Moje zmysły

 

Temat: Jak cię widzą, tak cię piszą

 

1.      Rozwijanie ekspresji słownej w temacie: „Co jest ładne, a co brzydkie?“ z wykorzystaniem obrazków.

2.      Opowiadanie A. Świrszczyńskiej „Brzydka sówka” wraz z rozmowa kierowana na jego temat.

3.      Zestaw zabaw ruchowych- „Zanurzamy się“ – zabawa ruchowa z elementem skoku;  „Latające sówki“ – zabawa orientacyjno – porządkowa doskonaląca reakcję na sygnały słuchowe.

 

Temat: Słucham świata dookoła

 

1.      Wykonanie pracy plastycznej „Hałas miasta” – zapoznanie z techniką kolażu.

2.      Osłuchanie z piosenką „Pięć zmysłów” wraz z improwizacja ruchową z wykorzystaniem apaszki.

 

Temat: Co widzę?

 

1.      Wiersz „Okulary” wraz z rozmową na temat tego, jak ważny jest zmysł wzroku.

2.      Zestaw zabaw ruchowych- „Zanurzamy się“ – zabawa ruchowa z elementem skoku; „Latające sówki“ – zabawa orientacyjno – porządkowa doskonaląca reakcję na sygnały słuchowe.

 

Temat: Czego mogę dotknąć?

1.      „Magiczny worek” – rozpoznawanie obiektów po dotyku oraz przeliczanie ich.

2.      Utrwalenie piosenki „Pięć zmysłów“ z wykorzystaniem marakasów.

 

Temat: Węch i smak

 

1.      Wykonanie pracy plastycznej „Coś kwaśnego, coś słodkiego” techniką malowania farbami.

2.      Rozpoznawanie produktów spożywchych poprzez węch i smak.

3.      Zestaw zabaw ruchowych- „Zanurzamy się“ – zabawa ruchowa z elementem skoku; „Latające sówki“ – zabawa orientacyjno – porządkowa doskonaląca reakcję na sygnały słuchowe.

 

Język angielski: Wprowadzenie słownictwa związanego ze zmysłami  w zabawach.