VII. Przyjaciele Franklina

Przyjaciele Franklina

Poniedziałek 30.03.2020

,,Siano i słoma” Czym siano od słomy się różni .Do czego służy strach na wróble? Zabawa muzyczna do piosenki ludowej,, Zasiali górale”

Wtorek 31.03.2020

Polne rośliny

W tym tygodniu poznacie rośliny okopowe, zbożowe, włókniste. Bez problemu będziecie potrafić wytłumaczyć skąd wywodzą się ich nazwy. Zajmiemy się także lubianym przez Was ziarnem kukurydzy .Dowiecie się jak powstaje popcorn. Wykonacie pracę plastyczną ,,Kukurydza”

Środa 01.04.2020

Jak powstaje chleb

Degustacja rożnego rodzaju pieczywa- określenie smaku, zapachu, koloru. ,,Skąd się bierze chleb?- pogadanka na temat różnych rodzajów mąki.

,,Zawody”- dzieci rozpoznają zawody związane z produkcją chleba za pomocą obrazków.

Czwartek 02.04.2020

Maszyny rolne

Dzieci w tym dniu będą miały możliwość poznać maszyny i narzędzia ogrodnicze. Przyporządkować napisy do właściwych obrazków narzędzi. Wykonać pracę plastyczna pt. „Traktor”. A także pokonać tor przeszkód, który sami sobie utworzą.

Piątek 03.04.2020

Produkty ekologiczne

Pod koniec tygodnia za pomocą krótkiej bajki pt. „ Skąd się biorą produkty ekologiczne”. Dzieci dowiedzą się, czym jest gospodarstwo ekologiczne, czym jest żywność ekologiczna, i jaki symbol mają produkty ekologiczne. Potrenują tworzenie zbiorów i poznają wartość pieniądza.

 

 

 

Witam Was Kochane Dzieci

Zaczniemy kolejny dzień od Naszej gimnastyki. Wszyscy pewnie znacie tą piosenkę ,,Głowa, ramiona, kolana, pięty „. Poproście rodzeństwo do wykonania razem z Wami gimnastyki.

 

1.,,Świnki w bajkach” wymieńcie Waszym rodzicom gdzie występują świnki w bajkach. Oglądnijcie  fragment którejś bajki i porozmawiajcie z rodzicem o świnkach :gdzie żyją, jak wyglądają, jakie  mają przygody. Na koniec możecie sobie przypomnieć domki świnek z bajki ,,Trzy małe świnki.

2. Kto z Was Wie Czym różniły się świnki z bajek od prawdziwych świnek? Gdzie mieszkały trzy małe świnki, gdzie mieszkają prawdziwe świnki. np. świnie wchodzą do błota, by się ochłodzić , podobnie jak kury nie mają gruczołów potowych, są obdarzone doskonałym węchem.

3.,,Uwaga Wilk” zabawa ruchowa .Rodzice zamiast tamburyna możecie wykorzystać garnek i drewnianą łyżką. Na wasz sygnał uderzając drewnianą łyżką dzieci podskakują w rytm na słowa uwaga wilk stają bezruchu.

 

Przyjaciele Franklina

ZADANIA DLA DZIECI NA CZWARTEK 26 MARCA

Dzień Dobry :)

Proszę żeby z Wami poćwiczyli rodzice.,, W górę ręce w górę”, podaję tytuł mogą Państwo włączyć na youtube.

1.Skąd się bierze wełnę? Kochani rodzice jeżeli macie w domu włóczkę lub sweter, niech dziecko dotknie ,opiszę .Czy wiecie skąd się bierze wełna. Może macie w domu inne produkty z wełny niech Dzieci poszukają. Powiedzcie czym się różnią , a jakie są między nimi podobieństwa.

2.Zabawy matematyczne z użyciem kostki ,,Wyganiamy owieczki z zagrody”. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkładają kulki z waty, czyli wyganiają owieczki z zagród. Rodzic rzuca kostką i pokazuje ile oczek wypadło. Dzieci umieszczają w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, wkładając kulki waty za pomocą klamerki.

3.,,Owieczka”praca plastyczna Kochani praca techniką dowolną wysyłam linka jak można wykonać pracę.

 

Przyjaciele Franklina

ZADANIA DLA DZIECI NA Piątek 27  MARCA

Witam Was Kochane Dzieci !

Zapraszam żeby wszyscy włączyli się do naszej gimnastyki. Proszę o przeczytanie dziecku.

„Gimnastyka to zabawa,

sport dla zdrowia ważna sprawa.
Rączki do góry, w przód i w bok,

skłon do przodu, przysiad, skok.
Rączki do góry, nóżki prościutko,
tak wszystkie dzieci ćwiczą równiutko.

Teraz się każdy robi malutki,
to proszę państwa są krasnoludki.
Teraz wstajemy rączki do góry,
bo tak po niebie pływają chmury.”

 

 

1.,,Co słychać na podwórku ” Mam przygotowanych do Was kilka zagadek proszę rodzica żeby je Wam przeczytał. Jestem ciekawa czy odgadniecie.

Czasami jest szara
lecz najczęściej biała.
Nie każdy by odgadł,
gdyby nie gęgała. (gęś)

Uwielbia się kąpać,
krótkie nóżki ma,
na pewno odgadniesz,
gdy powiesz: – Kwa, kwa... (kaczka)

Nigdy się nie czesze,
Choć ma piękny grzebień,
Rano głośno pieje,
W dzień z kurami grzebie. (kogut)

Jest szybki i silny,
W skromnej stajni mieszka,
Kiedy mu jest smutno,
Głośno rży i wierzga. (koń)

Kiedy się w oborze,
Do syta nie naje,
Wtedy głośno ryczy
I mleka nie daje. (krowa)

Nie darmo ją człowiek
Zachęca i prosi –
Chociaż dużo gdacze
Złotych jaj nie znosi. (kura)

Z jej runa powstają
Sweterki wełniane,
a swojego męża
nazywa baranem. (owca)

BRAWO świetnie poradziliście sobie z tym zadaniem.

2.,,Co daje krowa” dzieci odpowiadają. A kto mi odpowie teraz na pytanie co robi się z mleka jakie produkty ,gdy dzieci wymienią produkty  jeżeli macie w domu te produkty można dzieciom pokazać.

3.,,Dojenie krowy” zabawa w parach. Na pewno macie w domu rękawiczki gumowe .W rękawiczce robicie maleńkie dziurki ,wypełniacie rękawiczkę wodą , jedno dziecko trzyma rękawiczkę nad pojemnikiem, a drugie doi krowę.

       

 

Dzień DobryJ

Zanim przystąpimy do naszych zajęć zróbmy naszą codzienną gimnastykę poranną.

,,Idę sobie TUP TUP TUP”

https://www.youtube.com/watch?v=ArCifnr6Sb0

1.Poproś mamę lub tatę o przeczytanie wiersza S. Kraszewskiego pt,, Na wiejskim podwórku”

Na podwórku dumne matki prowadziły swoje dziatki:

Krowa łaciate cielątko

Koza- rogate koźlątko

Owca- kudłate jagniątko

Świnka- różowe prosiątko

Kurka- pierzaste kurczątko

Gąska- puchate gąsiątko

Kaczka- płetwiaste kaczątko

Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.

Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.

Krowa-łaciate cielątko

Koza- rogate koźlątko

Owca- kudłate jagniątko

Świnka- różowe prosiątko

Kurka- pierzaste kurczątko

Gąska-puchate gąsiątko

Kaczka- płetwiaste kaczątko

Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konna furką wjechał prosto na podwórko. Zszedł czym prędzej z swojej furki, zamknął Burka do komórki. Lamentują biedne mamy co my teraz zrobić mamy. Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki.

Krowę- łaciate cielątko itd……

Znalazło mamę każde dzieciątko

2.Po przeczytaniu wiersza zadajemy pytania: Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu? Co wydarzyło się w wierszu? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz?.Brawo pięknie wysłuchaliście wiersza.

3.Zabawa taneczna ,,Kaczuszki” Dzieci i Rodzice stają w kole i wykonują ruchy do muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=lZX64po1bpY

4.Następnie możecie Państwo z dziećmi wymienić wyrazy które zaczynają się na literę ,,Ł” zachęcamy również do wyklejenia szablonu litery ,,Ł” kolorowym papierem, plasteliną.

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-litera-l_1.html

Chciałabym byście pochwalili się swoimi pracami w związku z tym proszę rodziców by zrobili zdjęcia waszej pracy i wysłali  mi je na naszą grupę na FB.

DO ZOBACZENIA JUTRO!!!

Nasze grupy