15.05.2020

Temat: Jak tu pięknie i wesoło…

 1.Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Tęczowa łąka”.

2. Kształtowanie umiejętności układania sylwet rosnąco w oparciu o zabawę matematyczną „Muchy i muszki”.

3. Rozwijanie zdolności wokalnych na podstawie piosenki „Mała biedroneczka” z różnym natężeniem głosu.

 

14.05.2020

Temat: Kwiaty majowej łąki.

1.  Poznawanie prawidłowej artykulacji głoski z na podstawie ćwiczeń ortofonicznych „Odgłosy łąki” z użyciem wiersza B. Szelągowskiej „Majowa łąka”.

2. Ćwiczenia gimnastyczne – wzmacnianie sprawności całego ciała. 1. ćwiczenia z elementem rzutu i łapania – dz. ściskają mocno chusteczki, a następnie wyrzucają je w górę
i łapią. 2. ćwiczenia mięśni nóg – dz. unoszą kolana w górę
i przekładają chusteczkę raz pod jedną, raz pod drugą nogą. 

3. Zabawy na świeżym powietrzu – puszczanie baniek mydlanych.

13.05.2020

Temat: Co dzieje się na łące?

1. Rozwijanie umiejętności liczenia elementów i kodowania wyniku na podstawie zabawy dydaktycznej „Policz, ile jest..?”

2. Kształtowanie sprawności ręki na podstawie ćwiczenia grafomotorycznego pt: „Te, co fruwają na łące”.

3. Rozwijanie wyobraźni dzieci na podstawie  działań plastycznych pt: „Owady na łące” z użyciem kolorowej plasteliny.

12.05.2020

Temat: Biedroneczki.

1. Rozwijanie umiejętności wokalnych w oparciu o naukę piosenki „Mała biedroneczka” fragmentami, metodą ze słuchu.

2. Rozwijanie wiedzy przyrodniczej na podstawie zabawy badawczej „Do czego to służy?”

3. Ćwiczenia gimnastyczne – wzmacnianie sprawności całego ciała. 1. ćwiczenia z elementem rzutu i łapania – dz. ściskają mocno chusteczki, a następnie wyrzucają je w górę
 i łapią. 2. ćwiczenia mięśni nóg – dz. unoszą kolana w górę i przekładają chusteczkę raz pod jedną, raz pod drugą nogą.

 

11.05.2020

Temat: Mieszkańcy łąki.

1. Wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt żyjących na łące na podstawie opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”.

2. Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat w oparciu o zagadki B. Szelągowskiej „Tęcza” oraz ilustracji.

3. Rozwijanie sprawności manualnej w oparciu o działalność artystyczną dziecka pt: „Tęcza nad łąką”.