Moje zmysły
Temat: Jak cię widzą, tak cię piszą
1. Rozwijanie ekspresji słownej w temacie: „Co jest ładne, a co brzydkie?“ z wykorzystaniem obrazków.
2. Opowiadanie A. Świrszczyńskiej „Brzydka sówka” wraz z rozmowa kierowana na jego temat.
3. Zestaw zabaw ruchowych- „Zanurzamy się“ – zabawa ruchowa z elementem skoku; „Latające sówki“ – zabawa orientacyjno – porządkowa doskonaląca reakcję na sygnały słuchowe.
Temat: Słucham świata dookoła
1. Wykonanie pracy plastycznej „Hałas miasta” – zapoznanie z techniką kolażu.
2. Osłuchanie z piosenką „Pięć zmysłów” wraz z improwizacja ruchową z wykorzystaniem apaszki.
Temat: Co widzę?
1. Wiersz „Okulary” wraz z rozmową na temat tego, jak ważny jest zmysł wzroku.
2. Zestaw zabaw ruchowych- „Zanurzamy się“ – zabawa ruchowa z elementem skoku; „Latające sówki“ – zabawa orientacyjno – porządkowa doskonaląca reakcję na sygnały słuchowe.
Temat: Czego mogę dotknąć?
1. „Magiczny worek” – rozpoznawanie obiektów po dotyku oraz przeliczanie ich.
2. Utrwalenie piosenki „Pięć zmysłów“ z wykorzystaniem marakasów.
Temat: Węch i smak
1. Wykonanie pracy plastycznej „Coś kwaśnego, coś słodkiego” techniką malowania farbami.
2. Rozpoznawanie produktów spożywchych poprzez węch i smak.
3. Zestaw zabaw ruchowych- „Zanurzamy się“ – zabawa ruchowa z elementem skoku; „Latające sówki“ – zabawa orientacyjno – porządkowa doskonaląca reakcję na sygnały słuchowe.
Język angielski: Wprowadzenie słownictwa związanego ze zmysłami w zabawach.