Umiejętność ogólna: doskonalenie umiejętności odróżniania emocji, wyrażania ich w niewerbalny sposób i podawania ich nazw

PONIEDZIAŁEK - UCZYMY SIĘ WYRAŻAĆ EMOCJE
1. Słuchanie opowiadania M. Bennewicz „Wrażenia i uczucia” okazją do rozpoznawania emocji u innych.
2. Praca plastyczna na temat „Nastroje z opowiadania”
3. „Ułóż zdanie z tym słowem?” - ćwiczenia sprawności językowej.
4. Bajka edukacyjna o emocjach.
5. Karta praca – ćwiczenia sprawności małej motoryki.

WTOREK – W PŁACZU NIE MA NIC ZŁEGO
1. Zabawa językowa „Dokończ zdanie”z wykorzystaniem kostki emocji.
2. „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie” - opowiadanie R. Piątkowskiej okazją do uważnego słuchania tekstu literackiego.
3. Praca z kartą - ćwiczenia rozpoznawania i podawania nazw emocji u innych; ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej.
4. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie siły i sprawności dziecka.

ŚRODA - OSWAJAMY SIĘ Z CIEMNOŚCIĄ
1. Co to jest lęk” szukanie odpowiedzi na podstawie wiersza J. Papuzińskiej pt. „Czarna jama”
2. „Poruszamy się jak ...” - ruchowa zabawa dramowa.
3. Przestrzenna praca plastyczna „Budujemy czarną jamę”
4. „Wędrujemy do czarnej jamy” - zabawa matematyczna.
5. Karta pracy – pisanie po śladzie wyrazów określających emocje.

CZWARTEK - JAK POZBYĆ SIĘ STRACHU
1. „Tajemnicza przesyłka” - zabawa dydaktyczna kształtująca wrażliwość i wyobraźnię.
2. „Stonoga” - wykonanie planszy do gry rozwijającej odporność emocjonalną.
3. Interpretacja ruchowa wiersza M. Bennewicza „Lisi ogon”.
4. Ćwiczenia doskonalące kontrolowanie własnych stanów emocjonalnych „Nie rozśmieszaj mnie”
5. Karta pracy – kolorowanie ilustracji według kodu, określanie przyczyn zdenerwowania

PIĄTEK - MUZYCZNE OPOWIEŚCI
1. Comedians galop – poszerzanie słownika czynnego o wyrażenia związane ze stanami emocjonalnymi podczas słuchania muzyki.
2. Ćwiczenia dramowe i teatralne „Lustra”
3. Zabawa muzyczno-ruchowa do utworu P. Czajkowskiego „Walc kwiatów”
4. Ćwiczenia gimnastyczne – rozwijanie siły i sprawności dziecka.
5. „Uczucia w palcach” - gra planszowa