Wtorek

1. Zagadki słuchowe „Wiejskie odgłosy” – usprawnianie słuchu, rozpoznawanie dźwięków z otoczenia.

2. Piosenka „Old McDonald had a farm” – rozwijanie zdolności językowych, naśladowanie odgłosów wydawanych przez zwierzęta; wspólne śpiewanie piosenki w języku angielskim. 

3. Rozmowa inspirowana ilustracją „Wiejskie podwórko” – poszerzanie słownika czynnego dzieci.

4. Układanie nazw wybranych zwierząt z liter napisanych przez rodziców na osobnych karteczkach.

Środa

 

1. "Zwierzęta na polu" –praca plastyczno – techniczna, podążanie za instrukcją, kolorowanie i wycinanie sylwet zwierząt, przyklejanie patyczka lub słomki. 

2. Wiersz L. Wiszniewskiego „Praca rolnika” okazją do ilustrowania treści sylwetami; poszerzanie wiadomości o pracy rolnika, wzbogacanie słownictwa.

3. „Pies Łatek” - zapoznanie z literą Ł, ł z wykorzystaniem ćwiczeń wykonywanych w Kartach Pracy. Rozpoznawanie litery wśród innych, kreślenie jej po śladzie oraz samodzielnie. 

4. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu, obserwacja przyrody.

Czwartek

 

1. „Tajemnicze pudełko” - wyszukiwanie produktów pochodzenia zwierzęcego, dzielenie wyrazów na sylaby, wyróżnianie głosek w wyrazach, układanie zdań.
2. Ćwiczenia umiejętności przeliczania, dodawania i pisania po śladzie w Kartach Pracy.

3. WF: wzmacnianie mięśni grzbietu; ćwiczenia koordynacji ruchowej. 

Piątek

 

1.Historyjka obrazkowa „Od ziarenka do bochenka” - poznanie kolejnych etapów powstawania chleba, układanie historyjki obrazkowej online. 

2. Zagadki słowne utrwalające nazwy poznanych wcześniej zawodów – rolnik, młynarz, piekarz, sprzedawca.

3. Zabawy muzyczne przy piosence „Old McDonald had a farm” z użyciem instrumentów perkusyjnych w domu np. uderzanie łyżką o łyżkę.

4. Zajęcia matematyczne „Potrafię liczyć z dowolnego miejsca do przodu i do tyłu” – przeliczanie dowolnych elementów w różne strony.