Przyjaciele Pszczółki Mai
Segregacja śmieci
Podczas tygodnia ekologicznego nauczyliśmy się jak ważna jest segregacja śmieci. Wybraliśmy się do pobliskich kontenerów na śmieci aby użyć wiedzy w praktyce.
Urodzinki i imieninki
W ostatnim czasie swoje święto miały kolejne dzieci z naszej grupy, wszystkim życzymy wszystkiego najlepszego!
Zdalne nauczanie
Kochane Przedszkolaki! Drodzy Rodzice!
Bardzo nam miło widzieć Wasze uśmiechnięte buzie i efekty pracy. Widać, że bardzo się staraliście. Mamy nadzieję, że dzięki wykonywanym zadaniom też wspaniale się bawiliście. Dziękujemy. Do zobaczenia :)
Tajemnice książek 12.04-16.04.21r.
Drodzy Rodzice!
Przekazujemy tematy zajęć na tydzień od 12.04-16.04.21r.
Temat kompleksowy: Tajemnice książek.
Pn.
1. Film „Felek i rowerek” oraz piosenka okazją do rozmów na temat przyjaźni oraz poznania-litery „F, f” – zabawy z wykorzystaniem elementów MDS. Pisanie litery F, f po śladzie, otaczanie pętlą litery F, f wyszukiwanie wśród innych liter.
2. „Ulubiona książka”- rysowanie okładki swojej ulubionej książki.
3. „Będziemy robić papier”- przygotowanie pierwszego etapu doświadczenia, usprawnianiu umiejętności podążania za instrukcją.
Wt.
1.Jak powstaje papier? szukanie odpowiedzi z wykorzystaniem filmu edukacyjnego „Jak powstaje papier ?” oraz ilustracji-omówienie kolejnych etapów jego tworzenia.
2. WF – ZG: ćwiczenie równowagi; ZD: rozwijanie sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo –ruchowej.
3. Rozwijanie wrażliwości muzycznej z wykorzystaniem muzyki instrumentalnej z bajek Disney’a, improwizacja ruchowa oraz zapoznanie z piosenką „Książka przyjaciel człowieka”.
Śr.
1. Kto tworzy książkę ? – dyskusja w oparciu o ilustracje oraz film edukacyjny, analiza głosek w wyrazach przedstawiających nazwy zawodów związane z powstaniem książek: autor, redaktor, grafik, drukarz.
2. Wysłuchanie opowiadania „Jak powstaje książka” Macieja Bennewicza.
3. Wykonanie własnej książki polisensorycznej z wykorzystaniem dostępnych materiałów.
Czw.
1. „ Wykorzystując film pt. „W księgarni” rozmowa z dzieckiem na temat tego miejsca , jego charakterystycznych cech, odczytywanie wyrazów, analiza i synteza słuchowa wyrazów.
2. Zagadki matematyczne- obliczenia- z wykorzystaniem liczmanów (guziki, nakrętki) rozwiązywanie działań matematycznych w zakresie 10.
3. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem elementów scenariusza E. Gruszczyk – Kolczyńskiej „Wiem, w jaki sposób się liczy i kupuje różne rzeczy.” – kupowanie książek.
4. WF – ZG: ćwiczenie równowagi; ZD: rozwijanie sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Pt.
1. „W bibliotece” wykorzystując film przypomnienie czym jest biblioteka ? Co to za miejsce? Układanie wyrazów z wykorzystaniem alfabetu: bajka, biblioteka. Wymienienie tytułów bajek wypożyczonych z biblioteki.
2. Zabawy muzyczno – ruchowe z wykorzystaniem utworów instrumentalnych z bajek Disney’a – przedstawianie różnych emocji, wcielanie się w różne postacie bajkowe.
3. Co do czego pasuje? Zgadnij ile?- zabawy matematyczne z wykorzystaniem kart pracy
4. Słuchanie bajki – pt. „ Warto czytać?”- zachęcanie z korzystania z książek, jako źródeł wiedzy.