Tydzień 04.06.20
Wszystkie dzieci nasze są.
1. Dzieci świata
· "Dzieci świata" – wypowiedzi w oparciu o wiersz – wdrażanie do poprawnego formułowania wypowiedzi; rozumienie, że wszystkie dzieci mają takie same prawa.
· "Pyszny cukierek"– gimnastyka buzi i języka; zabawa ćwicząca aparat mowy.
· Zestaw zabaw ruchowych: zabawa ruchowa: "Guzikowa sztafeta" – zabawa z elementem rywalizacji; zabawa ruchowa: "Chodzimy po kamieniach" – zabawa z elementem równowagi
2. Kolorowe dzieci.
· Żółty i …czerwony - swobodna ekspresja plastyczna - zabawa
· rozwijająca koordynację wzrokowo – ruchową i sprawność manualną ; praca w grupach.
· Zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci” z użyciem kolorowych wstążek .
· Spacer w okolice ogródków działkowych obserwacja dojrzewających owoców i wschodzących warzyw.
3. Dzieci to my.
· Co dzieci kochają? - wypowiedzi dzieci na podstawie wiersza Anny Bayer ;ćwiczenia słownikowe, rozwijanie wyobraźni oraz pamięci tworzenie pełnych zdań, przejawianie oznak: życzliwości, dobroci, koleżeństwa wobec innych dzieci.
· Zestaw zabaw ruchowych: zabawa ruchowa: "Guzikowa sztafeta" – zabawa z elementem rywalizacji; "W przód i w tył "– zabawa ruchowa z elementem marszu .
4. Kwiaty dla dzieci .
· Ile kwiatów zakwitło? – zabawa dydaktyczna - kształtująca umiejętności odejmowania na konkretach i posługiwania się liczebnikami głównymi.
· Piosenka " Jesteśmy dziećmi "- kształcenie predyspozycji muzycznych.
· Spacer w okolicach domu -podziwianie przyrody.
5. Nasze zabawy.
· " Wiatraczki" – przestrzenna praca plastyczna z gazety , ozdabianie papierowych wiatraczków, obserwowanie kierunku, siły wiatru, zachęcanie do zabaw z wiatrem.
· Zestaw zabaw ruchowych: "W przód i w tył "– zabawa ruchowa z elementem marszu; zabawa ruchowa: "Wiatr, wietrzyk, wiaterek" z wykorzystaniem skakanek.
Język angielski: Wprowadzenie i utrwalenie słownictwa związanego z placem zabaw w zabawach z kartami obrazkowymi.