IX. Przyjaciele Kubusia Puchatka

Przyjaciele Kubusia Puchatka

Drodzy Rodzice,
W załącznikach umieszczone są karty obrazkowe (flashcards), które zachęcam do wydrukowania i wykorzystania do nauki z dziećmi w wybranych przez Państwa zabawach językowych. Poniżej kilka propozycji zabaw z kartami:
 
  • biedronka
  • deszcz
  • drzewo
  • konik polny
  • kwiat
  • motyl
  • przebisnieg
  • pszczola
  • slonce
  • stokrotka
  • tecza
  • tulipany
  • wazka
  • wiatr
 
- "What's missing" - Rodzic rozkłada karty na dywanie, prosi dzieci, aby zamknęły oczy (Close your eyes) i zabiera 1 lub więcej obrazków. Po otwarciu oczu (Open your eyes), dzieci mają za zadanie zgadnąć jakiego obrazka brakuje (What's missing?).
- "Find the picture" - Dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa karty obrazkowe w różnych miejscach w pokoju. Następnie, dziecko szuka kart, a kiedy poprawnie nazwie obrazek na znalezionej karcie, może ją zatrzymać, jeżeli nie - rodzic zabiera kartę i na końcu można podliczyć kto zebrał ich najwięcej. 
- "Lip Reading" - Rodzic szeptem wymawia słówko, a dziecko z ruchu warg próbuje odczytać słowo i wybrać odpowiedni flashcard.
"A small window" - Na flashcard nakładamy kart z dziurką o średnicy około 5 cm. Zadaniem dzieci jest poprzez mały fragment odgadniecie co kryje się pod kartą.
 
Dodatkowo, w załącznikach znajdziecie Państwo karty pracy do druku, a poniżej instrukcje:
 
1) "spring drawings" - dzieci rysują w tabeli odpowiednie obrazki:
- one rainbow - 1 tęcza
- one sun - 1 słońce
- one tree - 1 drzewo
- three flowers - 3 kwiaty
- five bees - 5 pszczół
- two butterflies - 2 motyle
 
2) "rainbow worksheet" - rodzic czyta numer i kolor znajdujące się w legendzie, a dziecko szuka odpowiedniej kredki i numeru, a następnie koloruje odpowiadające im pola na karcie. 
Dodatkowe słówka na karcie: sun - słonce, rainbow - tęcza, cloud - chmura, frog - żaba, shamrock - koniczyna
 
3) "weather book" - dzieci wykonują ”książeczkę pogody”. Na każdej stronie rysują obrazek odpowiedni do pogody. Piszą po śladach, wycinają i sklejają w całość tworząc książeczkę.
str.1. Today is sunny and hot. (Dzisiaj jest słonecznie i gorąco) 
str.2. Today is windy and rainy. (Dzisiaj jest wietrznie i deszczowo) 
str.3. Today is snowy and cold. (Dzisiaj jest śnieg i zimno) 
str.4. Today is cloudy. (Dzisiaj jest pochmurno)
 
Staramy się przeczytać dzieciom każde zdanie kilka razy, a następnie czytać słowo po słowie i poprosić ich o powtórzenie; na końcu dzieci mogą spróbować przeczytać całe zdania. 
* Proszę nie zachęcać dzieci do czytania 'litery po literze', gdyż w przeciwieństwie do z j. polskiego, w j.angielskim pisownia wyrazu niewiele mówi nam o sposobie ich wymowy. Dlatego najlepiej pokazać dziecku dany wyraz przy jednoczesnym wymawianiu go. Dziecko skojarzy wymowę z napisem i będzie odczytywało go w sposób całościowy, traktując go jako obraz (tzw. czytanie globalne).
 
Staramy się przećwiczyć z dziećmi kilka razy słówka znajdujące się na kartach pracy. Podczas rysowania, zachęcamy dzieci do nazywania kolorów kredek w j.angielskim.
 
Poniżej kilka piosenek i filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU - piosenka "Spring is here" 
https://www.youtube.com/watch?v=pd5kLz3jc4o - filmik o pogodzie "Magic weather"
https://www.youtube.com/watch?v=owppK-GHPTU - słownictwo: 4 pory roku  
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y - piosenka do zabawy ruchowej 
 
obrazki do piosenki
 
Życzę udanej nauki przez zabawę :) 
Magda Przybyszewska

 

Drogi Przedszkolaku!

"W marcu jak w garncu" - pamiętasz? Rozmawialiśmy na temat tego przysłowia w przedszkolu. Jak wiesz, pogoda marcowa bywa bardzo kapryśna, łatwo o przeziębienia i w szczególny sposób trzeba o siebie dbać.
Zadania, które dzisiaj masz do wykonania przypomną Tobie, w jaki sposób dbać o zdrowie.

Masz 3 zadania do wykonania.

Zadanie 1

Wysłuchaj bajki, która pomoże Tobie zrozumieć, dlaczego teraz nie możemy chodzić do przedszkola i spotykać się z przyjaciółmi. 

https://www.youtube.com/watch?v=rAp9lkiAT18

Zadanie 2 "Części ciała"

Z kartoników z literami (Alfabet, który masz w domu) ułóż wyrazy będące nazwami części ciała człowieka.

Zadanie 3 "Zdrowo się odżywiamy" (karta pracy w załączniku)

Rozwiąż zadanie matematyczne i pokoloruj pola zgodnie z kodem.
Dokończ obrazek według Twoich upodobań; możesz wykleić ogonki plasteliną, pokolorować lub wykleić tło kawałkami gazety
lub kolorowego papieru.

Powodzenia :)

Karta pracy

 

 

W dniu urodzin auto-maniaka,
Moto-życzenia dla chłopaka!
Życzymy Ci tyle radości,
Ile w wyścigach wspaniałości.
Niech wszystko Ci się układa
Jak czteropasmowa autostrada,
Tyle dla Ciebie szczęścia pragniemy
I z taką radością świętujemy :)

  • 001.jpg
  • 002.jpg
  • 003.jpg
  • 004.jpg

Drodzy Rodzice, mamy okres kwarantanny jednak jest to czas, w którym zalecamy pracować z dziećmi w domu. Tematem zajęć na ten tydzień jest "Witaj wiosno". Dzieci poznaja literkę "G,g" zalecamy do pisania literki po śladzie, podaję poniższy link. Oraz pisanie litery w zeszycie w cieńką linię.

http://bystredziecko.pl/g-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/

Wierszyk na ten tydzień 
"Idzie wiosna"
 
"Strojna w zieleń,
poprzez zieleń
idzie wiosna.
Cała w kwiatach,
śpiewie ptaków,
w blasku słońca.
Jasną chmurę 
ma nad czołem uśmiechniętą.
Wiatrem miękkim,
pełnym ciepła owinięta.
Idzie ziemią,
idzie wodą,
jak to wiosna. 
Aż do lata,
dojdzie strojna,
by tam zostać"

Nasze grupy