Tydzień 04.06.20

 

Wszystkie dzieci nasze są.

1.      Dzieci świata   

·         "Dzieci świata" – wypowiedzi w oparciu o wiersz – wdrażanie do poprawnego formułowania wypowiedzi; rozumienie, że wszystkie dzieci mają takie  same prawa.

·         "Pyszny cukierek"– gimnastyka buzi i języka; zabawa ćwicząca aparat mowy.                                                          

·         Zestaw zabaw ruchowych:  zabawa ruchowa: "Guzikowa  sztafeta" – zabawa z elementem rywalizacji; zabawa ruchowa: "Chodzimy po kamieniach" – zabawa z elementem równowagi

 

2.      Kolorowe dzieci.

·         Żółty i …czerwony - swobodna ekspresja plastyczna - zabawa

·         rozwijająca koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną ; praca w grupach.

·         Zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci” z użyciem kolorowych wstążek .

·         Spacer w okolice ogródków działkowych obserwacja dojrzewających owoców i  wschodzących warzyw.

 

3. Dzieci to my.

·         Co dzieci kochają? - wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza Anny Bayer ;ćwiczenia słownikowe, rozwijanie wyobraźni oraz pamięci  tworzenie pełnych zdań, przejawianie oznak: życzliwości, dobroci, koleżeństwa wobec innych dzieci.                                      

·         Zestaw zabaw ruchowych: zabawa ruchowa: "Guzikowa  sztafeta" – zabawa z elementem rywalizacji; "W przód i w tył "– zabawa ruchowa z elementem marszu . 

 

4.      Kwiaty dla dzieci .

·         Ile kwiatów zakwitło? – zabawa dydaktyczna - kształtująca umiejętności  odejmowania  na konkretach   i posługiwania się liczebnikami głównymi.

·         Piosenka " Jesteśmy dziećmi "- kształcenie predyspozycji muzycznych.

·         Spacer w okolicach domu  -podziwianie przyrody.

 

5.      Nasze zabawy.

·         " Wiatraczki" – przestrzenna praca plastyczna z gazety , ozdabianie papierowych wiatraczków, obserwowanie kierunku, siły wiatru, zachęcanie do zabaw z wiatrem.                                                        

·         Zestaw zabaw ruchowych: "W przód i w tył "– zabawa ruchowa z elementem marszu; zabawa ruchowa: "Wiatr, wietrzyk, wiaterek" z wykorzystaniem skakanek.

Język angielski: Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z placem zabaw w zabawach z kartami obrazkowymi.