Kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice!
 
Bardzo się cieszymy, że z takim zapałem pracujecie. Zamieszczamy tylko część prac, ale dziękujemy za wszystkie. Pozdrawiamy! :)
 
Praca zdalna.
 

 
 

Wtorek

1. Zagadki słuchowe „Wiejskie odgłosy” – usprawnianie słuchu, rozpoznawanie dźwięków z otoczenia.

2. Piosenka „Old McDonald had a farm” – rozwijanie zdolności językowych, naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta; wspólne śpiewanie piosenki w języku angielskim. 

3. Rozmowa inspirowana ilustracją „Wiejskie podwórko” – poszerzanie słownika czynnego dzieci.

4. Układanie nazw wybranych zwierząt z liter napisanych przez rodziców na osobnych karteczkach.

Środa

 

1. "Zwierzęta na polu" –praca plastyczno – techniczna, podążanie za instrukcją, kolorowanie i wycinanie sylwet zwierząt, przyklejanie patyczka lub słomki. 

2. Wiersz L. Wiszniewskiego „Praca rolnika” okazją do ilustrowania treści sylwetami; poszerzanie wiadomości o pracy rolnika, wzbogacanie słownictwa.

3. „Pies Łatek” - zapoznanie z literą Ł, ł z wykorzystaniem ćwiczeń wykonywanych w Kartach Pracy. Rozpoznawanie litery wśród innych, kreślenie jej po śladzie oraz samodzielnie. 

4. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacja przyrody.

Czwartek

 

1. „Tajemnicze pudełko” - wyszukiwanie produktów pochodzenia zwierzęcego, dzielenie wyrazów na sylaby, wyróżnianie głosek w wyrazach, układanie zdań.
2. Ćwiczenia umiejętności przeliczania, dodawania i pisania po śladzie w Kartach Pracy.

3. WF: wzmacnianie mięśni grzbietu; ćwiczenia koordynacji ruchowej. 

Piątek

 

1.Historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” - poznanie kolejnych etapów powstawania chleba, układanie historyjki obrazkowej online. 

2. Zagadki słowne utrwalające nazwy poznanych wcześniej zawodów – rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca.

3. Zabawy muzyczne przy piosence „Old McDonald had a farm” z użyciem instrumentów perkusyjnych w domu np. uderzanie łyżką o łyżkę.

4. Zajęcia matematyczne „Potrafię liczyć z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu” – przeliczanie dowolnych elementów w różne strony.

 

Drodzy Rodzice, Kochane Przedszkolaki !

 

Bardzo się cieszymy, że cały czas jesteście aktywni. Rozwiązujecie zadania, doskonalicie umiejętność pisania i odczytywania wyrazów. Dzięki temu nie zapomnicie tego, co już się nauczyliście. Wasze prace są staranne i bardzo kolorowe. Mamy nadzieję, że Wasze pisanki świąteczne też będą tak barwne. Życzymy dalszej owocnej pracy. Pozdrawiamy i przesyłamy gorące uściski.
 

Drodzy Rodzice!
 
Przekazujemy tematy zajęć na tydzień od 29.03-2.04.21. Szczegółowe zabawy, karty pracy zamieszczamy na Messenger-Przyjaciele Pszczółki lub wysyłamy drogą mailową.
 
Temat kompleksowy: Wielkanoc
 
Pn.
1. Rozmowa z dzieckiem na temat wielkanocnych zwyczajów z wykorzystaniem opowiadania                      
    A. Galicy” Bajeczka wielkanocna”  i różnego rodzaju kartek wielkanocnych.
2. Zabawa „ Symbole Wielkiej Nocy”- zabawa językowa- wyszukiwanie wyrazów związanych ze
    świętami- wyszukiwanie liter odpowiadającym pierwszym głoskom zab. „Wielkanoc kojarzy mi się...”   
    - kończenie zdania.
3. „Wielkanocne zajączki” praca plastyczna z wykorzystaniem płatków kosmetycznych.
Wt.
1.„Wielkanocne zwyczaje” – poszerzanie słownictwa czynnego o nazwy związane ze Świętami
     Wielkanocnymi, omówienie tradycji Śmigus- dyngus(czytanie globalne wyrazów)
2. „Kolorowe jajka ” - praca plastyczna z wykorzystaniem  pisaków praca w kartach pracy
3.  Ćwiczenia gimnastyczne: : ZG- przeskoki przez przeszkody  ZD- wykonanie ćwiczeń kształtujących 
     postawę ciała.
Śr.
1. „Wielkanocny koszyczek”- zapoznanie z symboliką potraw w święconce z wykorzystaniem
     „Legendy o białym baranku” Urszuli Pukały.
2. „Nasze koszyczki” -  tworzenie zbiorów złożonych z różnych elementów, dobieranie elementów                              
     wg. przeznaczenia.
3.  Zapoznanie ze słowami i melodią piosenki „Wielkanocna piosenka” .
Czw.
1. „Wielkanocny stół” – wykorzystując  wiersz E. Skarżyńskiej i fotografie stołów nakrytych na różne
    okoliczności opisywanie ich wygładu, podawanie nazw potraw.
2. „Wielkanocne obliczenia”- zabawa matematyczna- rozwiązywanie prostych zadań z treścią, pisanie 
     schematów – liczenie z wykorzystaniem znaków „+”,”-„, „=”.
3. Ćwiczenia gimnastyczne: ZG- przeskoki przez przeszkody  ZD- wykonanie ćwiczeń kształtujących
    postawę ciała.
Pt.
1. „Wielkanocne jaja” - porównywanie różnego rodzaju jajek: dekoracyjne, kraszanki, pisanki,
     wydmuszki, zapoznanie  z symboliką jaja z wykorzystaniem „Bajki o pisankach” A. Galicy
2. „Kolorowe jajka ” - praca plastyczna z wykorzystaniem plasteliny, krepiny- samodzielne ozdabianie
     jajka wg. własnej inwencji twórczej.
3.  Sudoku obrazkowe z wykorzystaniem pisanek- ćw. w kartach pracy.