IX. Przyjaciele Kubusia Puchatka

Przyjaciele Kubusia Puchatka

W minionym tygodniu tematem naszych zajęć była oczywiście zbliżającą się Wielkanoc. Zorganizowałyśmy konkurs na najładniejszą, najciekawszą pisankę. Dzieci tak się postarały, iż uznałyśmy, że każda pisanka zasługuje na wyróżnienie. Pisanki są zjawiskowe. Przedstawione pisanki należą do : Wiktorii, Stasia, Natana, Emila, Antka, Leny, Nadii, Zuzi, Emilki, Leny, Dawida, Leona, Adasia i Tomka. Serdecznie Gratulujemy :) 
 
Życzymy Wesołych, Spokojnych Świąt Wielkanocnych i przede wszystkim dużo, dużo zdrówka. 
 
Pozdrawiamy
 
  • FB_IMG_1586531974951
  • FB_IMG_1586531979815
  • FB_IMG_1586531985165
  • FB_IMG_1586531989932
  • FB_IMG_1586531994632
  • FB_IMG_1586531999216
  • FB_IMG_1586532007575
  • FB_IMG_1586532013019
  • FB_IMG_1586532021269
  • FB_IMG_1586532026682
  • FB_IMG_1586532033068
  • FB_IMG_1586532039990
  • FB_IMG_1586532062018
  • FB_IMG_1586532068632
  • FB_IMG_1586532073251
 

W minionym tygodniu dzieci poznały pracę rolnika. Dowiedziały się, w jakim celu hoduje się zwierzęta, co to jest zboże i co z niego powstaje. Omawiały historyjkę obrazkową „Od ziarenka do bochenka”, piekły bułki. Rozwijały zainteresowania przyrodnicze, przypominając sobie cykl rozwojowy roślin, zakładały własne hodowle. Rozbudzały zainteresowania techniczne, poznając maszyny wykorzystywane w gospodarstwie. Doskonaliły analizę i syntezę wzrokowo-słuchową. Czytały wyrazy i krótkie zdania. Kształtowały umiejętności matematyczne przez zabawy z przeliczaniem na konkretach, zapisywanie działań arytmetycznych, segregowaniem i porównywaniem liczebności. Utrwalały wiedzę o przemienności pór roku i ich cechach charakterystycznych.

  • 001.jpg
  • 002.jpg
  • 003.jpg
  • 004.jpg
  • 005.jpg
  • 006.jpg
  • 007.jpg
  • 008.jpg
  • 009.jpg
  • 010.jpg
  • 011.jpg
  • 013.jpg
  • 014.jpg
  • 015.jpg
  • 016.jpg
  • 017.jpg
  • 018.jpg
  • 020.jpg
  • 021.jpg
  • 022.jpg
  • 023.jpg

 

 

 

Umiejętność ogólna: zapoznanie z niektórymi elementami kultury regionalnej związanymi z Wielkanocą

 

 

Drodzy Rodzice, podaje tematy na przyszły tydzień 06-10.04.20r. szczegóły pracy z dzieckiem znajdziecie jak zawsze na naszym grupowym facebooku „Przyjaciele Kubusia Puchatka”.

 

 

PONIEDZIAŁEK- PRZYGOTOWANIA DO ŚWIĄT

 

 

1. Przygotowania do świąt- przedstawianie czynności ruchem- (odkurzanie, pieczenie, mycie okien, ścieranie kurzu)- zabawa z rodzicami. 
2. Zapoznanie z opowiadaniem „Bajeczka wielkanocna”- rodzic zadaje pytania dzieciom do treści utworu
3. Ćwiczenia w kartach pracy- wymienianie skojarzeń ze świętami Wielkanocnymi- dorysowywanie brakujących części obrazka

 

 

 WTOREK- WIELKANOCNE TRADYCJE
 
1. Zestaw ćwiczeń gimnastycznych dopasowanych do warunków domowych kształtujący prawidłową postawę- filmik instruktażowy.

 

 

Wesołe ćwiczenia Wielkanocnego Zajączka

 

 

2.”Kaszubskie nuty”- zabawa słuchowo- wzrokowa, z wykorzystaniem karty pracy – wyliczanka w języku kaszubskim- odnajdywanie ilustracji o których mowa w piosence
Zapoznanie z piosenką ludową

 

 

3. Karty pracy- stroje ludowe- zapoznanie z polskimi strojami ludowym
 
 
ŚRODA- WIELKANOCNY KOSZYCZEK

 

 

1. Co wkładamy do wielkanocnego koszyka ?

 

 

Rozmowa na temat symboliki potraw w oparciu na udostępnioną fotografie koszyka wielkanocnego

 

 

2. Zabawa z alfabetem- ułożenie jak największej liczby potraw wielkanocnych- podział na głoski oraz sylaby
 
3. Praca z kartą- koszyczek wielkanocny- wykonanie koszyczka zgodnie z instrukcją
 
KONKURS NA NAJŁADNIEJSZĄ PISANKĘ - WYNIKI W PIĄTEK ! 

 

 

 CZWARTEK- NA ŚWIĄTECZNYM STOLE

 

 

1.Ćwiczenia gimnastyczne- dopasowane do warunków domowych- taniec- filmik instruktażowy- wyścig z jajkiem
 
2. zagadki matematyczne- wielkanocne obliczenia- z wykorzystaniem liczmanów (guziki, nakrętki) rozwiązywanie działań matematycznych w zakresie 10.
Rozwiązywanie zadań Wielkanocnego Zajączka

 

 

 

 

 

PIĄTEK- PISANKI, KRASZANKI, MALOWANE JAJA

 

 

1. „Bajka o pisankach”- wysłuchanie opowiadania o pisankach, poszerzanie słownika czynnego dzieci o tradycyjne nazwy wykonanych pisanek. 
 
2. Wykonanie kolorowej pisanki dowolną techniką- zaprezentowanie pisanki- wysłanie zdjęcia
 
3. Ćwiczenia w kartach pracy- kolorowanie według kodu obrazka Wielkanocnego

 

 

 

Drodzy Rodzice!

Przedstawiamy tematy na kolejne dni tygodnia. Szczegółowe działania, linki do zajęć będziemy zamieszczać tak jak do tej pory na profilu Przyjaciele Kubusia Puchatka na Facebooku.

TEMAT TYGODNIA - „PRACA ROLNIKA”

PONIEDZIAŁEK - DZIEŃ W GOSPODARSTWIE
1. Zagadki słuchowe „Wiejskie odgłosy”.
2. Rozmowa inspirowana ilustracją na temat „Wiejskie podwórko”.
Układanie nazw wybranych zwierząt z liter Alfabetu.
3. Karta pracy – klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium, przeliczanie elementów.

WTOREK - NA POLU
1. Zwierzęta na wsi – karta pracy.
2. Wiersz L. Wiszniewskiego „Praca rolnika”okazją do ilustrowania treści sylwetami; poszerzania wiadomości o pracy rolnika i wzbogacania słownictwa.
3. Zakładamy hodowlę grochu lub fasoli.

ŚRODA - DZIEŃ W GOSPODARSTWIE
1. Zestaw zabaw ruchowych dostosowanych do warunków domowych
- „Nie wpadnij do kałuży” - ćwiczenia z elementem przeskoku.
- „Tęcza” - ćwiczenia tułowia z wykorzystaniem szalika, chusteczki
- „Obserwujemy pracę w polu” - zabawa z elementem wyprostnym
- „Przenieś jajo” - ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
- „Wybieramy chwasty” - ćwiczenia stóp.
2. „Tajemnicze pudełko” - wyszukiwanie produktów pochodzenia zwierzęcego, dzielenie wyrazów na sylaby, wyróżnianie głosek w wyrazach, układanie zdań.
3. Ćwiczenia umiejętności przeliczania, dodawania i pisania po śladzie – karta pracy.

CZWARTEK - OD ZIARENKA DO BOCHENKA
1.Historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” - poznanie kolejnych etapów powstawania chleba, układanie historyjki obrazkowej.
2. Zagadki słowne – rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca.
3. Zabawy muzyczne przy piosence „Zając długie uszy ma”
4. Pieczemy bułeczki (dla chętnych)

 

PIĄTEK - CZTERY PORY ROKU W GOSPODARSTWIE
1. Ćwiczenia gimnastyczne wzmacniające mięśnie grzbietu- filmik instruktażowy.
2. „Jakie to słowo?” - ćwiczenia słuchu fonematycznego, pamięci słuchowej i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
3. Wiersz H. Zdzitowieckiej „Od wiosny do wiosny” - okazją do utrwalenia wiedzy o przemienności pór roku 
i ich cech charakterystycznych.
4. Kolaż - „Cztery pory roku”.

 

 

Nasze grupy