysuje kontur drzewa, a następnie przykłada plastikową butelkę do gałęzi, odbijając kwiaty. Wzór drzewa w załączniku.

 

 *Zachęcamy do wspólnej nauki piosenki pt: „Kwiatki, bratki”

 

https://www.youtube.com/watch?v=zhvQFI04CX8

 

 

 

 

 

 

Kwiatki, bratki

 

 

Jestem sobie ogrodniczka,
 
Mam nasionek pół koszyczka.
Jedne gładkie, drugie w łatki,
A z tych nasion będą kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem
 
Mam konewkę z dużym uchem
Co podlewa grządki suche.
Mam łopatkę, oraz grabki
Bo ja dbam o moje kwiatki.
Ref:
Kwiatki, bratki i stokrotki
Dla Malwinki, dla Dorotki.
Kolorowe i pachnące,
Malowane słońcem.
 
*Proponujemy by dzieci z Waszą pomocą założyły hodowlę fasoli. Do tego potrzebne Wam będą: kilka ziarenek fasoli (możecie przeliczać ziarenka) słoik lub szklanka, gaza, gumka recepturka, woda. Do słoiczka wlewamy wodę, następnie przykrywamy słoiczek gazą i mocujemy gumeczką. Gaza powinna być delikatnie zamoczona w wodzie. Następnie kładziemy dwa/trzy ziarenka fasoli. Odkładamy w ciepłe miejsce np. na parapet. Zadaniem dzieci jest codzienna obserwacja ziarenek, czy się zmieniają czy też nie. Możecie założyć dzienniczek obserwacji i rysować w nim jak ziarenka się zmieniają lub też wykonać zdjęcia.

*Zachęcamy również do codziennej aktywności ruchowej! Codziennie na facebooku publikowane są propozycje ćwiczeń dla dzieci, są to między innymi:

 

https://www.facebook.com/kraina.gagatka/?epa=SEARCH_BOX

https://youtu.be/_cht9rDfYXg

https://www.facebook.com/TaniecDlaDzieci/

 

 

*Polecamy również bajki poruszające tematy obecnej sytuacji związanej z korona wirusem:

https://pleszew.naszemiasto.pl/bajka-dla-dzieci-o-koronawirusie-o-zlym-krolu-i-dobrej/ar/c15-7601795?fbclid=IwAR2BqkWdCNGVwW4T39NIOSQ54TQV5KuuCJO9SUmEBDM4oewcjA-V72Yzn6o

https://www.facebook.com/justyna.siepietowskajarzynska/videos/2970953782927239/

Szablon - litera Z

 

 

 

Nasze grupy