Drodzy Rodzice,
W załącznikach umieszczone są karty obrazkowe (flashcards), które zachęcam do wydrukowania i wykorzystania do nauki z dziećmi w wybranych przez Państwa zabawach językowych. Poniżej kilka propozycji zabaw z kartami:
- "What's missing" - Rodzic rozkłada karty na dywanie, prosi dzieci, aby zamknęły oczy (Close your eyes) i zabiera 1 lub więcej obrazków. Po otwarciu oczu (Open your eyes), dzieci mają za zadanie zgadnąć jakiego obrazka brakuje (What's missing?).
- "Find the picture" - Dziecko zamyka oczy, a rodzic chowa karty obrazkowe w różnych miejscach w pokoju. Następnie, dziecko szuka kart, a kiedy poprawnie nazwie obrazek na znalezionej karcie, może ją zatrzymać, jeżeli nie - rodzic zabiera kartę i na końcu można podliczyć kto zebrał ich najwięcej.
- "Lip Reading" - Rodzic szeptem wymawia słówko, a dziecko z ruchu warg próbuje odczytać słowo i wybrać odpowiedni flashcard.
- "A small window" - Na flashcard nakładamy kartkę z dziurką o średnicy około 5 cm. Zadaniem dzieci jest poprzez mały fragment odgadniecie co kryje się pod kartą.
Dodatkowo, w załącznikach znajdziecie Państwo karty pracy do druku, a poniżej instrukcje:
1) "spring drawings" - dzieci rysują w tabeli odpowiednie obrazki:
- one rainbow - 1 tęcza
- one sun - 1 słońce
- one tree - 1 drzewo
- three flowers - 3 kwiaty
- five bees - 5 pszczół
- two butterflies - 2 motyle
2) "rainbow worksheet" - rodzic czyta numer i kolor znajdujące się w legendzie, a dziecko szuka odpowiedniej kredki i numeru, a następnie koloruje odpowiadające im pola na karcie.
Dodatkowe słówka na karcie: sun - słonce, rainbow - tęcza, cloud - chmura, frog - żaba, shamrock - koniczyna
3) "weather book" - dzieci wykonują ”książeczkę pogody”. Na każdej stronie rysują obrazek odpowiedni do pogody. Piszą po śladach, wycinają i sklejają w całość tworząc książeczkę.
str.1. Today is sunny and hot. (Dzisiaj jest słonecznie i gorąco)
str.2. Today is windy and rainy. (Dzisiaj jest wietrznie i deszczowo)
str.3. Today is snowy and cold. (Dzisiaj jest śnieg i zimno)
str.4. Today is cloudy. (Dzisiaj jest pochmurno)
Staramy się przeczytać dzieciom każde zdanie kilka razy, a następnie czytać słowo po słowie i poprosić ich o powtórzenie; na końcu dzieci mogą spróbować przeczytać całe zdania.
* Proszę nie zachęcać dzieci do czytania 'litery po literze', gdyż w przeciwieństwie do z j. polskiego, w j.angielskim pisownia wyrazu niewiele mówi nam o sposobie ich wymowy. Dlatego najlepiej pokazać dziecku dany wyraz przy jednoczesnym wymawianiu go. Dziecko skojarzy wymowę z napisem i będzie odczytywało go w sposób całościowy, traktując go jako obraz (tzw. czytanie globalne).
Staramy się przećwiczyć z dziećmi kilka razy słówka znajdujące się na kartach pracy. Podczas rysowania, zachęcamy dzieci do nazywania kolorów kredek w j.angielskim.
Poniżej kilka piosenek i filmików:
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew&t=17s - piosenka "How's the weather"
https://www.youtube.com/watch?v=DobrRgD5aOU - piosenka "Spring is here"
https://www.youtube.com/watch?v=pd5kLz3jc4o - filmik o pogodzie "Magic weather"
https://www.youtube.com/watch?v=CXKj7bm4Ops&t=145s - słownictwo: pogoda
https://www.youtube.com/watch?v=owppK-GHPTU - słownictwo: 4 pory roku
https://www.youtube.com/watch?v=RNUZBHlRH4Y - piosenka do zabawy ruchowej
obrazki do piosenki
Życzę udanej nauki przez zabawę :)
Magda Przybyszewska