IX. Przyjaciele Kubusia Puchatka

Przyjaciele Kubusia Puchatka

Temat realizowany w dniach od 24.05.2020-28.05.2020 – ŚWIĘTO MAMY I TATY

Umiejętność ogólna: wzmacnianie poczucia przynależności do rodziny, wyrabianie szacunku do członków swojej rodziny

PONIEDZIAŁEK - Z RODZINĄ NAJLEPIEJ
1. „Rodzina” - rozmowa kierowana o rodzinach w jakich wychowywane są dzieci.
2. „Podskocz, jeśli usłyszysz głoskę” - ćwiczenia kompetencji językowych.
3. „Scenka rodzinna” - zabawa w teatr.
4. Zabawy muzyczne przy piosence „Moja wesoła rodzinka”.
5. Praca z kartą – rozpoznawanie liter i czytanie prostych wyrazów; ćwiczenie sprawności małej motoryki.

WTOREK - MOJA MAMA
1. Zabawa językowa „Jaka jest moja mama” - określanie z użyciem przymiotników.
2. „Znajdź mamę” - ćwiczenia umiejętności rozpoznawania niektórych liter.
3. „Mama w kuchni” - interpretacja ruchowa piosenki.
4. Praca plastyczna na temat „Moja mama”
5. Praca z kartą - meblowanie i dekorowanie pokoju zgodnie z instrukcją.

ŚRODA - MÓJ TATA
1. Wiersz „Mój tata” Bożeny Forma okazją do wypowiedzi dzieci na temat swoich ojców.
2. „Mój tata w pracy” - twórcza praca plastyczna.
3. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – ćwiczenia zręczności i koordynacji.
4. Karta pracy – ćwiczenia percepcji wzrokowej, sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.

CZWARTEK - SERCE NA DŁONI
1. „Co oznacza słowo miłość?” - wnioskowanie o temacie na podstawie zdjęć, rysowanie skojarzeń ze słowem miłość.
2. Prezent dla rodziców - „Słoik z serduszkami - za co kocham rodziców”.
3. Utrwalenie piosenki „Moja wesoła rodzinka”.
4. Karta pracy – ćwiczenia postępowania według instrukcji; rozpoznawanie liter, czytanie prostych wyrazów.

PIĄTEK - PIKNIK RODZINNY
1. „Jedziemy z rodzicami na wycieczkę” - zabawa językowa, ćwiczenia analizy i syntezy wyrazów.
2. „Piknik z rodziną” - oglądanie ilustracji, układanie zdań na dany temat.
3. Zabawa matematyczna - „Przygody na pikniku”
4. Ćwiczenia gimnastyczne – ćwiczenia zręczności i koordynacji.
5. Karta pracy – krzyżówka.

 

W minionym tygodniu naszym tematem były "Zwierzęta małe i duże". Dzieci poznały zwierzęta ze wszystkich 7 kontynentów. Układały nazwy kontynentów oraz zwierząt, rozwiązywały krzyżówki, lepiły zwierzęta z plasteliny oraz wykonały pracę przestrzenna "moje zwierzątko". Dzieci pokazały także swoje własne zwierzątka. Pamiętajmy, ze każde zwierzę małe czy duże zasługuje na szacunek. 

  • FB_IMG_1590233697615
  • FB_IMG_1590233708198
  • FB_IMG_1590233712899
  • FB_IMG_1590233719598
  • FB_IMG_1590233725281
  • FB_IMG_1590233734455
  • FB_IMG_1590246944595
  • FB_IMG_1590246949332
  • FB_IMG_1590246955983
  • FB_IMG_1590246961819
  • FB_IMG_1590246969200
  • FB_IMG_1590246975817
  • FB_IMG_1590246978835
  • FB_IMG_1590246984483
  • FB_IMG_1590246988690
  • FB_IMG_1590247000571
  • FB_IMG_1590247031517
  • FB_IMG_1590247041141
  • FB_IMG_1590247048549
  • FB_IMG_1590247054838
  • FB_IMG_1590247066701
  • FB_IMG_1590247084052
  • FB_IMG_1590247090017
  • FB_IMG_1590247105337
  • FB_IMG_1590247117952
  • FB_IMG_1590247123622

 

 
 
Umiejętność ogólna
doskonalenie umiejętności rozpoznawania kontynentów na mapie, wykazywanie szacunku do zwierząt
 
PONIEDZIAŁEK- ZWIERZĘTA Z CAŁEGO ŚWIATA

 

1. Wysłuchanie opowiadania „Zwierzęta małe i duże” odpowiadanie na pytanie dotycząc wiersza
2. „Pszczółki”- zabawa ruchowa
3. „Jakie słyszysz zwierzę ?- zabawa dźwiękowa, odgadywanie, które to zwierze
4. Karty pracy- łączenie zwierząt w pary
 
WTOREK- Z WIZYTĄ W ZOO
 
1. "Mapa świata"- prezentowanie mapy świata, wskazywanie kontynentów i podawanie ich nazw
2. Segregowanie zwierząt zamieszkujących dany kontynent
3. "Wielka piątka Afryki"- praca plastyczna- niebezpieczne zwierzęta z Afryki
4. Zabawa rytmiczna z piosenką "Idziemy do zoo"
 
ŚRODA- ŚWIAT ZWIERZĄT W POLSCE
 
1. Wysłuchanie wiersza "Tylko raz" i rozmowa na temat jego treści
2. Jaka to nazwa ?- układanie wyrazów nazw zwierząt
3. Zwierzęta hodowlane a zwierzęta dzikie- rebusy
4. Praca plastyczna - Zwierzę hodowlane lub dzikie
 
CZWARTEK- GROŹNI MIESZKAŃCY POLSKICH LASÓW
 
1. Ćwiczenia gimnastyczne dopasowane do warunków domowych- kształtowanie prawidłowej postawy, zabawa ruchowa "Stary niedźwiedź mocno śpi"
2. Zwierzęta leśne- podział na roślinożerców i drapieżników. Zapisywanie nazw zwierząt.
3. Działania matematyczne z odejmowaniem- karty pracy
 
PIĄTEK
 
1. "Pies przyjacielem człowieka"- rozpoznawanie różnych ras psów- czytanie globalne
2. "Bądźmy bezpieczni" - tworzenie kodeksu właściwego zachowania się wobec zwierząt nieznajomych
3. Praca przestrzenna- moje zwierzątko
4. Krzyżówka ze zwierzętami- układanie krzyżówki z wykorzystaniem liter alfabetu

W ubiegłym tygodniu rozmawialiśmy o emocjach i uczuciach. Dzieci próbowały identyfikować i nazywać emocje towarzyszące im podczas różnych aktywności, a także odczytywać emocje u członków rodziny. Dzieci tworzyły własną grę planszową. Ćwiczyły odporność emocjonalną, sposoby reagowania podczas wygranej i przegranej. Utrwaliły informacje dotyczące akceptacji wszystkich uczuć oraz radzenia sobie z tymi, które są dla nich trudne. Na podstawie opowiadania, utrwaliły treść i znaczenie przysłowia „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. Próbowały wyrażać swoje nastroje za pomocą środków muzycznych i plastycznych. Tworzyły pracę plastyczną- przestrzenną „Czarna jama”. Uczestniczyły w wielu zabawach teatralnych, pantomimicznych i dramowych.

  • 001.jpg
  • 002.jpg
  • 003.jpg
  • 004.jpg
  • 005.jpg
  • 006.jpg
  • 007.jpg
  • 008.jpg
  • 009.jpg
  • 010.jpg
  • 011.jpg
  • 012.jpg
  • 013.jpg
  • 014.jpg
  • 015.jpg
  • 016.jpg
  • 017.jpg
  • 018.jpg
  • 019.jpg
  • 020.jpg
  • 021.jpg
  • 022.jpg
  • 023.jpg
  • 024.jpg
  • 025.jpg

Nasze grupy