IX. Przyjaciele Kubusia Puchatka

Przyjaciele Kubusia Puchatka

 

 

 

PONIEDZIAŁEK - PO CZYM POZNAĆ, ŻE NADESZŁO LATO?
1. „Tato, czy już lato?” - praca z wierszem B. 
2. „Lato płynie do nas” – zabawy muzyczne przy piosence.
3. Zabawy na boisku – malowanie kolorowymi bańkami na dużych brystolach 

 

 

 WTOREK - NAD MORZEM
1. „Jak to Elemelek spędzał czas nad morzem” – słuchanie opowiadania.
2. Zabawy plastyczno- techniczne – wykonanie z brystolu morskiej rybki.
3. Ćw. gimnastyczne –rzut woreczkiem do celu

 

 

 ŚRODA - WAKACJE W GÓRACH
1. „Góry” - zajęcia dydaktyczne, szukanie na mapie polskich górskich miast oraz największych polskich gór, podawanie ich nazw.
2. Zabawy matematyczne doskonalące umiejętność dodawania i odejmowania na konkretach „Liczymy owieczki”
3. „Lina” - zabawa doskonaląca koordynację ruchową, integracja grupy = zabawy podczas pożegnania przedszkolaków.

 

 

 CZWARTEK - JEDZIEMY NA WAKACJE
1. „Wakacje” -układanie hasła, synteza wzrokowa.
2. Rozwijanie umiejętności wokalnych – przypomnienie piosenek poznanych w ciągu roku.
3. Ćw. Gimnastyczne – rzut woreczkiem do celu.

 

 

 PIĄTEK - WAKACYJNE RADY
1. Rozmowa w oparciu o ilustracje na temat zagrożeń czyhających na dzieci podczas wakacji; 
uświadomienie niebezpieczeństwa wynikających z nieprzestrzegania zakazów.
2. „Znaki” - doskonalenie umiejętności czytania znaków zakazu, ostrzegawczych oraz informacyjnych, 
z którymi można się spotkać podczas wakacji.
3. Rozwiązywanie krzyżówki.

W minionym tygodniu naszym tematem kompleksowym było "Lato". Za oknem jest coraz cieplej, świeci słońce, ale zdarzają się także dni deszczowe oraz burze. Rozmawialiśmy w tym tygodniu o zjawiskach atmosferycznych. Dzieci dowiedziały się jak powstaje tęcza, oraz co powoduje, że zaczyna się burza. Wykonaliśmy dużo eksperymentów między innymi doświadczenie z cukierkami skittles, dzięki którym dzieci stworzyły piękną tęczę. Utrwaliliśmy pisownie, układanie wyrazów z rozsypanki oraz czytanie. Na koniec tygodnia, dzieci stworzyły grę na weekend- paluszkowy twister. 

 

  • FB_IMG_1592670091454
  • FB_IMG_1592670095296
  • FB_IMG_1592670102646
  • FB_IMG_1592670113536
  • FB_IMG_1592670117896
  • FB_IMG_1592670141179
  • FB_IMG_1592670151318
  • FB_IMG_1592670156117
  • FB_IMG_1592670162412
  • FB_IMG_1592670173367
 
Poniedziałek
KOLORY LATA
1. Wysłuchanie piosenki „Po łące biega lato”  rozmowa ‘/a temat piosenki
2. „”Obrazy lata”- podpisywanie przedmiotów, które kojarzą się z latem
3. „Przetwory owocowe- układanie owocowych puzzli, odpowiadanie na pytania dotyczących owoców
Piosenka „ Po łące biega lato” -https://www.youtube.com/watch?v=QHR9URbvf_E
Karty pracy PLAC ZABAW str39a
 
Wtorek
BURZA
1. Gimnastyka- kształtowanie prawidłowej postawy i zdrowego nawyku codziennego ruchu
2. „Burza”- wysłuchanie zagadki
3 Eksperyment „Skąd się bierze burza?”
4. Praca plastyczna- „burza”
Karty pracy: 39b
 
 
Środa
TĘCZA PO DESZCZU
1. Wykonanie pasków z krepy – kolory tęczy
2. Wysłuchanie piosenki „Tęcza cza cza cza”- improwizacja ruchowa do piosenki z użyciem wstążek
3. „Zapamiętaj kolory”- zabawa językowa
4 Tęcza- zabawa badawcza z lusterkiem i wodą
Karty pracy PLAC ZABAW str 40 a,b
 
Czwartek
LETNIA POGODA
1.Ćwiczenia gimnastyczne- dopasowane do warunków domowych- kształtowanie prawidłowej postawy
2. „Pogoda” – wysłuchanie treści opowiadania
3. „Prognoza pogody”- tworzenie mapy pogody
4. zagadki matematyczne
Karty pracy: 41a,b
 
Piątek
LATO W SZTUCE
1. „Letnie krajobrazy” rozmowy na temat krajobrazów w Polsce
2. „W prawo, w  lewo” – zabawa  orientacyjno- porządkowa
3.”Paluszkowy twister”- stworzenie gry
 Karty pracy str 42 a,b
W minionym tygodniu rozmawialiśmy o zabawach na podwórku i placu zabaw. Dzieci poznały zabawę, w którą bawili się ich rodzice – grę w „Klasy”. Przekonali  się, że do dobrej zabawy wystarczy zwykły patyk znaleziony na podwórku. Poznały historię Kasi, która miała zadecydować, czy iść z nieznajomym popilnować kotki. Same musiały historię dokończyć wyciągając z niej lekcję, że nie wolno ufać nieznajomym. Utrwaliły adres zamieszkania i dowiedziały się, jak należy się zachować w razie zagubienia. Doskonaliły umiejętności językowe i matematyczne. 

 

  • 001.jpg
  • 002.jpg
  • 003.jpg
  • 004.jpg
  • 005.jpg
  • 006.jpg
  • 007.jpg
  • 008.jpg
  • 009.jpg
  • 010.jpg
  • 011.jpg
  • 012.jpg
  • 013.jpg

Nasze grupy