I. Klub Przyjaciół Reksia

Klub Przyjaciół Reksia

 
 

CO SIĘ DZIEJE W GNIEŹDZIE?

 

1. Przywitajcie się z rodziną piosenką z całuskami.

2. Drogie dzieci,

Wiosna to czas w którym natura budzi się na nowo do życia np. ptaki już wiją gniazda by złożyć w nich jaja. Spójrzcie proszę na zdjęcia ptaków, ich domów i opowiedzcie rodzinie jak one wyglądają, z czego mogą być zrobione oraz gdzie są budowane. Zwróćcie uwagę, że każdy dom jest inny. Wykonajcie polecenia z kart pracy (w przypadku braku możliwości wydrukowania, poprowadź paluszek po śladzie na ekranie i udziel odpowiedzi słownej).

 2. Zabawy rytmiczno - gimnastyczne z Panem Miłoszem.

*3. Zadania z elementami terapii ręki - poproś rodzica o wilgotną ściereczkę i zetrzyj proszę kurze z mebli ruchem okrężnym, róbcie kółeczka. :)

Joanna Ciechanowska 


KOLORY WIOSNY


Drogie Dzieci,
1. Przywitajcie się z rodziną  zabawami ruchowo – muzycznymi.
2. Zabawa matematyczna – ( tutaj poproszę Was drodzy rodzice abyście przygotowali liczmany – kwiatki wycięte z papieru lub kwiaty w doniczkach mogą być gałązki ewentualnie maskotki/sztućce itp. 7 szt. )
Dzieci, ułóżcie przed sobą 5 swoich skarbów. Rodzic w ukryciu trzyma dwa dodatkowe.
- 1. Zadanie – Przyszła do nas Pani Wiosna dała nam 5 skarbów. Policzcie głośno, tak aby wszyscy słyszeli ile ich macie. Przypominam Wam kochani, że zawsze zaczynamy od lewej strony. Ile jest ?  5 ! Brawo !
- 2. Zadanie – Przyleciał do naszych skarbów nasz kolega Bocian i dał nam jeszcze jeden prezent. (rodzic dokłada jeden fant więcej) . Słuchajcie moi Mili, teraz mamy więcej skarbów. Policzcie, ile teraz mamy ? 6 tak? Tak Gratulacje!
- 3. Zadanie – Ale cóż to?!  Zwinny pan Zając ukradkiem zabrał nam 2 skarby i schował do swojej nory.  Policzcie, proszę ile nam zostało ? mało ! macie racje   policzcie jeszcze raz. Zostało nam 4. Brawo, świetnie liczysz!
- 4. Zadanie – Jest nam smutno. Pani Wiosna na pocieszenie oraz w zamian za uśmiech na twarzy dołożyła nam 3 skarby. Szybciutko policzmy ile ich teraz mamy na pewno więcej! Liczymy! 1,2,…7 ! Brawo ! Dostaliśmy dużo prezentów!
3. Zabawa ruchowa  pt. „Wszystko zwierzę, co ma pierze fruwa”.
Rodzic powtarza rymowankę wymachując ramionami jak ptak mówiąc : Wszystko zwierzę, co ma pierze fruwa, Bocian (wypowiadamy nazwy ptaków które dzieci znają) fruwa (machamy skrzydłami), wróbel fruwa ( machamy skrzydłami), cały czas machając mówimy np. Koń fruwa (wiadomo, że koń nie ma skrzydeł ale rodzic macha dla zmylenia dziecka, ono musi dobrze słuchać poleceń by nie popełnić błędu, jeśli jednak się zdarzy to dziecko w nagrodę robi 5 przysiadów, i zabawa trwa dalej .
4. Praca plastyczna  pt. „Kotki, ale wiosenne” – wyklejamy dostępnym materiałem gałązki tzw. „bazie kotki” np. kolorowym papierem, plasteliną , popcornem itd.
*5. Utrwalamy poznany wczoraj refren naszej wiosennej piosenki .
*6. Zabawa pt. „Gorący kartofel” – dzieci uczą rodzinę zabawy przy piosence, potrzebny będzie surowy ziemniaczek. 

 
 
Drogie dzieci, 
 
1. Zabawa na powitanie i poranna gimnastyka.
 
 
 
 
2.TEKST PIOSENKI
„Marcowe żaby”
sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak
1. Już wiosna na polach sadzi krokusy,
zając siedzi pod sosną, marzną mu uszy.
Ref. A żaby rechu- rech, żaby się cieszą,
że ten marzec rechu- rech wszystko pomieszał.
Raz słońce, a raz deszcz, idzie wiosna, a tu śnieg.
Bo w marcu jak w garncu rechu- rech żabi śmiech
2. A deszczem umyte drzewa są czyste,
na gałązkach już rosną kotki puszyste.
Ref. A żaby…
3. Na łące bociany głośno klekocą,
rankiem słońce przygrzewa, mróz mrozi nocą.
Ref. A żaby…
 
 
Pytania do piosenki :
1. Dlaczego żaby się śmieją?
2. Komu marzną uszy?
3. Gdzie rosną kotki puszyste?
4. Kto na łące klekocze?
 
- nauka refrenu piosenki metodą ze słuchu (proszę puszczać dzieciom piosenkę podczas zabawy czy zajęć w domu) 
 
3. Zabawa ruchowa "rośnie krokus" - dziecko leży na dywanie, na sygnał klaśnięcia w dlonie, powoli zaczyna wstawać, wijąc się przy tym jakby przebijał się przez ziemię, kończąc z rączkami w górze i machając na znak wyrośnięcia. Kilka powtórzeń.
 
4. Praca techniczna - stwórz wiosenny kubek i ozdób go kwiatkami (poproś rodziców o ich narysowanie a ty sam spróbuj wyciąć) - krokusem, przebiśniegiem, sasanką, tulipanem (lub udekoruj swój ulubiony kubeczek).
Niech twoja praca towarzyszy Ci podczas posiłków.
 
* 5. Karta pracy
* 6. Bądź ogrodnikiem - podlej wszystkie roślinki w domowych doniczkach.

Joanna Ciechanowska 
 
OZNAKI WIOSNY
 
Drogie dzieci,
 
1. Przywitajcie się z rodziną naszą ulubiona zabawą muzyczno – ruchową
 
 
2.  Zgaduj zgadula :
 
Wracają ptaki z daleka
 
I kwiatki kiełkują wokoło
 
Nadchodzi pora radosna ,
 
Bo właśnie zaczyna się… (wiosna)
 
3. Porównaj obrazki. Opowiedz rodzicom co się zmienia w przyrodzie. 
 
4.  Ćw. Gimnastyczne:
Ćwiczenia wykonujemy na boso :) 
 
- rozgrzewka – zabawa pt . „Na ziemi zostaje”. – do dowolnej szybkiej muzyki przyjaznej dziecku wykonaj polecenia dorosłego (dziecko tańczy, rodzic zatrzymuje piosenkę po chwili i mówi: na ziemi zostaje/ją np.: * tylko dłonie i kolana, * tylko pupa, * tylko plecy.. itd. )
 
- 5 pajacyków 
 
- 5 przysiadów
 
- 5 skłonów w przód
 
- 5 podskoków na prawej nodze i 5 na lewej
 
- 5 podskoków obunóż
 
- zabawa „Jedzie rowerek na spacerek”
 
- zabawa wyciszająca „Masażyk relaksacyjny” – dziecko robi sałatkę warzywną na plecach ochotnika np.  Obiera marchewkę itp., kroi wszystkie produkty, wkłada do miski, miesza, dodaje przypraw, miesza, i oczywiście na końcu zjada ze smakiem. 
 
*5. Przygotować wraz z dorosłym sałatkę, może być warzywna lub owocowa. Smacznego !
 
Zabawy dodatkowe w zdjęciach.

Joanna Ciechanowska

Nasze grupy